Ογδόντα χρόνια επιχειρηματικές δραστηριότητας συμπληρώνει εφέτος ο όμιλος Photos Photiades, που ιδρύθηκε το 1942 στην Κύπρο. Οκτώ δεκαετίες μετά, ο όμιλος, επικεφαλής του οποίου είναι ο Παύλος Φωτιάδης, έχει παρουσία σε πέντε αγορές, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα, όπου μέσω εξαγορών, συνεργασιών και νέων επενδύσεων επιδιώκει να την επεκτείνει.
Πέρυσι, σύμφωνα με τους επικεφαλής του κυπριακού ομίλου αλλά και τα στελέχη της θυγατρικής του εταιρείας της Beverage World, η εν Ελλάδι δραστηριότητα εμφάνισε πωλήσεις 50 εκατ. ευρώ από 40 εκατ. ευρώ το 2020. Ανάπτυξη που οφείλεται εν πολλοίς στη διανομή του καφέ Lavazza, μια συνεργασία που έχει επεκταθεί για μια ακόμη δεκαετία.
Όμως οι σημερινές συνθήκες, όπως είπε χθες ο Παύλος Φωτιάδης σε ενημέρωση δημοσιογράφων, δεν είναι οι καλύτερες και λόγω αυτού κανείς δεν μπορεί να κάνει κάποια πρόβλεψη για το μέλλον.
«Το διαθέσιμο εισόδημα θα μειωθεί, η ζήτηση θα μειωθεί και η ανάπτυξη θα περιοριστεί», είπε ο κ. Φωτιάδης, ο οποίος εκτίμησε πως η ελληνική οικονομία θα συνεχίσει μεν να αναπτύσσεται αλλά με χαμηλότερους ρυθμούς. «Ως όμιλος παραμένουμε θετικοί για την πορεία της Ελλάδας και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στα ποτά, στον καφέ και στον κατασκευαστικό τομέα όπου δραστηριοποιούμαστε», ανέφερε.
Μιλώντας για τη διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας και τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τον πόλεμο της Ουκρανίας και πώς αυτά επιδρούν στις δραστηριότητες του ομίλου του, ο κ. Φωτιάδης είπε: «Γίνεται ένας αγώνας για να εξασφαλίσουμε τις απαιτούμενες πρώτες ύλες σε τιμές πολύ πιο υψηλές απ’ ό,τι πριν ένα χρόνο».
Οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή της μπίρας, σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, έχουν αυξηθεί από τα 440 ευρώ τον τόνο στα 630 ευρώ ενώ η τιμή αγγίζει πλέον τα 950 ευρώ τον τόνο για παραδόσεις στο τέλος του χρόνου. Σημαντική αύξηση άνω του 50% καταγράφεται στην τιμή του πλαστικού και 200% στα χαρτόνια.
Αναφορικά με τα νέα σχέδια του ομίλου για την επέκταση του αποτυπώματός του στην ελληνική αγορά, ο κ. Φωτιάδης είπε: «Ποτέ δεν λέμε όχι σε ευκαιρίες. Δεν έχουμε όμως αυτή τη στιγμή κάτι για να ανακοινώσουμε».
Εκτός από τον καφέ, που αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου της εταιρείας, στις αρχές Μαρτίου ο όμιλος απέκτησε τον έλεγχο της ελληνικής Siris Microbrewery, γνωστής με το brand Voreia, ενώ το διάστημα αυτό «σκανάρει» τις ευκαιρίες που υπάρχουν για την επέκταση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων του στον κλάδο του κρασιού, αλλά και του εμφιαλωμένου νερού, τρία κρίσιμα μέτωπα για τον όμιλο.
Για το μεν πρώτο, δηλαδή το κρασί, στελέχη του ομίλου δεν απέκλεισαν η είσοδος να γίνει ακόμη και μέσω εξαγοράς τοπικού παίκτη κατά το μοντέλο εισόδου στην αγορά της εγχώριας αγοράς μπίρας. Σε ό,τι αφορά την αγορά του εμφιαλωμένου νερού, στελέχη της εταιρείας άφησαν ανοικτό το ενδεχόμενο εισόδου στον κλάδο από το επόμενο έτος, μέσω της διανομής ξένου brand για να καλυφθούν οι ανάγκες των ξένων επισκεπτών της χώρας.
Σχέδια υπάρχουν και για τον κλάδο του real estate και της τουριστικής ανάπτυξης. Ήδη εδώ και πάνω από 10 χρόνια ο κυπριακός όμιλος υλοποιεί επενδύσεις σε αστικά ακίνητα στα νότια προάστα (Γλυφάδα, Ελληνικό και Βούλα) αλλά και σε Κεφαλονιά και Λουτράκι. Εν τω μεταξύ, σε ένα χρόνο από σήμερα ο Παύλος Φωτιάδης αναμένει να λάβει η Emerald Developments, εταιρεία συμφερόντων του ομίλου του, την πολεοδομική άδεια για την ανάπτυξη έκτασης 1.700 περίπου στρεμμάτων, στη νότια πλευρά του νομού Ρεθύμνου της Κρήτης, όπου θα αναπτύξει ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα.