Ανάπτυξη, παρά τις ισχυρές πιέσεις που δέχεται η κατανάλωση από τον πληθωρισμό, εμφάνισε το τρίτο τρίμηνο η Coca Cola HBC, συμπεριλαμβανομένων ή μη των δραστηριοτήτων της σε Ρωσία και Ουκρανία.
Ο όμιλος εμφάνισε ανθεκτική ζήτηση, με τη διοίκησή του να προχωρά σε αύξηση των προβλέψεων για τα κέρδη για το σύνολο της χρήσης και να αναφέρει, κατά τη διάρκεια του conference call, ότι οι αυξήσεις των τιμών και οι προσφορές θα προστατεύσουν τα κέρδη.
Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Zoran Bogdanovic: «Μέχρι τώρα έχουμε δει πολύ περιορισμένα δείγματα αλλαγής της καταναλωτικής συμπεριφοράς, αλλά παραμένουμε σε εγρήγορση για αυτό το ενδεχόμενο και μπορούμε να προσαρμοστούμε γρήγορα αν χρειαστεί». Και συμπλήρωσε: «Ανανεώνουμε τις εκτιμήσεις μας σε σχέση με τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το 2022, τα οποία πλέον αναμένουμε ότι θα διαμορφωθούν μεταξύ 860 και 900 εκατ. ευρώ». Στο ποσό αυτό περιλαμβάνεται και η ενοποίηση της Multon από τις 11 Αυγούστου, ενώ είναι σημαντικά αυξημένο από την πρόβλεψη του καλοκαιριού που έκανε λόγο για συγκρίσιμα λειτουργικά της τάξεως των 740 με 820 εκατ. ευρώ για το σύνολο της χρήσης.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις, εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας, αυξήθηκαν το τρίτο τρίμηνο κατά 19,6% σε οργανική βάση, ο όγκος πωλήσεων (εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας) κατά 5,7% και οι πωλήσεις ανά κιβώτιο ενισχύθηκαν κατά 13,2%. Σε αυτό συνέβαλε η αύξηση των πωλήσεων κατά 6,2% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, 30% στα ενεργειακά ποτά και 51% στον καφέ.
Συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας, τα καθαρά έσοδα του ομίλου αυξήθηκαν το τρίτο τρίμηνο κατά 7,4% σε οργανική βάση, ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 6,6% ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 15% σε οργανική βάση.
Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου επηρεάστηκαν θετικά από τη διψήφια ανάπτυξη στις ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές, από την εμπορική κίνηση του καλοκαιριού, τη θετική επίδραση των συναλλαγματικών ισοτιμιών και από τις δραστηριότητες της Αιγύπτου.
Το τρίτο τρίμηνο, η δραστηριότητα στην Αίγυπτο προσέθεσε 13,4 ποσοστιαίες μονάδες στη συνολική αύξηση του όγκου πωλήσεων και 8,1 ποσοστιαίες μονάδες στη συνολική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις. Ενώ οι μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες των ξένων νομισμάτων συνέβαλαν στην αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 7,6 ποσοστιαίες μονάδες την ίδια περίοδο.
Θετικές οι επιδόσεις και στην εγχώρια αγορά, όπου οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, ενώ διψήφια αύξηση κατέγραψαν οι πωλήσεις των ενεργειακών ποτών.
Για το σύνολο της χρήσης ο όμιλος, όπως αναφέρθηκε και κατά τη διάρκεια του conference call, αναμένει να επιτύχει διψήφια οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις. Σχετικά με το κόστος, η διοίκηση του ομίλου αναμένει αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο 14%-16%, ενώ εκτιμά πως η επίδραση από τις μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη σε επίπεδο ομίλου θα είναι γενικά ουδέτερη.
Εκτός από τον πληθωρισμό και τις πιέσεις που δέχεται η κατανάλωση, η ελληνική θυγατρική του ομίλου, η Coca Cola 3E, έχει να αντιμετωπίσει και το νέο πρόστιμο της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Στις 3 Νοεμβρίου 2022, η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε την επιβολή προστίμου ύψους 10,34 εκατ. εύρω στην Coca Cola 3E για παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού που σχετίζονται με την ελληνική αγορά άμεσης κατανάλωσης. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι η εταιρεία εφάρμοζε παράνομες πρακτικές για να αποκλείει ανταγωνιστές της από την αγορά της Ρόδου και της ευρύτερης περιοχής των Δωδεκανήσων. Η Coca Cola 3E και ο όμιλος Coca Cola HBC διαφωνούν με την απόφαση, την οποία η ελληνική θυγατρική σκοπεύει να προσβάλει ενώπιον των αρμόδιων δικαστηρίων.