Η αλλαγή στη νομοθεσία που μείωσε σημαντικά το ποσοστό για παράδοση αλληλογραφίας αυθημερόν, αλλά και οι καθυστερήσεις στην παράδοση ανέτρεψαν πλήρως την εικόνα των δεικτών που κατέγραψε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών – Ταχυδρομείων για παράδοση της επιστολικής αλληλογραφίας από τα ΕΛΤΑ στην ελληνική επικράτεια ως Φορέας Καθολικής Υπηρεσίας.
Το 2021 ίσχυσαν οι νέοι στόχοι-ύστερα από την τροποποίηση της υπουργικής απόφασης 72142/1663/2014- ποιότητας αλληλογραφίας εσωτερικού α’ προτεραιότητας. Με βάση την σχετική απόφαση καταργήθηκε ο στόχος για παράδοση σε μία και τρεις (εργάσιμες) ημέρες από την κατάθεση του 87% και του 98% των επιστολών αντίστοιχα και τέθηκαν νέα ποσοστά.
Με τα νέα δεδομένα σε τρεις και πέντε ημέρες από την κατάθεση θα πρέπει να επιδίδεται το 90% και 97% της αλληλογραφίας ‘α προτεραιότητας από τα ΕΛΤΑ που ως ΦΠΚΥ θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι επιστολές φθάνουν έγκαιρα σε κάθε γωνιά της χώρας.
Σύμφωνα όμως, με την ετήσια αξιολόγηση της ΕΕΤΤ, πέρυσι επιδόθηκε εντός τριημέρου το 69% και εντός πενθημέρου το 86% των επιστολών εσωτερικού, με την μέση διάρκεια επίδοσης να διαμορφώνεται σε 3,05 ημέρες από 1,71 μέρες το 2020 οπότε ίσχυε ο στόχος για επίδοση του 87% των επιστολών σε μία ημέρα.
Η διεθνής εξερχόμενη αλληλογραφία
Σχετικά με τη διεθνή εξερχόμενη αλληλογραφία που διαχειρίζονται τα ΕΛΤΑ σε καμία από τις 23 χώρες που εξετάστηκαν δεν επιτεύχθηκε ο στόχος για επίδοση σε τρεις και πέντε ημέρες του 85% και 97% των επιστολών αντίστοιχα.
Παράλληλα σύμφωνα με τις μετρήσεις:
- Σε 4 από τις 23 χώρες (17,4%), ο δείκτης ταχύτητας εμφανίζεται βελτιωμένος το 2021, σε σχέση με το 2020,
- σε καμία από τις 23 χώρες (0,0%), ο δείκτης αξιοπιστίας (δηλαδή το ποσοστό επίδοσης εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημέρα κατάθεσης) δεν είναι υψηλότερος ή ίσος του αντίστοιχου δείκτη που υποχρεούται να επιτυγχάνει ο Φ.Π.Κ.Υ. («ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.») σύμφωνα με το ν. 4053/2012 για το 2021
- σε 5 από τις 23 χώρες (21,7%), ο δείκτης αξιοπιστίας εμφανίζεται βελτιωμένος το 2021 σε σχέση με το 2020,
- σε 14 από τις 23 χώρες (60,9%), ο μέσος όρος ημερών επίδοσης εμφανίζεται βελτιωμένος το 2021 σε σχέση με το 2020.
Για παράδειγμα, για να παραδοθεί μία επιστολή στην Ιταλία απαιτούνται, κατά μέσο όρο, 5,7 ημέρες, αριθμός που αυξάνεται σε ελαφρώς περισσότερες από 7 ημέρες για τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία και σε δύο εβδομάδες για την Μάλτα.
Διεθνή εισερχόμενη αλληλογραφία
Στη διεθνή εισερχόμενη αλληλογραφία, σε καμία από τις 25 χώρες, όπου διεξήχθησαν μετρήσεις, οι δείκτες ταχύτητας και αξιοπιστίας δεν υπήρξαν αντίστοιχοι των στόχων, ενώ σε 7 από τις 25 χώρες ο μέσος όρος ημερών επίδοσης βελτιώθηκε πέρυσι, συγκριτικά με το 2020.
Αναφορικά με τα αποτελέσματα σημειώνονται τα ακόλουθα:
- σε 3 από τις 25 χώρες (12,0%), ο δείκτης ταχύτητας εμφανίζεται βελτιωμένος το 2021 σε σχέση με το 2020,
- σε καμία από τις 25 χώρες (0,0%), ο δείκτης αξιοπιστίας (δηλαδή το ποσοστό επίδοσης εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημέρα κατάθεσης) δεν είναι υψηλότερος ή ίσος του αντίστοιχου δείκτη που υποχρεούται να επιτυγχάνει ο Φ.Π.Κ.Υ. («ΕΛ.ΤΑ. Α.Ε.») σύμφωνα με το ν. 4053/2012 για το 2021,
- σε 2 από τις 25 χώρες (8,0%), ο δείκτης αξιοπιστίας εμφανίζεται βελτιωμένος το 2021 σε σχέση με το 2020,
- σε 7 από τις 25 χώρες (28,0%), ο μέσος όρος ημερών επίδοσης εμφανίζεται βελτιωμένος το 2021 σε σχέση με το 2020.
Το 2021, συμμετείχαν στις μετρήσεις 900 αντεπιστέλλοντες από 32 χώρες, ενώ χρησιμοποιήθηκαν 80.000 επιστολές ελέγχου για την κάλυψη 794 διαδρομών μεταξύ των χωρών. Οι μετρήσεις ποιότητας της διεθνούς αλληλογραφίας μεταξύ των συμμετεχόντων χωρών, κατέγραψαν δείκτη ταχύτητας 59,9% (χαμηλότερο του στόχου 85,0%), δείκτη αξιοπιστίας 82,0% (χαμηλότερο του στόχου 97,0%), ενώ ο μέσος χρόνος διακίνησης από άκρο σε άκρο εκτιμάται σε 4,1 ημέρες.