Αύξηση πωλήσεων με ρυθμό στα επίπεδα του 2019 δείχνουν τα στοιχεία της Notos Com τις πρώτες εβδομάδες του 2023, ενισχύοντας τις προσδοκίες για την έκβαση της νέας χρονιάς, σε συνέχεια τόσο της επίτευξης του στόχου πωλήσεων το 2022, με αύξηση 20%, όσο και της τακτοποίησης των εκκρεμοτήτων στη συμφωνία με τις τράπεζες για την προώθηση του σχεδίου εξυγίανσης.
Για το 2022 η εταιρεία είχε προβλέψει, εκτός από αύξηση πωλήσεων κοντά στα 115 εκατ. ευρώ (+20%, που εκτιμάται ότι επιβεβαιώνεται) και EBITDA 15-16 εκατ. ευρώ, μέγεθος που δεν είναι σε θέση να επιβεβαιώσουν στελέχη της εταιρείας μέχρι να οριστικοποιηθούν τα σχετικά οικονομικά στοιχεία.
Υπενθυμίζεται ότι το 2021 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 94 εκατ. ευρώ και το EBITDA, χωρίς τον επηρεασμό από το IFRS 16, σημείωσε αύξηση 6,7 εκατ. ευρώ ήτοι από -1,1 εκατ. ευρώ το 2020 διαμορφώθηκε σε 5,6 εκατ. ευρώ το 2021.
Επιπλέον, με την ενεργοποίηση της συμφωνίας εξυγίανσης μειώθηκε το δανειακό βάρος της Notos Com κατά 140,7 εκατ. ευρώ, μια σημαντική εξέλιξη αν ληφθεί υπόψη ότι το 2021 ο καθαρός δανεισμός ξεπερνούσε τα 190 εκατ. ευρώ. Ευνοϊκοί κρίνονται και οι όροι εξυπηρέτησης λαμβάνοντας υπόψη ότι η εταιρεία συμφώνησε με τις τράπεζες πριν ανοίξει ο ανοδικός κύκλος των επιτοκίων κι έχει "κλειδώσει" χαμηλό κόστος δανεισμού.
Τα μηνύματα από πολυκαταστήματα και χονδρική
Εν τω μεταξύ, η εταιρεία φέρεται να βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με οίκους από την εγχώρια και διεθνή αγορά προκειμένου να ενισχύσει τα πολυκαταστήματα notos galleries με νέα σήματα εντός του 2023.
Επίσης, λαμβάνει θετικά μηνύματα για τις πωλήσεις τόσο από τη λιανική, όσο και από τη χονδρική, καθώς εκτός του δικτύου πολυκαταστημάτων notos galleries και τα monobrand καταστήματα που αναπτύσσει αντιπροσωπεύει μια σειρά από σήματα καλλυντικών και ένδυσης. Τόσο η χονδρική του ρούχου, όσο και των καλλυντικών εισφέρουν πάνω από το 50% του τζίρου της Notos, με τα καλλυντικά να έχουν τη μερίδα του λέοντος, καθώς στην κατηγορία επιλεκτικής διανομής καλύπτει πάνω από το 60% της αγοράς. Ενδεικτικές συνεργασίες είναι αυτές με Shiseido και Dolce & Gabbana, καθώς και με τους οίκους Clarins, Chanel, Guerlain, Givenchy κ.α..
Οι τάσεις στα επώνυμα
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα επώνυμα προϊόντα και τα πιο ακριβά brands που εμπορεύεται και αντιπροσωπεύει η Notos Com οι ανατιμήσεις είναι περιορισμένες, με αποτέλεσμα εν μέσω πληθωρισμού οι τιμές τους να μην θεωρούνται απαγορευτικές αλλά να καθίστανται ελκυστικές, σύμφωνα με στελέχη κοντά στη διοίκηση του Μιχάλη Παπαέλληνα. Μιλούν στο Euro2day.gr για σταδιακή ανάκαμψη της ψυχολογίας των καταναλωτών, που αποτυπώθηκε στο β' εξάμηνο του 2022, με επίκεντρο την Black Friday και την περίοδο των Χριστουγέννων.
Η θετική τάση των πωλήσεων προβλέπεται να διατηρηθεί τους προσεχείς μήνες, μιας και απουσιάζουν αρνητικές ειδήσεις ενώ διατηρούνται τα προγράμματα στήριξης των εισοδημάτων, όπως και το θετικό αποτύπωμα του τουρισμού στο λιανεμπόριο. Σύμφωνα με στελέχη του ομίλου Παπαέλληνα οι καταναλωτές γυρίζουν στις συνήθειες προ πανδημίας, με ανάκαμψη της ζήτησης στα προϊόντα περιποίησης προσώπου και μακιγιάζ, καθώς και στο γυναικείο ρούχο, τα κοστούμια και τα πιο επίσημα ρούχα για τη δουλειά, καθώς οι αγορές σ' αυτές τις κατηγορίες είχαν παγώσει με την τηλεεργασία.