Τα everest, για πρώτη φορά από το 1965 που άνοιξαν το πρώτο κατάστημα στην οδό Τσακάλωφ στο Κολωνάκι, αλλάζουν λογότυπο στο πλαίσιο rebranding, που περιλαμβάνει επένδυση σε ανακαινίσεις καταστημάτων και ανανεωμένο μενού, με στόχο να γίνει η μάρκα πιο ελκυστική σε νέους συνεργάτες franchisees, αλλά και πελάτες.
Με Brand Ambassador τον σεφ Βασίλη Καλλίδη η everest, εταιρεία που άνοιξε την αγορά σνάκ και σάντουιτς στην Ελλάδα, επιχειρεί να εγκαινιάσει μια νέα εποχή εισάγοντας στην αγορά ανανεωμένη γκάμα προϊόντων, που συνδυάζονται με τον καφέ.
Το brand με τις συγκεκριμένες κινήσεις στοχεύει να διεισδύσει περαιτέρω στην αγορά και να αποσπάσει μεγαλύτερο μερίδιο. Υπενθυμίζεται ότι η Everest ΑΕ Συμμετοχών & Επενδύσεων, που αναπτύσσει όλα αυτά τα χρόνια την αλυσίδα, συγχωνεύθηκε, με απορρόφηση από τη Goody's του ομίλου Vivartia. Βασικοί προμηθευτές της everest είναι εταιρείες του ομίλου, με τις συνέργειες να προβάλλουν ως εχέγγυο για δυνητικούς συνεργάτες της αλυσίδας, ειδικά σε περιόδους κρίσης που οι προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα κλιμακώνονται.
Αποτελώντας ένα από τα ιστορικά ελληνικά σήματα franchise -λειτουργεί το 90% του δικτύου της μέσω συνεργασιών δικαιόχρησης- η everest δίνει κίνητρα στους συνεργάτες της προκειμένου να προχωρήσει το εν εξελίξει επενδυτικό πλάνο ανακαινίσεων που καλύπτει ήδη το 60-70% του δικτύου. Απευθύνει δε επενδυτική πρόταση στην αγορά, προκειμένου και νέοι franchisees, πιθανόν ιδιοκτήτες ανώνυμων καταστημάτων, να ενταχθούν στο δίκτυο υπό την ομπρέλα ενός ισχυρού ομίλου. Σημειώνεται ότι το μέσο κόστος επένδυσης κυμαίνεται σε περίπου 60-70 χιλ. ευρώ, ανάλογα με το κατάστημα και τα entry fees ανέρχονται σε 15 χιλ. ευρώ, με 2-4% royalties.
Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας είναι σε εξέλιξη και ήδη πάνω από 100 καταστήματα έχουν ανακαινιστεί αλλάζοντας ταμπέλα. Πρόκειται για σχεδόν 60-70% του δικτύου που αριθμεί πάνω από 200 καταστήματα συνολικά.
Τα υψηλά κόστη
Όπως ανέφεραν στο περιθώριο εκδήλωσης για την παρουσίαση των σχεδίων τους τα στελέχη της εταιρείας, η everest, όπως και οι υπόλοιπες εταιρείες εστίασης, επωμίζεται υψηλό ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει τριπλασιαστεί σε σχέση με 12 μήνες πριν επιδρώντας στην κερδοφορία των καταστημάτων. Κατά μέσο όρο το 2022 οι ανατιμήσεις κυμάνθηκαν σε 30-32%. Ως αποτέλεσμα, ασκείται πίεση στην κυβέρνηση ενώ έχουν πραγματοποιηθεί και συναντήσεις με την ηγεσία του Υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος, μέσω των φορέων στους οποίους συμμετέχει η everest, για αντιμετώπιση του προβλήματος.
Παρά το υψηλό κόστος πάντως δεν είναι στις προθέσεις του επιτελείου της η μετακύλιση των ανατιμήσεων σε ενέργεια και πρώτες ύλες στην κατανάλωση. Εν τω μεταξύ, οι οικονομικές επιδόσεις παραμένουν ανθεκτικές, με τη μέση απόδειξη στο δίκτυο να παραμένει σε σταθερά επίπεδα με τάση αύξησης ενώ ο κύκλος εργασιών, ευνοούμενος και από την τουριστική κίνηση, αναμένεται φέτος να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 (σε επίπεδο ομίλου η Everest είχε εμφανίσει τζίρο 100 εκατ. ευρώ και σε επίπεδο εταιρείας 4,3 εκατ. ευρώ).
Η νέα εποχή της everest
Σημειώνεται τέλος ότι στην παρουσίαση της νέας προσέγγισης της αγοράς από το brand, χθες, στο bar restaurant Φουάρ στο κέντρο της Αθήνας, έδωσαν το παρόν ιστορικά στελέχη της εταιρείας όπως ο Θανάσης Παπανικολάου, CEO Ομίλου Vivartia & Πρόεδρος Ομίλου Goody’s-Everest, ο Παναγιώτης Θρουβάλας, Πρόεδρος Ομίλου Vivartia, ο Ανδρέας Τσουκάλης, CEO Ομίλου Goody’s-Everest, που θύμισε στους συμμετέχοντες την ιστορία της Everest τα τελευταία σχεδόν 40 χρόνια που εργάζεται γι' αυτήν, αλλά και ο Κοσμάς Κροκίδας, CMO Ομίλου Goody’s-Everest, η Κατερίνα Παπαγεωργίου, COO Ομίλου Goody’s-Everest και ο Σταύρος Λαμπρίνης, Head Barista Trainer everest, AST Authorised SCA Trainer Coffee Consultant & WCIC World Cezve Ibrik Champion 2014.