Τα σούπερ μάρκετ μαζεύουν όλο το χαρτί της κατανάλωσης

Οριακή μείωση του όγκου με αύξηση στην αξία των πωλήσεων, λόγω πληθωρισμού. Στο +10% οι πωλήσεις τον Οκτώβριο. Ο Δεκέμβριος θα κρίνει τη χρονιά και η «επέλαση» των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Δημοσιεύθηκε: 30 Νοεμβρίου 2022 - 11:53

Load more

Διατήρηση των πωλήσεων σε όγκους, παρά το γεγονός ότι εφέτος ο πληθωρισμός έχει «χτυπήσει κόκκινο», δείχνουν τα στοιχεία της IRI.

Από το Market View της εταιρείας μέτρησης της κατανάλωσης, προκύπτει πως σε επίπεδο δεκαμήνου Ιανουαρίου - Οκτωβρίου, οι πωλήσεις σε αξία των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 5%, ως αποτέλεσμα της εκτόξευσης του πληθωρισμού, δηλαδή εισέρευσαν επιπλέον 328 εκατ. ευρώ στα ταμεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

Αποτέλεσμα ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ να ανέλθει στην κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών στα 6,933 δισ. ευρώ από 6,605 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Σε ό,τι αφορά τον Οκτώβριο -πρώτο μήνα του τελευταίου και πιο σημαντικού τριμήνου του έτους για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ-, ο τζίρος αυξήθηκε κατά 10% ενώ ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6%. Ωστόσο η τελευταία εβδομάδα (κλείσιμο 30/10) του Οκτωβρίου παρουσίασε απότομη πτώση, με -4,8%, του όγκου πωλήσεων.

Στους κερδισμένους της κατανάλωσης μέχρι στιγμής είναι τα μικρά σημεία πώλησης, δηλαδή τα καταστήματα με εμβαδόν έως 400 τ.μ., οι πωλήσεις των οποίων έχουν καταγράψει ανάπτυξη 10,4%. Κατά 6,2% έχουν ενισχυθεί οι πωλήσεις των υπερμάρκετ, +2,5% των σούπερ μάρκετ με εμβαδόν από 1.000 έως 2.500 τ.μ. ενώ κατά 4,1% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των καταστημάτων από 400-1.000 τ.μ.

Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από την αρχή της χρονιάς έχουν εμφανίσει ποσοστιαία ανάπτυξη 13,9% -πρόκειται για τη μεγαλύτερη από το 2011-, με το μερίδιό τους να πιάνει το 16,1%, όσο ήταν και το 2011, δηλαδή εν μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης και μνημονίων. Πάντως το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας απέχει από το υψηλό 19% που είχε καταγραφεί το 2014.

Η ανάπτυξη αυτή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και η στροφή των καταναλωτών σε αυτά συνδέεται με την αύξηση των τιμών και στην τελική τιμή πώλησης των προϊόντων.

Σύμφωνα με την IRI, η τιμή στην κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών έχει αυξηθεί κατά 6% όπως και των τροφίμων, κατά 7,9% των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και 7,4% των προϊόντων για το σπίτι. Αντίστοιχα έχουν μειωθεί οι προωθητικές ενέργειες. Κατά 1,3 μονάδες στους ταχυκίνητους κωδικούς, -0,9 μονάδες στα τρόφιμα, -2,3 μονάδες στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και κατά -3,4 μονάδες στα προϊόντα για το σπίτι.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων