Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα η Nestlé Ελλάς στο εργοστάσιο καφέ στα Οινόφυτα Βοιωτίας. Σύμφωνα με όσα ανέφερε εχθές ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Εμμανουηλίδης, στο πλαίσιο εκδήλωσης αφιερωμένης στον καφέ και την αειφόρο ανάπτυξη, τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους 13 εκατ. ευρώ με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας.
Τον επόμενο χρόνο αναμένεται η ολοκλήρωση δύο νέων επενδύσεων ύψους 3 εκατ. ευρώ που αφορούν σε αποθήκη του εργοστασίου με δυνατότητα αποθήκευσης 2.000 τόνων καφέ (2 εκατ. ευρώ) και τοποθέτηση φωτοβολταϊκών (1 εκατ. ευρώ). Σημειώνεται ότι στη τελευταία δεκαετία έχουν πραγματοποιηθεί στο εργοστάσιο καφέ στα Οινόφυτα επενδύσεις ύψους 28 εκατ. ευρώ.
«Οι επενδύσεις που έχουμε κάνει αρχίζουν να αποδίδουν» ανέφερε ο κ. Εμμανουηλίδης και διευκρίνισε ότι λειτουργούν ως άμυνες στο αυξημένο λειτουργικό κόστος. Ερωτηθείς σχετικά τόνισε ότι εφέτος η αύξηση που σημειώνεται στις τιμές των πρώτων υλών ανέρχεται στο 65%, της ενέργειας στο 100% ενώ στη συσκευασία το κόστος αυξήθηκε έως και 40% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Σημαντική ήταν και η επιβάρυνση σε επίπεδο συναλλαγματικών ισοτιμιών καθώς οι αγορές πρώτων υλών πραγματοποιείται σε δολάρια.
Αναφερόμενος στην πίεση που προέρχεται από την αύξηση του κόστους σημείωσε ότι το κόστος της πρώτης ύλης του πράσινου καφέ άρχισε να εκτοξεύεται πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία και πριν την ενεργειακή κρίση επειδή στη Βραζιλία εκδηλώθηκε παγετός μετά από μια πολύ μεγάλη περίοδο ξηρασίας. Ο παγετός επηρέασε τα καφεόδεντρα με αποτέλεσμα η παγκόσμια παραγωγή να είναι μειωμένη και οι παγκόσμιες τιμές στον καφέ να σημειώνουν άνοδο.
«Ζούμε σε περιόδους διαδοχικών κρίσεων και μεγάλων προκλήσεων. Βγαίνουμε από την παγκόσμια κρίση της πανδημίας και είμαστε αντιμέτωποι με μια άλλη μεγάλη κρίση μέσα από τον πόλεμο, την ενεργειακή κρίση και την αύξηση του κόστους ζωής. Οι κρίσεις είναι παγκόσμιες δεν είναι τοπικές και για να τις αντιμετωπίσουμε θα πρέπει να δείξουμε ένα πνεύμα συνεργασίας και να τις αντιμετωπίσουμε σαν εταιρείες που έχουν παγκόσμια εμβέλεια» υπογράμμισε ο κ. Εμμανουηλίδης.
Εστιάζοντας στην εικόνα της ελληνικής αγοράς καφέ ο κ. Εμμανουλίδης ανέφερε ότι τα πράγματα εξελίχθηκαν αιφνιδιαστικά. Η κατανάλωση λόγω της πανδημίας μετατοπίστηκε αρχικά προς τα σούπερ μάρκετ ενώ στη συνέχεια ενισχύθηκε το HoReCa. Την ίδια στιγμή η κατανάλωση καφέ το σπίτι δείχνει να μειώνεται και εμφανίζεται άνοδος μέσα από το κανάλι της εστίασης. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία προκειμένου να περιορίσει την πτώση του όγκου πωλήσεων καφέ έχει αυξήσει την προωθητική της δραστηριότητα. Παράλληλα με τον τρόπο αυτό αντισταθμίζει τον αντίκτυπο των ανατιμήσεων προς τους καταναλωτές. Όπως επισημάνθηκε, σύμφωνα με τα στοιχεία εταιρειών ερευνών, ο πληθωρισμός στην κατηγορία του καφέ είναι στο 4% ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την Nestlé Ελλάς ανέρχεται στο 3% κατά μέσο όρο στα προϊόντα καφέ, συμπεριλαμβανομένων των προωθητικών ενεργειών.
Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο εργοστάσιο καφέ στα Οινόφυτα Βοιωτίας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Καφέ, παρουσιάστηκαν πρωτοβουλίες της Nestlé Ελλάς οι οποίες δημιουργούν αξία για τον άνθρωπο και το μέλλον, έχοντας στο επίκεντρό τους τη βιωσιμότητα, την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία. Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αφορούν όλο το εύρος των δραστηριοτήτων της εταιρίας και των προϊόντων της με δράσεις που εστιάζουν στην ανακύκλωση ή επαναχρησιμοποίηση των συσκευασιών της, την υπεύθυνη προέλευση του καφέ, και τη δέσμευσή της για μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, έως το 2050. Επίσης, παρουσιάστηκε και το Σχέδιο NESCAFÉ 2030, που στοχεύει στην 100% υπεύθυνη προμήθεια του καφέ, έως το 2025 και στην υποστήριξη των καλλιεργητών καφέ για τη μετάβαση στην αναγεννητική γεωργία.
Πηγή: ΑΠΕ