Με περισσότερα από 50 ξενοδοχεία στο portfolio της και τζίρο κρατήσεων που ξεπερνάει τα 40Μ, η ΑΧΙΑ Hospitality παρουσιάζει μια εμπεριστατωμένη ανάλυση της πορείας των ξενοδοχειακών κρατήσεων για το 2022, ενώ παράλληλα δίνει σημαντικά στοιχεία σχετικά με την πορεία των κρατήσεων στην Αθήνα για την περίοδο των εορτών, αλλά και δεδομένα προκρατήσεων για την ερχόμενη σεζόν, τα οποία διαμορφώνουν τις τάσεις του 2023.
Τα στατιστικά στοιχεία για τη σεζόν 2022 αφορούν στους δείκτες ADR, occupancy, lead time, length of stay και nationalities, και τη σύγκριση αυτών για τα έτη από το 2019 και μετά. Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν πως η φετινή χρονιά ήταν απολύτως επιτυχημένη, αφού παρά τον συγκρατημένο ρυθμό κρατήσεων στις αρχές του 2022, που ήταν μειωμένος κατά 44,73% σε σύγκριση με το 2019, τελικά ξεπέρασε τα επίπεδα του 2019 κατά 24,69%.
Ειδικότερα για την περίοδο των εορτών παρατηρείται μια πιο ισορροπημένη κατανομή των εθνικοτήτων που επιλέγουν την αθηναϊκή πρωτεύουσα για την περίοδο των εορτών, με τους Ισραηλινούς να κατέχουν την 1η θέση τόσο σε τζίρο (6,13%) όσο και σε διανυκτερεύσεις (5,61%). Παρ’ όλα αυτά οι Αμερικανοί επισκέπτες έχουν το υψηλότερο ADR (195,88€), το οποίο είναι σχεδόν διπλάσιο από τον μέσο όρο των τιμών της εορταστικής περιόδου, με τους Κύπριους στη 2η θέση (141,15€) και τους Βρετανούς στην 3η θέση (133,87€).
Μετά την επισκόπηση του 2022, το ενδιαφέρον όλων είναι στραμμένο στο 2023, όπου η σύγκριση YTD (Year To Date) μας δίνει ένα εμπεριστατωμένο overview αλλά και σημαντικά στοιχεία που αφορούν ξεχωριστά τον προορισμό της Αθήνας, των Κυκλάδων, των νησιών του Ιονίου αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα.
Η YTD ανάλυση παρουσιάζει αύξηση τζίρου κατά 193,07% σε σχέση με το 2022 και αύξηση του ADR κατά 8,74%, με τον συνολικό αριθμό κρατήσεων και αντίστοιχων διανυκτερεύσεων να είναι σχεδόν τριπλάσιος συγκριτικά με τον αντίστοιχο του 2022.
Αυτά τα στοιχεία αποτελούν ενθαρρυντικές ενδείξεις για μια εξίσου επιτυχημένη χρονιά, που θέτει ακόμα πιο ψηλά τον πήχη του ελληνικού τουρισμού, υπογραμμίζει η εταιρία.