Στο τέλος του 2022 μεταθέτει την πρόβλεψή της για break even στα τελικά αποτελέσματα κερδοφορίας του κατασκευαστικού βραχίονα, η διοίκηση του ομίλου Ελλάκτωρ, σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών με αφορμή τα αποτελέσματα 9μήνου.
Κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Ευθ. Μπουλούτα, υπάρχει σαφής τάση βελτίωσης της εικόνας και της δραστηριότητας του κατασκευαστικού βραχίονα, ωστόσο, η αποχώρηση από τις ζημιογόνες δραστηριότητες σε συνδυασμό με τη σταδιακή ωρίμανση των νέων συμβάσεων που αναλαμβάνει ή διεκδικεί η Άκτωρ δημιουργούν την υστέρηση του τομέα.
Η στρατηγική απόφαση της νέας διοίκησης του ομίλου είναι ως γνωστόν η απόσυρση από ζημιογόνες αγορές, η επικέντρωση σε Ελλάδα και Ρουμανία, αλλά και η διεκδίκηση έργων με βιώσιμα χρηματοοικονομικά χαρακτηριστικά. Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε πως η εταιρεία αποχωρεί από τις αγορές της Τσεχίας, της Βρετανίας και της Χιλής, ενώ έως το τέλος του έτους αναμένεται να κλείσουν οι θέσεις της σε Αυστραλία και Βραζιλία.
Στον αντίποδα των παραπάνω, η εταιρεία έχει συμβασιοποιήσει έργα 366 εκατ. ευρώ από την αρχή του έτους και 73 εκατ. ευρώ μέσω της Ηλέκτωρ (το ποσοστό που αντιστοιχεί στη θυγατρική από τις κοινοπραξίες των έργων διαχείρισης απορριμμάτων). Έτσι, το συνολικό ανεκτέλεστο κυμαίνεται πλέον στα 2 δισ. ευρώ (αυξημένο κατά 12% σε σχέση με το τέλος του 2020), ενώ έως το τέλος του 2021 αναμένονται υπογραφές για νέες συμβάσεις, όπως της Ψυτάλλειας, ύψους 165 εκατ. ευρώ, στο οποίο η συμμετοχή της Άκτωρ ανέρχεται σε 40% (στο πλαίσιο της κοινοπραξίας με τις Άβαξ και ΕΡΓOΤΕΜ).
Στο εννεάμηνο, η Άκτωρ παραμένει ζημιογόνος και σε επίπεδο κερδών EBITDA με ζημιές 70,1 εκατ. ευρώ και σε συγκρίσιμη βάση 43,2 εκατ. ευρώ, χωρίς δηλαδή την επίδραση των 26,9 εκατ. ευρώ της πρόβλεψης που έχει πάρει στο β’ τρίμηνο του 2021 για την έκβαση της διαιτησίας όσον αφορά το έργο στο μετρό του Κατάρ.
Ωστόσο, στο τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, η εταιρεία εμφάνισε αύξηση εσόδων κατά 9% έναντι αρνητικών αποδόσεων στα δύο προηγούμενα τρίμηνα, γεγονός που σηματοδοτεί την αντιστροφή της τάσης.
Στο ίδιο διάστημα, καταγράφηκε και σημαντική βελτίωση όσον αφορά τις λειτουργικές ζημιές, καθώς από 25,9 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο τρίτο τρίμηνο του 2020, περιορίστηκαν στα 16,1 εκατ. ευρώ. Αν δε εξαιρεθεί η πρόβλεψη για τη διαιτησία στο έργο στο Κατάρ, η εταιρεία θα εμφάνιζε έστω στο γ' τρίμηνο θετική λειτουργική κερδοφορία.
Ο όμιλος
Πέραν των ασθενειών του κλάδου κατασκευών, ο όμιλος εμφάνισε βελτιωμένες επιδόσεις σε ενοποιημένη βάση, κυρίως λόγω του τομέα των Παραχωρήσεων με την επάνοδο των εσόδων της Αττικής Οδού στην κανονικότητα αλλά και στις ΑΠΕ.
Ο όμιλος στο εννεάμηνο εμφάνισε πτώση τζίρου κατά 4%, ωστόσο, στο γ' τρίμηνο ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 7%, γεγονός που αποτιμάται ως επιστροφή στην κανονικότητα. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 98,5 εκατ. ευρώ έναντι 111 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα το προηγούμενο έτος. Ωστόσο σε συγκρίσιμη βάση (χωρίς το εφέ του Κατάρ και της Άκτωρ), τα κέρδη EBITDA ανέρχονται σε 125 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 12% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2020.
Με όλα τα παραπάνω, ο όμιλος κατάφερε να εμφανίσει στην τελική γραμμή αποτελεσμάτων κέρδη της τάξης των 8 εκατ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο της χρήσης, μετά από 6 τρίμηνα αρνητικών αποτελεσμάτων, έναντι ζημιών 3 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Ο όμιλος συνέχισε επίσης το cost saving κατά το 1/3 περίπου, που ήδη αποτυπώνεται και αναμένεται να φανεί τα προσεχή τρίμηνα, όσο αναπτύσσεται σε επιχειρησιακό επίπεδο. Επίσης, οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν σε 22,5 εκατ. ευρώ και σε συνδυασμό με την ΑΜΚ συνέβαλαν στην αύξηση των ταμειακών διαθεσίμων σε 341,3 εκατ. ευρώ. Ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε σε 636,65 εκατ. ευρώ από 707 εκατ. ευρώ.