Την επέκτασή της στα καλλυντικά με νέες παραγωγικές επενδύσεις προωθεί η Septona, 100% ελληνική εταιρεία, από τις πλέον δυναμικά αναπτυσσόμενες στην αγορά προϊόντων προσωπικής περιποίησης, με εξαγωγική δραστηριότητα σε πάνω από 70 χώρες και με τζίρο που προσεγγίζει τα 85 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία εισέρχεται σε νέες κατηγορίες καλλυντικών και ενισχύει την γκάμα της στα υγρά σαπούνια, υλοποιώντας νέα επένδυση για περαιτέρω καθετοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας, με εγκατάσταση γραμμής εμφιάλωσης υγρών καλλυντικών. Σημειώνεται ότι η Septona πέρα από μπατονέτες, βαμβάκι, δίσκους και μαντίλια ντεμακιγιάζ, αντισηπτικά μαντίλια, σερβιέτες και ειδικά προϊόντα για ηλικιωμένους, διαθέτει μια πλούσια γκάμα προϊόντων για βρεφική και παιδική περιποίηση με σαμπουάν, αφρόλουτρα, κρέμες, λάδια και πούδρες.
Επενδύει συστηματικά σε μηχανολογικό εξοπλισμό και γραμμές παραγωγής, ξεκινώντας πέρυσι την κατασκευή νέας παραγωγικής μονάδας στα Οινόφυτα, επιφάνειας 15.500 τ.μ. και συνολικού κόστους 15 εκατ. ευρώ. Είχε προηγηθεί, λίγο πριν την πανδημία, μια νέα εργοστασιακή μονάδα για την παραγωγή των υγρών μαντιλιών ενώ φέτος το επίκεντρο είναι η επένδυση σε γραμμή εμφιάλωσης υγρών καλλυντικών.
Η εταιρεία της οικογένειας Ευαγγελίου αύξησε σημαντικά τα μερίδια αγοράς της στην ελληνική αγορά με το επαναλανσάρισμα της σειράς μωρομάντιλων, την είσοδο σε νέες κατηγορίες όπως αντισηπτικά gel και υγρά σαπούνια χεριών, την επέκταση της παιδικής σειράς Calm&Care και άλλες δράσεις ενώ λανσάρει και προϊόντα στοματικής υγιεινής.
Επιδόσεις πάνω από το ρεκόρ της πανδημίας
Το 2021 πέτυχε αύξηση τζίρου συγκριτικά με το 2020 που ήταν μια χρονιά-ρεκόρ, λόγω της υψηλής ζήτησης για προϊόντα του χαρτοφυλακίου της Septona κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 84,3 εκατ. ευρώ έναντι 83,2 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, με αύξηση 1,4%. Η αύξηση προκύπτει από τη συνολική άνοδο των πωλήσεων της Septona Α.Ε. κατά 3,5 εκατ. ευρώ και τη μείωση των πωλήσεων της θυγατρικής της στη Βουλγαρία κατά 2,1 εκατ. ευρώ.
Τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 2,47 εκατ. ευρώ από 6,16 εκατ. ευρώ το 2020 και τα EBITDA ανήλθαν σε 7,9 εκατ. ευρώ έναντι 12,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι ο βραχυπρόθεσμος δανεισμός αυξήθηκε σε 22,2 εκατ. ευρώ από 14,2 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, λόγω της πληρωμής μακροπρόθεσμου δανείου εντός 12μήνου από τη λήξη της χρήσης. Η διοίκηση, όπως αναφέρει στην οικονομική της έκθεση, προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων τη μη διανομή μερίσματος για τη χρήση 2021.
Οι διεθνείς αγορές και οι προκλήσεις
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 55% του τζίρου της Septona προέρχεται από την παρουσία της στις διεθνείς αγορές, με σημαντικότερες αγορές αυτές της Αγγλίας, Γερμανίας, Γαλλίας, Αυστρίας, Ελβετίας και των Αραβικών χωρών. Η Septona έχει παρουσία επίσης σε αγορές όπως ΗΠΑ, Νότια Αμερική, Ρωσία, Κίνα, Αυστραλία αλλά και τη Ζιμπάμπουε.
Η διοίκηση του ομίλου έχει κάνει σημαντική επένδυση στο εμπορικό δίκτυο, εντός και εκτός της ελληνικής αγοράς, ενώ παρακολουθεί την εξελισσόμενη κρίση καθώς τα εργοστασιακά κόστη επηρεάζονται από την άνοδο της τιμής της ενέργειας και υπάρχουν επιπτώσεις στη δραστηριότητα από την αύξηση του κόστους προμήθειας πρώτων υλών και των μεταφορικών. Επιπλέον η Septona δίνει έμφαση στο περιβαλλοντικό και κοινωνικό της αποτύπωμα, διαθέτοντας το 2021 150.000 ευρώ σε δράσεις κοινωνικής ευθύνης.