Το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα ανοίγει η βρετανική JD το φθινόπωρο, δηλαδή ένα χρόνο μετά το deal με την κρητική αλυσίδα Cosmos Sport που άλλαξε τα δεδομένα στην τοπική αγορά αθλητικών ειδών.
Οι πληροφορίες θέλουν τον ισχυρό παίκτη να λανσάρει ταυτόχρονα με το πρώτο φυσικό κατάστημα και e-shop κάνοντας το πρώτο βήμα προς το στόχο του να λειτουργήσει δίκτυο καταστημάτων με παρουσία σε οργανωμένες μεγάλες εμπορικές πιάτσες σε Ελλάδα και Κύπρο. Σε δεύτερο χρόνο αναμένεται τοποθέτηση και με άλλα σήματα του χαρτοφυλακίου του ενώ δεν αποκλείεται να παίξει ρόλο σε κυοφορούμενες κινήσεις συγκέντρωσης στον κλάδο.
Υπενθυμίζεται ότι τον Οκτώβριο του 2021 η JD Sports Fashion Plc., εκ των κορυφαίων Sportswear & Outdoor Retail Groups στον κόσμο (με κύκλο εργασιών 6,2 δισ. στερλίνες ή περίπου 7,3 δισ. ευρώ πέρυσι), προχώρησε σε στρατηγική επένδυση στην Cosmos Sport αποκτώντας το 80%, με ταυτόχρονη αποχώρηση από το μετοχικό της κεφάλαιο του EOS fund.
Λίγους μήνες μετά τη συμφωνία η ανάπτυξη της Cosmos Sport ανεβάζει ταχύτητα έχοντας ανοίξει μόνο μέσα στο 2022 5 νέα καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο (3 και 2 αντίστοιχα) και κλιμακώνει το επενδυτικό της πλάνο. Σύμφωνα με πληροφορίες έχει ήδη κλείσει συμφωνίες για 7-10 νέα καταστήματα που θα προσθέσει στο δίκτυό της τους επόμενους μήνες διερευνώντας σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη ανάλογα με τις ευκαιρίες στην αγορά του real estate.
Μετά το ντεμπούτο στην Κύπρο πέρυσι, η εταιρεία λειτουργεί σήμερα σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας, εκτός της Λάρνακας. Έχει παρουσία σε Λευκωσία, Λεμεσό και Πάφο με δίκτυο 6 φυσικών καταστημάτων ενώ αναπτύσσει επίσης online πωλήσεις και διαθέτει επιπλέον κέντρο διανομής.
Την περαιτέρω ανάπτυξη της Cosmos Sport πριμοδοτούν οι οικονομικές επιδόσεις, όπου καταγράφεται η συνεισφορά από τη θυγατρική στην Κύπρο, μέσω της οποίας αναπτύσσεται το τοπικό δίκτυο. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία (η εταιρεία δημοσιεύει ισολογισμό σε λίγες ημέρες) ο τζίρος ξεπέρασε τα 80 εκατ. ευρώ το 2021 από περίπου 52 εκατ. ευρώ το 2020. Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα διαμορφώνονται τα κέρδη ΕΒΙΤDΑ, που πλησίασαν τα 13 εκατ. ευρώ (από 7 εκατ. ευρώ περίπου το 2020).
Η εταιρεία αριθμεί πάνω από 65 καταστήματα (Cosmos Sport, Sneaker10, Sportsfactory outlet και Slamdunk, με τα αντίστοιχα e-shop) στις δύο χώρες από 47 στο τέλος του 2020. Ακολουθεί τη δυναμική του κλάδου αθλητικών ειδών, με την επιχειρηματική οικογένεια Τσικνάκη (Μιχαήλ, Ελευθέριο και Κωνσταντίνο Τσικνάκη) να διατηρεί το management αλλά και το 20% των μετοχών, κατάσταση που δεν προβλέπεται να αλλάξει τουλάχιστον μέχρι το 2024. Σύμφωνα με το καταστατικό της εταιρείας, από το 2025 οι μέτοχοι μπορούν να ασκήσουν δικαίωμα πώλησης.
Σήμερα τα στελέχη της Cosmos Sport και της JD εργάζονται συστηματικά για να προωθήσουν το νέο business plan, που είναι βασισμένο στο επιχειρηματικό μοντέλο της ελληνικής εταιρείας ενισχυμένο με νέα τεχνογνωσία. Στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση των μεριδίων σε μια αγορά όπου το επίπεδο ανταγωνισμού είναι υψηλό. Ισχυρές τοπικές multibrand αλυσίδες αναπτύσσονται σταθερά ενώ εδραιώνουν την παρουσία τους στο λιανεμπόριο και οι μεγάλοι προμηθευτές της διεθνούς αγοράς, όπως Nike, Adidas και άλλα σήματα. Οι εταιρείες συναγωνίζονται σε επενδύσεις αναβάθμισης της omnichannel εμπειρίας του καταναλωτή με την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και καινοτομιών που σταδιακά υιοθετούνται ευρύτερα στο λιανεμπόριο, με τον ισχυρό ανταγωνισμό να συνεισφέρει στην καλή σχέση ποιότητας - τιμής.