Μια «ανάσα» από τα επίπεδα των 4 δισ. ευρώ έκλεισαν πέρυσι οι πωλήσεις του Σκλαβενίτη σε επίπεδο ομίλου.
Ο τζίρος του μεγαλύτερου εγχώριου λιανέμπορου έφτασε πέρυσι τα 3,985 δισ. ευρώ από 3,791 δισ. ευρώ το 2020 (+5,11%). Σημαντική ήταν και η αύξηση των πωλήσεων και σε επίπεδο μητρικής. Μέσα σε ένα χρόνο ενισχύθηκαν κατά 5,36%, ανερχόμενες στα 3,319 δισ. ευρώ από 3,15 δισ. ευρώ το 2020.
Τα μικτά κέρδη του ομίλου ανήλθαν στο 1,058 δισ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 6,22% και της μητρικής αυξήθηκαν κατά 6,2% στα 903,138 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα προ φόρων σημείωσαν άνοδο 56,8% στα 92,572 εκατ. ευρώ (όμιλος) και κατά 57,5% στα 82,373 εκατ. ευρώ (μητρική).
Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 2,4% στα 61,081 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και κατά 7,59% στα 55,5 εκατ. ευρώ για τη μητρική.
Τα Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) σε επίπεδο ομίλου διαμορφώθηκαν σε 292,7 εκατ. ευρώ (από €261,4 εκατ. το 2020) και της μητρικής στα 252,2 εκατ. ευρώ.
Το προσωπικό φτάνει τις 31.736 άτομα (+4,9%) στον όμιλο και τις 27.462 άτομα (+5,41%) στη μητρική.
Σε ότι αφορά το χρηματοοικονομικό κόστος, αυτό διαμορφώθηκε πέρυσι για τον όμιλο στα 66,162 εκατ. ευρώ (68,921 εκατ. ευρώ το 2020) και για την εταιρεία στα 59,782 εκατ. ευρώ (62,481 εκατ. ευρώ το 2020). Ο μακροπρόθεσμος δανεισμός για τον όμιλο ήταν 604,821 εκατ. ευρώ (660,497 εκατ. ευρώ το 2020) και το σύνολο των υποχρεώσων στα 3,094 δισ. ευρώ από 3,147 δισ. ευρώ το 2020.
Σε ότι αφορά τα χρηματικά διαθέσιμα, στον όμιλο διαμορφώθηκαν στα 258,299 εκατ. ευρώ (274,875 εκατ. ευρώ το 2020) και για την εταιρεία στα 205,480 εκατ. ευρώ (227,164 εκατ. ευρώ το 2020).
Πέρυσι η εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης επένδυσε 63 εκατ. ευρώ, ίδρυσε 6 νέα καταστήματα σε Σκιάθο, Ρίο, Σπάρτη, Γιαννιτσά, Τρίκαλα και Νάουσα, ανακαίνισε 80 καταστήματα και ενίσχυσε την ψηφιακή της παρουσίας, μέσω της επέκτασης του eMarket σε τρεις νέες περιοχές (Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λάρισα).
Στο πρώτο εξάμηνο του 2022, η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με τη ΣΕΠ Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα για την απορρόφηση 9 καταστημάτων και στη δημιουργία νέου e-hub στην περιοχή της Κηφισιάς για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών στη Βορειοανατολική Αττική.
Στα επόμενα βήματα -μέχρι το τέλος του 2022 και για το 2023- περιλαμβάνονται:
- η δημιουργία 3 νέων καταστημάτων στη Νέα Φιλαδέλφεια, τη Μυτιλήνη και τη Γλυφάδα
- οι επενδύσεις για έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας μέσω νέου εξοπλισμού στα καταστήματά της
- η περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών, μέσω νέου Κέντρου Μαναβικής και Παρασκευαστηρίου Ετοίμων Φαγητών στην περιοχή της Αττικής
- η επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος, το οποίο είναι διαθέσιμο και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.