Θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης απολαμβάνει το 2022 η Prenatal στην Ελλάδα, η οποία παρά τις προκλήσεις στην αγορά του λιανεμπορίου εμφανίζει διψήφιο ποσοστό αύξησης πωλήσεων συγκριτικά με το 2019 και προσβλέπει σε ταχεία ανάκαμψη των αποτελεσμάτων της, βασιζόμενη εν πολλοίς και στη στήριξη που της παρέχει η μητρική εταιρεία.
Η εταιρεία (ΠΡΕΝΑΤΑΛ ΑΕ&ΒΕ), 100% θυγατρική της ιταλικής Prenatal Spa, με δραστηριότητα στα βρεφικά και γυναικεία είδη, έκλεισε την οικονομική χρήση 2021 με αυξημένο τζίρο κατά 4,25 εκατ. ευρώ ή 43% σε σχέση με το 2020 και ζημιές 1,69 εκατ. ευρώ από ζημιές 3,3 εκατ. ευρώ το 2020, ως απόρροια της πανδημίας. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 14,1 εκατ. ευρώ το 2021 από 9,9 εκατ. ευρώ το 2020 και έναντι 12,7 εκατ. ευρώ το 2019.
Η εταιρεία, παρά τις προκλήσεις, σχεδιάζει να συνεχίσει την ανάπτυξη νέων καταστημάτων, στην πλειονότητά τους μέσω αντιπροσώπων, θέτοντας στόχο για το 2022 την προσθήκη τουλάχιστον 5 νέων σημείων, επενδύοντας παράλληλα και στο e-shop της. Στις 9 Μαρτίου άνοιξε νέο κατάστημα στην Καρδίτσα, ελέγχοντας σήμερα δίκτυο 30 σημείων πανελλαδικά.
Σημειώνεται ότι το 2021 η εταιρεία, που απασχολεί 174 άτομα προσωπικό (από 156 το 2020), συνέχισε να λαμβάνει τη στήριξη της μητρικής εταιρείας, εξού και η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 4,2 εκατ. ευρώ. Ένα χρόνο νωρίτερα είχε λάβει πρόσθετο δάνειο από τη μητρική 810 χιλ. ευρώ.
Διαπραγματεύσεις για τα ακίνητα και λήψη μέτρων
Για την τρέχουσα χρήση η διοίκηση της εταιρείας, με επικεφαλής τους Amedeo Giustini, πρόεδρο και Michele Lerici, αντιπρόεδρο, περιμένει ότι η δραστηριότητα θα ευνοηθεί συνολικά από την άρση των μέτρων για την πανδημία και ειδικότερα από την κατάργηση του ελέγχου πιστοποιητικών εμβολιασμού ή νόσησης.
Βραχυπρόθεσμη εκτιμά ότι θα είναι και η επίπτωση από τις ανατιμήσεις στην ενέργεια, λαμβάνοντας υπόψη και την κρατική ενίσχυση. Προχώρησε σε αντικατάσταση ενεργοβόρου εξοπλισμού, έλαβε μέτρα περιορισμού της κατανάλωσης, ενώ εξετάζει και την πιθανότητα να καταστήσει ενεργειακά αυτόνομα κάποια καταστήματα του δικτύου. Για τον πληθωρισμό, η διοίκηση αναμένει κάποια πρόσκαιρη πίεση στα έξοδα λόγω της σύνδεσης πολλών μισθωτήριων συμβολαίων με τον πληθωρισμό. Στο πλαίσιο αυτό έχει ανοίξει κύκλο επαφών με τους ιδιοκτήτες ακινήτων για να περιορίσει τις αυξήσεις ενώ λαμβάνει μέτρα εξορθολογισμού των εξόδων, αναζητώντας παράλληλα πιο συμφέρουσες οικονομικά συνεργασίες.
Πάντως παρά τους παραπάνω παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά, η εταιρεία εμφάνισε αύξηση πωλήσεων σε ίδια καταστήματα (LFL) στο α' τρίμηνο, με διψήφια ανάπτυξη σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019.
Η στήριξη της μητρικής
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι στις 31.12.2021 η εταιρεία εμφάνιζε ζημιές εις νέο 5,4 εκατ. ευρώ, με θετική καθαρή θέση 24.275 ευρώ. Το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων ανήλθε σε 11,8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 8,2 εκατ. ευρώ υποχρεώσεις προς συνδεδεμένα μέρη (με 3 εκατ. ευρώ να αφορά ενδοεταιρικό δάνειο) και έναντι κυκλοφορούντων περιουσιακών στοιχείων 9,5 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, μεταγενέστερα του κλεισίματος του ισολογισμού αποφασίστηκε από γενική συνέλευση στις 22.4.2022 και από τη μητρική αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 1,7 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια μείωσή του με συμψηφισμό ζημιών, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της καθαρής θέσης. Έτσι απαντά η εταιρεία και στο σχόλιο του ορκωτού ελεγκτή αναφορικά με το γεγονός ότι στις 31.12.2021 το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας είχε καταστεί μικρότερο από το ήμισυ του μετοχικού κεφαλαίου. Επιπλέον η εταιρεία έχει λάβει τη δέσμευση της μητρικής ότι, αφενός, θα της παρέχει διασφαλίσεις εξυπηρέτησης των υποχρεώσεών της προς τρίτους και αφετέρου, δεν θα απαιτήσει την αποπληρωμή των δόσεων του δανείου για το επόμενο 12μηνο.