Με τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ να έχουν αναπτυχθεί πέρυσι 1,3% (πηγή: NielsenIQ), η επίδοση της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός είναι, αν μη τι άλλο, άξια προσοχής.
Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν πέρυσι κατά 18,05% στα 419,801 εκατ. ευρώ, τα αποτελέσματα μετά φόρων ενισχύθηκαν 54,36% στα 2,376 εκατ. ευρώ, τα χρηματοοικονομικά έξοδα μειώθηκαν 8,3%, τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν 42,7% στα 8,07 εκατ. ευρώ και ο αριθμός του προσωπικού της ενισχύθηκε 3,1% στις 2.460 άτομα.
Πώς όμως η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, μια μεσαίου μεγέθους αλυσίδα σούπερ μάρκετ, κατάφερε να εμφανίσει αυτή την ανάπτυξη πολύ πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς; Η απάντηση κρύβεται κυρίως στην αύξηση του δικτύου της κατά 11,01% και στην ενοποίηση της CRΜ ΑΡΙΑΔΝΗ.
Στα ίδια καταστήματα, λένε πηγές με γνώση, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 2%. Ποσοστό πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς, που αποτελεί ένα καλό επίτευγμα σε μια αγορά που βρίσκεται σε κρίση και δείχνει την υγεία που κάποια αλυσίδα έχει, αναφέρουν οι ίδιες πηγές.
Η αλυσίδα έθεσε πέρυσι σε λειτουργία 30 νέα καταστήματα και έκλεισε 4. Δηλαδή μέσα σε μια χρονιά αύξησε το δίκτυό της κατά 11,01% καταστήματα, το σύνολο των οποίων στο τέλος του 2021 ήταν 262 (εταιρικά, αντιπρόσωποι και franchise) από 236 σημεία στο τέλος του 2020. Επιπροσθέτως ολοκλήρωσε τη συγχώνευση με απορρόφηση της «CRETAN RETAIL MANAGEMENT - ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και το σύνολο της περιουσίας της τελευταίας μεταβιβάστηκε στην ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ. Η CRM εισέφερε με τη συγχώνευση στα ταμειακά διαθέσιμα της Κρητικός 2,460 εκατ. ευρώ.
Αυτή τη συνταγή, οργανική ανάπτυξη δικτύου σε συνδυασμό με εξαγορές ανταγωνιστών της, που έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια και έχει εντείνει την τελευταία τριετία, συνεχίζει και εφέτος η αλυσίδα. Το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς προστέθηκαν 20 νέα καταστήματα -13 εταιρικά και 7 franchise- στο δίκτυό της και έκλεισαν 3, με αποτέλεσμα αυτό να αριθμεί 279 καταστήματα. Και εισήλθε σε νέες περιοχές της χώρας όπως σε νησιά του Ιονίου, του Αιγαίου, την Κρήτη και τη Μακεδονία.
Με την πρόσφατη εξαγορά του ομίλου Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες ΑΕ θα προσθέσει στον τζίρο της τουλάχιστον 80 εκατ. ευρώ, ταμειακά διαθέσιμα 10,513 εκατ. ευρώ (στοιχεία με βάση τον ισολογισμό του 2020) ενώ θα ενταχθούν στο δίκτυό της επιπλέον 52 εταιρικά καταστήματα και η διαχείριση των εμπορικών σημάτων Ελληνικά Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ, Ήλιος Μάρκετ και Γρήγορα που αφορούν καφέ-παντοπωλεία.
Δηλαδή στο τέλος της φετινής χρονιάς, αν δεν έχει υπάρξει κάποια άλλη εξαγορά, το δίκτυό της θα ξεπεράσει τα 320 καταστήματα, επιπλέον 300 είναι τα συνεργαζόμενα σημεία που θα εξυπηρετεί από την εξαγορά της αλυσίδας «Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες» ενώ ο τζίρος της θα ξεπεράσει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ.
Μεγάλη πρόκληση για την ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός που τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει «πίστα» -έχει μπει στους μεγάλους της οργανωμένης λιανικής- και για να διατηρήσει αυτούς τους ρυθμούς ανάπτυξης θα πρέπει, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, να κρατήσει αυτό το momentum. Να συνεχίσει να βελτιώνει τα καταστήματά της, τα logistics και τις δομές της.
Η πλήρης αυτοματοποίηση, συντονισμός και αποτελεσματικότερη οργάνωση διαδικασιών, λειτουργιών και τμημάτων, με σκοπό και τη μείωση του λειτουργικού κόστους, είναι κάτι που απασχολεί τη διοίκησή της. Όπως επίσης η επιμόρφωση του προσωπικού για να αυξηθεί η αποδοτικότητα αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label).