Αρ. Παντελιάδης: Ανατιμήσεις 11% στα σούπερ μάρκετ τον Σεπτέμβρη

Καταγράφηκε το υψηλότερο ποσοστό αύξησης τιμών φέτος από μήνα σε μήνα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της METRO. Η ατζέντα της συνάντησης εκπροσώπων του κλάδου με τον Αδ. Γεωργιάδη και το ωράριο.

Δημοσιεύθηκε: 5 Οκτωβρίου 2022 - 08:50

Load more

Καλύτερα απ’ ό,τι θα ανέμενε κανείς κινήθηκε η αγορά των σούπερ μάρκετ τον Σεπτέμβριο και τις πρώτες ημέρες του Οκτωβρίου, λέει στο Euro2day.gr ο επικεφαλής της METRO κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο οποίος σπεύδει να συμπληρώσει ότι αυτό δεν προδικάζει το τι θα γίνει στο μέλλον.

«Η αγορά είναι γενικότερα καλύτερα απ’ ό,τι θα περίμενα. Λογικό θα ήταν να έχει πέσει η ζήτηση αφού αυξάνουν οι τιμές. Και παρότι ο καταναλωτής προσπαθεί να κάνει οικονομία, τελικά ο Σεπτέμβριος κινήθηκε στο πλαίσιο του πληθωρισμού και αυτό είναι κατόρθωμα», λέει. Τον Σεπτέμβριο οι τιμές στο σύνολο των προϊόντων σε ένα μέσο καλάθι αυξήθηκαν 11% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021. Πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό αύξησης των τιμών μέσα στη χρονιά από μήνα σε μήνα.

Ο κ. Παντελιάδης αποδίδει αυτή την τάση, της συγκράτησης της κατανάλωσης παρά το κύμα ανατιμήσεων, στην αύξηση του τουρισμού και στα χρήματα που κυκλοφορούν ακόμη στην αγορά. Αλλά και στο γεγονός ότι η ακρίβεια, μετά την παγωμάρα που έπεσε στην κατανάλωση όταν ξεκίνησε ο πόλεμος Ουκρανίας - Ρωσίας, έγινε καθημερινότητα. «Ο καθένας κοιτάζει πώς θα τα βολέψει. Ίσως το σούπερ μάρκετ είναι η τελευταία διέξοδος στην κατανάλωση», σημειώνει.

Με τον κ. Παντελιάδη μιλήσαμε λίγες ώρες πριν τη σημερινή συνάντηση που έχουν οι εκπρόσωποι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ με τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Άδωνι Γεωργιάδη και πριν ο τελευταίος αποκαλύψει στο Euro2day.gr ότι η Κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο μείωσης του ωραρίου των καταστημάτων.

Για τη συνάντηση, ο κ. Παντελιάδης δηλώνει ότι δεν γνωρίζει την ατζέντα από την πλευρά του υπουργείου, αν και εκτιμά ότι θα συζητηθεί το θέμα της ακρίβειας.

Από την πλευρά των αλυσίδων, δύο είναι τα βασικά θέματα που τους απασχολούν. «Εμείς είχαμε ζητήσει συνάντηση για να συζητήσουμε θεσμικά θέματα. Το ενεργειακό είναι ένα από τα βασικά θέματα που μας απασχολεί όπως και η διάταξη για το περιθώριο κέρδους, όπου θέλουμε να γίνει πιο συγκεκριμένη γιατί δεν καθορίζει επακριβώς ποιες κατηγορίες περιλαμβάνει», λέει.

Για το ενεργειακό κόστος, οι αλυσίδες επιθυμούν τη διατήρηση της επιδότησης από το κράτος. Σήμερα η επιδότηση καλύπτει τα 2/3 της αύξησης. Όμως, παρά την επιδότηση, το κόστος για τις αλυσίδες έχει τριπλασιαστεί σε σχέση με το 2020. «Μιλάμε για πάρα πολλά χρήματα. Το σούπερ μάρκετ είναι ενεργοβόρος καταναλωτής και οι αυξήσεις του κόστους ενέργειας μπορούν να εξαφανίσουν και μια υγιή κερδοφορία», σημειώνει.

Στην ερώτησή μας αν η αλυσίδα του θα εξέταζε το ενδεχόμενο να μειώσει τις ώρες λειτουργίας της για να μειώσει το κόστος, ο κ. Παντελιάδης λέει ότι αυτό θα βοηθούσε ενδεχομένως λίγο, αλλά θα έπρεπε να γίνει οριζόντια. «Η αλήθεια είναι ότι τα ψυγεία συνεχίζουν να δουλεύουν και όταν δεν λειτουργεί το κατάστημα. Το όφελος είναι από το κλείσιμο της θέρμανσης, του φωτισμού κ.λπ. Αυτό θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωση 5% στο σύνολο. Δεν είναι αμελητέο, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο να γίνει. Δεν νομίζω ότι θα υπήρχε κοινό έδαφος», αναφέρει.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων