Ξεκίνησαν και τυπικά την αυτόνομη πορεία τους οι υποστηρικτικές λειτουργίες της Τράπεζας Πειραιώς καθώς εγκρίθηκε η διάσπαση και εισφορά τους στη νεοσύστατη Πειραιώς Υποστηρικτικές Υπηρεσίες ΜΑΕ με το διακριτικό τίτλο Piraeus Support Services.
Η έκτακτη γενική συνέλευση της Πειραιώς στις 12 Ιανουαρίου ενέκρινε την απόσχιση των κλάδων data entry services, καθώς και διαχείρισης παγίων στοιχείων, φυσικών αρχείων, προμηθειών και αλληλογραφίας και την εισφορά τους στην Piraeus Support Services με ημερομηνία μετασχηματισμού την 31/8/2021. Ταυτόχρονα, ενέκρινε το καταστατικό της νέας εταιρείας, που αποτελεί συνεπεία της εισφοράς κατά 100% θυγατρική της.
Ο πρώτος κλάδος αφορά σε υπηρεσίες καταχώρησης, εισαγωγής, διατήρησης, ενημέρωσης και επικαιροποίησης δεδομένων (data entry services) της τράπεζας. Οι δραστηριότητες του συνοψίζονται στις λειτουργίες εκκαθάρισης δεδομένων, την αρχειοθέτηση εγγράφων Captiva, την ενημέρωση δεδομένων πελατών (KYC Winbank) και τη διαχείριση τιμολογίων εσόδων-εξόδων.
Ο δεύτερος κλάδος αφορά σε υπηρεσίες διαχείρισης παγίων στοιχείων, φυσικών αρχείων, προμηθειών και αλληλογραφίας (fixed assets, physical files, supplies and mail management services) της Τράπεζας. Το σύνολο των εργαζομένων στους δύο κλάδους που συγκροτούν πλέον την Piraeus Support Services ανέρχεται σε περίπου 200 εργαζόμενους.
Η Τράπεζα Πειραιώς αποτελεί το μοναδικό μέτοχο της νέας εταιρείας, το μετοχικό κεφάλαιο της οποίας ανέρχεται σε 2,3 εκατ. ευρώ και ισοδυναμεί με τη διαφορά ενεργητικού και υποχρεώσεων των εισφερθέντων κλάδων.
Η απόσχιση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εφαρμογής του ευρύτερου σχεδιασμού της Πειραιώς, που αφορά στην αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό των μη τραπεζικών δραστηριοτήτων της και οδηγεί σε μικρή περαιτέρω μείωση του κόστους για την τράπεζα. Σε επίπεδο ομίλου δεν υπάρχει διαφοροποίηση από πλευράς κόστους.
Στόχος, όπως αναφερόταν στο σχέδιο διάσπασης, είναι η ορθολογικότερη κατανομή των επιμέρους υποστηρικτικών λειτουργιών και η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας εντός του ομίλου, μέσω της αξιοποίησης της υφιστάμενης εμπειρίας και υποδομής και τη δημιουργία μιας αυτοτελούς εταιρείας παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών, η οποία θα μπορεί να αναλαμβάνει και εργασίες από τρίτους.
Με βάση όσα ανακοίνωσε ο Σύλλογος εργαζομένων Τράπεζας Πειραιώς διασφαλίστηκε η απασχόληση και τα δικαιώματα των εργαζομένων, ανεξάρτητα με το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Piraeus Support Services. Επιπρόσθετα, διατηρήθηκαν όλες οι παροχές και τα δικαιώματα, που πηγάζουν από την εκάστοτε κλαδική σύμβαση συλλογικής εργασίας, μεταξύ ΟΤΟΕ και τραπεζών καθώς και εσαεί οι όροι της ισχύουσας επιχειρησιακής σύμβασης, ενώ τέθηκε ρήτρα διατήρησης αποδοχών.
Τέλος, διατηρήθηκαν οι ευνοϊκοί όροι για δάνεια και πιστωτικές κάρτες και τα δικαιώματα από ασφαλιστήρια, ενώ μπήκε ρήτρα προτεραιότητας για επαναπρόσληψη στην τράπεζα.