Σε μερίδιο 4-5% στο πρόγραμμα "ανακυκλώνω - αλλάζω συσκευή", που αναμένεται να μοχλεύσει σε πρώτη φάση μέχρι 300 εκατ. ευρώ, στοχεύει η Praktiker Hellas, η οποία αν και νεοεισερχόμενη στην κατηγορία λευκών συσκευών έχει χτίσει ένα χαρτοφυλάκιο δεκάδων νέων brands ενώ προχωρά σε fast track επενδύσεις για ανακαίνιση των καταστημάτων του δικτύου της.
Από περίπου 2.700 τ.μ. που αφιέρωνε ανά κατάστημα στην κατηγορία προϊόντων βελτίωσης σπιτιού τριπλασιάζει το δυναμικό της αναπτύσσοντας χώρους περί τα 7.000 - 8.000 τ.μ.. Παράλληλα, σύναψε ένα πλήθος συνεργασιών με νέους προμηθευτές εξυπηρετώντας το στόχο να μετασχηματιστεί από έναν παραδοσιακό παίκτη της αγοράς DIY σε retailer με δυνατότητες να προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες τόσο για τη βελτίωση όσο και την επισκευή κατοικίας.
Το πρόγραμμα "ανακυκλώνω-αλλάζω συσκευή" θα αποτελέσει ένα πρώτο κρίσιμο τεστ για τον μεγάλο retailer στη νέα αγορά των λευκών συσκευών όπου ο ανταγωνισμός είναι έντονος και κρίνεται τόσο από την γκάμα προϊόντων και την αξιοπιστία όσο και από τις παρεχόμενες υπηρεσίες εγκατάστασης, απεγκατάστασης και απόσυρσης των συσκευών. Στο πλαίσιο αυτό έχει αναπτύξει συνεργασίες με επαγγελματίες στις τοπικές αγορές που έχουν παρουσία τα 16 καταστήματα Praktiker ενώ παρέχει δυνατότητες απόσυρσης και στα καταστήματα, όπου έχουν τοποθετηθεί ειδικά containers στα parking, τα "πάρκα ανακύκλωσης" της εταιρείας.
Επιπλέον, παρέχει διευκολύνσεις στις αγορές, όπως ενδεικτικά σε συνεργασία με τη Eurobank προσφέρει δυνατότητα καταναλωτικού δανείου για τη χρηματοδότηση των αγορών από 200 ευρώ χωρίς πιστωτική, ενώ εναλλακτικά παρέχει δυνατότητα εξόφλησης με πιστωτική κάρτα σε 60 άτοκες δόσεις, πάνω δηλαδή από τις παροχές του ανταγωνισμού.
Ο Δημήτρης Γαλάνης (φωτό) Διευθύνων Σύμβουλος της Praktiker Hellas, παραδέχεται μιλώντας στο Euro2day ότι η εταιρεία δεν είναι παραδοσιακός παίκτης της αγοράς λευκών συσκευών. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι μόνο στον τομέα των aircondition είχε 2-3 συνεργάτες με 10-15 κωδικούς. Πλέον διαθέτει συνεργασίες με περίπου 10 εταιρείες με 95-100 κωδικούς.
Μετά από ένα μεγάλο business plan για την επέκταση στις νέες κατηγορίες, με ανανέωση και του online καναλιού, βρήκε ανταπόκριση στο σύνολο των αντιπροσώπων της βιομηχανίας ηλεκτρικών ειδών. Ο ίδιος εξηγεί ότι μεγάλοι προμηθευτές όπως LG, Samsung, Whirlpool, Candy, BSH, Τoshiba, Miele, Dyson, Daikin, βλέπουν ευκαιρία ανάπτυξης στα καταστήματα Praktiker λόγω του μεγάλου μεγέθους και της επισκεψιμότητάς τους.
Οι επενδύσεις στο δίκτυο και οι επιδόσεις
Ας σημειωθεί ότι αν και μέχρι πρότινος κανένα κατάστημα δεν ήταν έτοιμο να λειτουργήσει στην εξειδικευμένη κατηγορία των κλιματιστικών και των ηλεκτρικών συσκευών, η στρατηγική απόφαση για άνοιγμα στη συγκεκριμένη αγορά επιτάχυνε το πρόγραμμα ανακαινίσεων. Η εταιρεία κατάφερε να ολοκληρώσει ανακαινίσεις σε 5 καταστήματα σε Αθήνα, Λάρισα και Θεσσαλονίκη και μέχρι το τέλος του έτους θα έχει ανακαινίσει άλλα 6 φτάνοντας στα 11 (επί συνόλου 16).
Ο κ. Γαλάνης μοιράζεται με το Εuro2day το στόχο που έχει θέσει, ο τομέας του εξοπλισμού σπιτιού να καλύπτει σύντομα τις μισές πωλήσεις της Praktiker Hellas (πραγματοποιεί ετήσιο κύκλο εργασιών περί τα 180 εκατ. ευρώ). Η εταιρεία απολαμβάνει ήδη ανάπτυξη πωλήσεων στα ανανεωμένα σημεία πώλησης ενώ συνολικά οι πωλήσεις της τρέχουν με ισχυρό διψήφιο ρυθμό, κοντά στο 20%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του κ. Γαλάνη η αγορά κινείται με μειούμενες πωλήσεις συγκριτικά με το 2019. Η εταιρεία, όπως αναφέρει, εμφανίζει πολύ καλύτερη αξία καλαθιού σε σχέση με το 2019 -λόγω και του πληθωρισμού που οδήγησε σε αυξήσεις τιμών αλλά και της καλύτερης εξυπηρέτησης- και υψηλότερο ποσοστό μετατρεψιμότητας επισκεπτών.
Θεωρεί καταλυτική τη νέα προσέγγιση της εταιρείας στον πελάτη και όχι στο ράφι, όπως είναι η παραδοσιακή προσέγγιση στην αγορά DIY διεθνώς, κάτι στο οποίο βοήθησε η επένδυση στην ανακαίνιση των καταστημάτων καθώς διαμορφώθηκε και το κατάλληλο περιβάλλον για την επικοινωνία πωλητή - πελάτη.
Το πρόγραμμα "ανακυκλώνω-αλλάζω συσκευή"
Αναφορικά με το πρόγραμμα "ανακυκλώνω-αλλάζω Συσκευή" που συγκέντρωσε πάνω από 1 εκατ. αιτήσεις συνολικά, αναμένεται να πωληθούν περίπου 287 χιλ. συσκευές σε 150 χιλ. σπίτια που αιτήθηκαν απόσυρση ψυγείων, καταψυκτών και κλιματιστικών. Το πρόγραμμα αναμένεται να μοχλεύσει από 250 έως 300 εκατ. ευρώ.
Aν ληφθεί όμως υπόψη ότι οι επιλέξιμες αιτήσεις επιδοτούνται με 50% και αξιολογήθηκαν με βάση κοινωνικά κριτήρια, θα υπάρξει υπόλοιπο, καθώς δεν θα αγοράσουν όλοι οι καταναλωτές τις ακριβότερες συσκευές. Υπολογίζεται ότι έτσι θα δημιουργηθεί δυνατότητα επιδότησης και κάποιων επιλαχόντων, περίπου 20.000 νοικοκυριών με επιπλέον 30-40 χιλ. vouchers, κάτι που θα φανεί στις επόμενες εβδομάδες.
Θεωρείται πιθανό ωστόσο να αξιοποιηθούν και νέα κονδύλια προκειμένου το πρόγραμμα να καλύψει τις ανάγκες περισσότερων νοικοκυριών, φτάνοντας τα 230-240 χιλ. για περίπου 400 χιλ. συσκευές ανεβάζοντας το συνολικό αποτύπωμα της δράσης στην αγορά γύρω στα 450 εκατ. ευρώ.