Στο άνοιγμα 7-8 νέων καταστημάτων στην Ελλάδα μέχρι τον Αύγουστο προσανατολίζεται η Jysk, που απορροφά μέρος του κόστους των ανατιμήσεων σε μεταφορές και ενέργεια.
Η εταιρεία έχει επηρεαστεί -όπως είναι φυσικό- από την κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα και όπως και άλλες εταιρείες στην αγορά του λιανεμπορίου αναπροσαρμόζει την τιμολογιακή της πολιτική.
Όπως αναφέρουν στο Euro2day.gr στελέχη της δανέζικης εταιρείας οικιακού εξοπλισμού, η διαμόρφωση των τιμών είναι περιοδική, δύο φορές τον χρόνο και τμηματικά στους διάφορους υποκλάδους (έπιπλα, είδη κήπου, προϊόντα ύπνου κ.ο.κ.). Εξηγούν ότι καθώς η μητρική εταιρεία επιβαρύνεται με πρόσθετα κόστη στις τιμές αγοράς, στις υπηρεσίες αποθήκευσης, στα μεταφορικά και στην ενέργεια, μετακυλίει ένα μέρος στα τελικά προϊόντα, το οποίο ωστόσο είναι μικρό μονοψήφιο ποσοστό συγκριτικά με τις αντίστοιχες περσινές τιμές. Οι αυξήσεις δεν είναι οριζόντιες και είναι συνάρτηση των προμηθευτών, των αποθεμάτων και άλλων παραγόντων.
«Η εταιρεία έχει συναίσθηση της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά. Έτσι έχει απορροφήσει ένα μεγάλο μέρος του κόστους σε βάρος των περιθωρίων κέρδους», εξηγούν στελέχη της Jysk, μιλώντας για την επανεξέταση των τιμοκαταλόγων στην τοπική αγορά με ένα κυκλικό μοντέλο ανά κατηγορία, περίπου μία φορά το εξάμηνο και ανάλογα με τις συνθήκες στην αγορά.
Η διοίκηση του ελληνικού βραχίονα της Jysk αναγνωρίζει ότι τα προϊόντα της αλυσίδας δεν είναι πρώτης ανάγκης κι ως εκ τούτου οριζόντιες αυξήσεις θα στοίχιζαν στην ανταγωνιστικότητά τους. Έτσι η πολυεθνική, στρατηγικά, δεν αποκλίνει από τις αυξήσεις που καταγράφονται στον ανταγωνισμό (π.χ. οι αυξήσεις στα προϊόντα ΙΚΕΑ κυμαίνονται σε 5-6% και σε περιορισμένη γκάμα).
Αναφορικά με τις επιδόσεις της εταιρείας, εν μέσω πανδημίας πέρασε σε κερδοφορία ενώ ο κύκλος εργασιών της ξεπέρασε τα 40 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις του δικτύου από τον Σεπτέμβριο που άρχισε η νέα οικονομική χρήση κινούνται ανοδικά και χωρίς την προσθήκη νέων καταστημάτων. Παρά τη μείωση του ρυθμού ανάπτυξης το τελευταίο δίμηνο, κατά το οποίο η αγορά μούδιασε στον απόηχο των παρενεργειών του πολέμου στην Ουκρανία, η διοίκηση εμφανίζεται ικανοποιημένη, λαμβάνοντας θετικά μηνύματα από την εξέλιξη των πωλήσεων σε εποχικά είδη, όπως π.χ. τα είδη κήπου, κατηγορία που λανσάρει η Jysk πρώιμα συγκριτικά με την υπόλοιπη αγορά. Έτσι το επιτελείο της εταιρείας εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξο για τους επόμενους μήνες, αναμένοντας την έκβαση των διεθνών εξελίξεων και θεωρώντας την περίοδο του Πάσχα βαρόμετρο για την πορεία της οικονομικής χρήσης.
Επενδύσεις στο δίκτυο
Στο μεταξύ η Jysk, που συμπληρώνει φέτος επτά χρόνια παρουσίας από το άνοιγμα του πρώτου της καταστήματος στην Αθήνα, συνεχίζει να υποστηρίζει ένα φιλόδοξο business plan, με στόχο πάνω από 70 καταστήματα. Πριν από δύο εβδομάδες, άνοιξε το 48ο κατάστημα του δικτύου της στα Βριλήσσια ενώ κλιμακώνει το πλάνο ανακαινίσεων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι κυοφορούνται νέες συμφωνίες για ακίνητα σε Ζάκυνθο και Αλεξανδρούπολη.
Υπό κανονικές συνθήκες, τα νέα σημεία πώλησης της Jysk θα εγκαινιαστούν τους προσεχείς μήνες, μέχρι Μάιο-Ιούνιο. Επιπλέον έπεται η ανάπτυξη και νέων καταστημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Με βάση τις εκτιμήσεις, μέχρι τον Αύγουστο αναμένεται να ανοίξουν περίπου 7-8 νέα καταστήματα.