Στην εκταμίευση 18 εκατ. ευρώ, τα οποία προορίζονται για την εκκίνηση έργων που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό του, προχώρησε μέσα στην εβδομάδα ο όμιλος Άβαξ, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες.
Η παραπάνω κίνηση αποτελεί μέρος των ενεργειών της διοίκησης του ομίλου για την υποστήριξη υφιστάμενων έργων και νέων συμβολαίων που διεκδικεί, με τον πρόεδρο του ομίλου Χ. Ιωάννου να αναφέρει στο περιθώριο της τακτικής γενικής συνέλευσης της εταιρείας απαντώντας σε ερώτηση μετόχου πως «ο όμιλος διαθέτει την απαραίτητη κεφαλαιακή επάρκεια».
Ειδικότερα, ο κ. Ιωάννου παραδέχθηκε πως για τη διεκδίκηση δημόσιων έργων, ΣΔΙΤ και διαγωνισμών παραχωρήσεων απαιτείται υψηλή ίδια συμμετοχή, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι ο όμιλος προς το παρόν δεν εξετάζει μια νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ή την έκδοση ομολόγου (δεδομένης και της συγκυρίας), προσθέτοντας ωστόσο ότι προχωρά στην αξιοποίηση και πώληση non core assets του ομίλου. Στο πλαίσιο αυτό, συμπλήρωσε, αποφασίστηκε και η πώληση του χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ της Volterra, με τον όμιλο να καταγράφει κεφαλαιακά κέρδη της τάξης των 40 εκατ. ευρώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022.
Σημειώνεται πως το ανεκτέλεστο έργων του ομίλου από 1,4 δισ. ευρώ στο τέλος του 2021 ανέρχεται πλέον σε 2,2 δισ. ευρώ ενώ, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, το επίπεδο αυτό αναμένεται να αυξηθεί τα προσεχή χρόνια, καθώς πρόκειται να διεκδικήσει ενεργά νέα συμβόλαια σε κάθε κατηγορία έργων.
Υπενθυμίζεται πως πέραν της κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό και της εργολαβίας για τα έργα υποδομών στο Ελληνικό, ο όμιλος Άβαξ σε κοινοπραξία με τον όμιλο Μυτιληναίος έχουν αναδειχθεί προσωρινοί ανάδοχοι για το οδικό έργο ΣΔΙT του Flyover στη Θεσσαλονίκη, προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να συμβασιοποιηθεί μέσα στο 2022.
Ο κ. Ιωάννου επιπλέον αναφέρθηκε σε νέα ιδιωτικά έργα, σημειώνοντας το ενδιαφέρον του ομίλου για συνεπενδύσεις σε οικιστικά projects που σχεδιάζει η Lamda Development εντός της έκτασης του Ελληνικού.
Η διοίκηση του ομίλου επεσήμανε την πίεση που ασκείται στους υφιστάμενους προϋπολογισμούς έργων από τις ανατιμήσεις υλικών και την εκτόξευση του ενεργειακού κόστους. Ο κ. Ιωάννου αναφέρθηκε ειδικώς στο συμβόλαιο με τη Lamda Develοpment για το πρώτο πακέτο έργων υποδομών στο Ελληνικό, υπογραμμίζοντας πως η σχετική σύμβαση προβλέπει αναπροσαρμογές μέσα σ’ ένα λελογισμένο πλαίσιο, καθώς και ότι υπάρχει κλίμα συνεννόησης τόσο με τον συγκεκριμένο συμβαλλόμενο όσο και με όλους τους ιδιώτες πελάτες.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Κων. Μιτζάλης ανέφερε πως οι παρεμβάσεις του ΥΠΟΜΕ τόσο με τις αναθεωρήσεις τιμών για τα δημόσια έργα και για τα τέσσερα τρίμηνα του 2021 όσο και οι πρόσφατες παρεμβάσεις (επιμήκυνση χρονοδιαγραμμάτων, νέα τιμολόγηση ασφάλτου, PVC και πολυαιθυλενίου με απολογιστικό τρόπο, η οποία θα έχει αναδρομική ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου και πριμ έγκαιρης εκτέλεσης) έδωσαν σημαντική ανάσα. Ο ίδιος πάντως ανέφερε πως η αποκλιμάκωση τιμών δεν δύναται να προβλεφθεί, ενώ προσέθεσε πως στην παρούσα φάση δεν διαπιστώνονται ελλείψεις, αλλά καθυστερήσεις παράδοσης εισαγόμενων υλικών.
Σε ό,τι αφορά την πορεία εκτέλεσης έργων, ο κ. Μιτζάλης είπε πως η προετοιμασία για το έργο υποδομών στο Ελληνικό έχει ξεκινήσει εδώ και ένα μήνα, με τον όμιλο Άβαξ να ακολουθεί απολύτως το σχετικό χρονοδιάγραμμα. Ομοίως τηρείται και το χρονοδιάγραμμα προετοιμασίας του ομίλου όσον αφορά τη γραμμή 4 του Μετρό, έργο για το οποίο αναμένεται να διαδεχθεί την ΕΡΕΤΒΟ, εφόσον ολοκληρώσει τις πρόδρομες εργασίες. Σημείωσε επίσης ότι σύντομα αναμένεται να παραδοθούν οι δύο μετροπόντικες, που θα απασχοληθούν στην κύρια φάση του έργου. Για τις όποιες καθυστερήσεις σημειώνονται (σε Βεΐκου και Εξάρχεια) όσον αφορά τις πρόδρομες εργασίες, ο κ. Μιτζάλης εκτίμησε πως δεν θα επηρεάσουν αποφασιστικά το χρονοδιάγραμμα της Άβαξ, καθώς το έργο εκτείνεται σε μια 8ετία.
Σε ό,τι αφορά την παράδοση των τριών σταθμών Μετρό της γραμμής 3 προς Πειραιά, εκτίμησε πως αυτή θα είναι δυνατή μέσα στον Σεπτέμβριο, καθώς καθυστερήσεις εκ μέρους άλλης εργολαβίας εμπόδισαν την ολοκλήρωση μέσα στον Αύγουστο.