PwC: Πώς εκτυλίσσεται ο μετασχηματισμός για τις εταιρείες εφοδιασμού

Ποιες διαδικασίες βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Για κυβερνοεπιθέσεις ανησυχούν εννιά στις 10 επιχειρήσεις παγκοσμίως, στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Δημοσιεύθηκε: 19 Ιουλίου 2022 - 14:52

Load more

Τις τρέχουσες εξελίξεις και τάσεις αναφορικά με την ψηφιοποίηση των λειτουργιών και διαδικασιών προμηθειών, παρουσιάζει η έρευνα της PwC για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό των Προμηθειών το 2022. H μελέτη διεξήχθη ανάμεσα σε στελέχη τμημάτων προμηθειών στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της παγκόσμιας έρευνας Digital Procurement του διεθνές δικτύου της PwC.

Η έρευνα εστιάζει στους βασικούς τομείς επένδυσης, την πορεία ψηφιοποίησης, τους παράγοντες επιτυχίας και τους βασικούς μοχλούς μετασχηματισμού.

Συγκεκριμένα, στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στελέχη του κλάδου, κορυφαία στρατηγική προτεραιότητα για τα τμήματα αγορών είναι η μείωση του κόστους σε ποσοστό 47%, ενώ διεθνώς το αντίστοιχο ποσοστό είναι 27%, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα.

Δεύτερη προτεραιότητα για την Ελλάδα αποτελεί η «Εύρεση και Διαχείριση Προμηθευτών» καθώς με τον τρόπο αυτό οι επιχειρήσεις μπορούν να ενισχύσουν την αγοραστική τους δύναμη, να συγκρατήσουν το συνολικό κόστος κτήσης TCO (Total Cost of Ownership), αλλά και να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο από πιθανές διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αντίθετα, η διαχείριση κινδύνων και κρίσεων είναι πιο σημαντική στις χώρες του εξωτερικού σε σύγκριση με την Ελλάδα.

Αναφορικά με την πορεία ψηφιοποίησης του κλάδου έως το 2025 και σε σύγκριση με τα παγκόσμια δεδομένα της έρευνας, τα θέματα που προκαλούν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα εγχώρια τμήματα προμηθειών είναι η ψηφιοποίηση όλου του εύρους των διαδικασιών Source-to-Pay από την ανάλυση της αγοράς προμηθευτών μέχρι τη συμβολαιοποίηση και την πληρωμή του τελικού τιμολογίου, η ιχνηλασιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας μέχρι επίπεδο N-tier, ή αλλιώς τους προμηθευτές των προμηθευτών και, τέλος, η αξιολόγηση των προμηθευτών σε χρόνο, απόκριση, ποιότητα, τιμή και συνολικό κόστος διαχείρισης.

Αντίστοιχα, χαμηλότερη προτεραιότητα έχουν η παρακολούθηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα καθώς και η ψηφιοποίηση της διαχείρισης κινδύνων.

Μεταξύ των διαφορετικών κλάδων της βιομηχανίας, κορυφαίες προτεραιότητες των τμημάτων προμηθειών αποτελούν η μείωση του κόστους (34%) και η εύρεση και διαχείριση προμηθευτών (17%). Στους κλάδους παροχής υπηρεσιών, τα στελέχη επικεντρώνονται στη μείωση του κόστους (39%) και στον ψηφιακό μετασχηματισμό (21%).

Αναφορικά με τα επόμενα βήματα, οι μεσαίες επιχειρήσεις στους κλάδους της βιομηχανίας και των υπηρεσιών -που κατά κανόνα είναι λιγότερο ψηφιοποιημένες - σχεδιάζουν να επενδύσουν στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό κατά μέσο όρο 580 χιλιάδες ευρώ ετησίως έως το 2025. Αντίστοιχα, μεγάλες και πολύ μεγάλες εταιρείες σχεδιάζουν κατά μέσο όρο επενδύσεις 1,75 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Ο Θανάσης Σπανός, Partner, Head of Customer and Operations, PwC Ελλάδας αναφέρει  σχετικά:

«Βελτιστοποίηση της διαδικασίας αγορών, ενίσχυση της διαπραγματευτικής δύναμης, ιχνηλασιμότητα, βελτίωση των σχέσεων με τους προμηθευτές και η δυνατότητα παρακολούθησης των στοιχείων σε πραγματικό χρόνο είναι μερικά μόνο από τα οφέλη που υπόσχεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός των τμημάτων προμηθειών. Οι ελληνικές επιχειρήσεις επενδύουν συστηματικά στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών τους, αναγνωρίζοντας τα πολλαπλά οφέλη που μπορεί να επιφέρουν όχι μόνο για τα τμήμα προμηθειών αλλά συνολικά στον οργανισμό. Ωστόσο, για την επιτυχή μετάβαση σε αυτό το μοντέλο λειτουργίας είναι  απαραίτητο οι επιχειρήσεις να λάβουν υπόψη τους εκτός από την τεχνολογία κι άλλους παράγοντες, όπως η διαλειτουργικότητα μεταξύ των Προμηθειών και των λοιπών τμημάτων του οργανισμού, το οργανωτικό μοντέλο και πρωτίστως τον ανθρώπινο παράγοντα.»

Σε παγκόσμιο επίπεδο τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής:

Μπορείτε να βρείτε τη μελέτη με τα ελληνικά ευρήματα εδώ.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων