Όταν σβήνουν τα φώτα στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ, δηλαδή στις 9 το βράδυ, οι καταναλωτές στρέφονται για τις αγορές του στο e-grocery, το ηλεκτρονικό δίκτυο των αλυσίδων τροφίμων αλλά και των ηλεκτρονικών πλατφορμών όπως η Wolt και η efood.
Όπως είπε ο Παναγιώτης Γκεζερλής της Convert Group χθες Πέμπτη κατά τη διάρκεια της διαδραστικής του παρουσίασης με το κοινό στο Συνέδριο του ΙΕΛΚΑ, το 33% των ηλεκτρονικών παραγγελιών πραγματοποιείται το χρονικό διάστημα από τις 9 το βράδυ μέχρι τις 9 το πρωί.
Ο κ. Γκεζερλής γκουρού της online αγοράς -και όχι κουρού όπως ανέφερε- σημείωσε πως σε περιόδους κρίσης, όπως είναι αυτή που διανύουμε, οι καταναλωτές στρέφονται στις online αγορές διότι έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια στο να συγκρίνουν τις τιμές και να βρουν με το «ποντίκι» τους προσφορές.
Οι κατηγορίες που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον είναι τα τρόφιμα, τα καθαριστικά, τα προϊόντα ομορφιάς και τα νερά – ποτά, με την αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού να υπερβαίνει κατά πολύ αυτή του φυσικού δικτύου. Το καλάθι του e-grocery αν και έχει υποχωρήσει από τα υψηλά των 85-90 ευρώ στα 77 ευρώ η αξία του είναι πολύ υψηλότερη από το μέσο καλάθι του φυσικού δικτύου των σούπερ μάρκετ που είναι στα 40 ευρώ.
Ποια προϊόντα – brands όμως καταγράφουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε τεμάχια στο ελληνικό e-grocery; Το νούμερο 1 brand είναι ο Όλυμπος και μέσα στις πρώτες θέσεις βρίσκονται το Ζαγόρι, η Μέλισσα και ο Καραμολέγκος.
Όμως εκτός από τις ηλεκτρονικές αγορές που τζίραραν στο 9μηνο περί τα 200 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 8% στους όγκους, μια άλλη παράλληλη αγορά φαίνεται να κερδίζει τους καταναλωτές. Αυτό είναι το καλάθι του νοικοκυριού που σύμφωνα με τον καθηγητή Γιώργο Δουκίδη, ένας στους δύο καταναλωτές ψωνίζει από το καλάθι από 4 στους 10 που ήταν όταν ξεκίνησε η πρωτοβουλία. Ενώ την ίδια στιγμή ποσοστό 27% των καταναλωτών θεωρεί ότι είναι μια θετική πρωτοβουλία.