Νέα επένδυση 200 εκατ. από Sky Εxpress, αγοράζει έξι «πράσινα» αεροσκάφη

Συμφωνία για την απόκτηση έξι νέων αεροσκαφών ATR 72-600 σύναψε η αεροπορική εταιρεία. Ειδικά σχεδιασμένα για πτήσεις στα νησιά. Τα επόμενα βήματα του ομίλου IOGR, του οποίου ηγείται ο επιχειρηματίας Γιάννης Γρύλος. Η πρόβλεψη για το 2021.

Δημοσιεύθηκε: 12 Ιουλίου 2021 - 07:59

Load more

Συμφωνία, ύψους 200 εκατ. ευρώ, για την περαιτέρω ενίσχυση του στόλου της με την απόκτηση 6 νέων υπερσύγχρονων «πράσινων» αεροσκαφών ATR 72-600 σύναψε η αεροπορική εταιρεία Sky Εxpress με την ATR, λίγους μήνες μετά το deal για την αγορά των 6 Airbus A320neo. Η εταιρεία παρέλαβε ήδη το πρώτο αεροσκάφος, ενώ αναμένεται να παραλάβει τα υπόλοιπα 5 μέχρι το τέλος του 2021.

Η απόκτηση των νέων αεροσκαφών από τη Sky Εxpress αποτελεί, όπως τόνισαν οι επικεφαλής της εταιρείας, μια ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού τα επόμενα χρόνια και εμπίπτει στη στρατηγική και συστηματική επένδυση της εταιρείας με γνώμονα τον εμπλουτισμό του ήδη «πράσινου» στόλου της, καθώς μετά την παράδοση των καινούργιων ATR 72-600, η Sky Εxpress θα διαθέτει τον νεότερο και πιο περιβαλλοντικά φιλικό στόλο στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

Ο Γιάννης Γρύλος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου IOGR, στον οποίο ανήκει η Sky Εxpress, επεσήμανε, μεταξύ άλλων: «Η Sky Εxpress ανοίγει τα φτερά της και πετάει ακόμα ψηλότερα. Μεγαλώνουμε και ανανεώνουμε τον στόλο μας, αυξάνουμε τους προορισμούς μας, εκσυγχρονίζουνε τη λειτουργία μας. Η απόκτηση 6 νέων υπερσύγχρονων ATR 72-600 αποτελεί ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία της Sky Εxpress.

Μετά τα 6 καινούργια Airbus A320neo που ήδη επιχειρούν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σε 8 χώρες, τα ATR μας έρχονται να στηρίξουν ακόμα περισσότερο τον ελληνικό τουρισμό και την προσπάθεια επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας».

Τα νέα αεροσκάφη είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες και τις απαιτήσεις της εγχώριας αεροπλοΐας και καθίστανται ιδανικά για τις γεωγραφικές συνθήκες μετακίνησης εντός Ελλάδας και ειδικότερα στα ελληνικά νησιά. Aποτελούν τη νέα γενιά αεροσκαφών και διακρίνονται για τη μειωμένη επιβάρυνσή τους στο περιβάλλον. Στα βασικά χαρακτηριστικά τους περιλαμβάνονται η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η αυξημένη αυτονομία, η προσαρμογή σε συνθήκες ζέστης ή κρύου και οι σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές ρύπων διοξειδίου του άνθρακα (40% λιγότερο CO2 σε κάθε πτήση).

«Τα τελευταία 20 χρόνια επενδύουμε στον τουρισμό. Μετά την πανδημία καταστράφηκε η παγκόσμια οικονομία. Δεν έχει πιο κάτω. Πόσο θα διαρκέσει, 6 μήνες ακόμη, έναν χρόνο; Γιατί να ανησυχούμε; Όταν φτάσεις στον πάτο, αρχίζεις και επενδύεις, δεν δειλιάζεις, γιατί νιώθεις σίγουρος για τη χώρα. Η Ελλάδα “ζει” πάνω από 30 αεροπορικές εταιρείες. Ερχόμενοι από τον πάτο της οικονομίας, μόνο επιτυχία μπορούμε να έχουμε», είπε, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε για τη σύναψη της νέας συμφωνίας, τονίζοντας, μάλιστα, πως η χρηματοδότηση της επένδυσης έχει πραγματοποιηθεί με ίδια κεφάλαια. «Είναι η προσπάθεια των 5.000 εργαζομένων που έχουμε σε όλη την Ελλάδα, που καθημερινά παράγουν κεφάλαια, κουλτούρα, νοοτροπίες, που βοήθησαν να κάνουμε αυτή την επένδυση», συμπλήρωσε ο Γ. Γρύλος.

Τα επόμενα βήματα

Ο CEO του ομίλου IOGR τόνισε πως τον τελευταίο χρόνο, παρά την πανδημία, η εταιρεία επένδυσε 700 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του στόλου της, ενώ προανήγγειλε τα επόμενα βήματά της. «Περιμένουμε την επόμενη ευκαιρία για να ταξιδέψουμε και σε άλλες ηπείρους, όχι μόνο στην Ευρώπη. Εμείς πιστεύουμε πως το μέλλον βρίσκεται προς την Ανατολή, σε χώρες όπως είναι η Κίνα και η Ινδία. Με τα σημερινά Airbus δεν πας εκεί. Πρώτα όμως πρέπει να αφομοιώσουμε αυτή την επένδυση που έχουμε κάνει και την εργασία που έχουμε μπροστά μας και αυτό θα έρθει στα επόμενα χρόνια», υπογράμμισε.

Εχοντας πρόσφατα επενδύσει στην εταιρεία «Βιολογικό Χωριό» και στη Hotel Brain, η οποία έχει υπό τη διαχείρισή της περίπου 60 ξενοδοχεία, ο Γ. Γρύλος αποκάλυψε τα μελλοντικά σχέδια του ομίλου, εκτός των αερομεταφορών. «Κοιτάζουμε τις υποδομές που είναι πιο ασφαλείς και σταθερές επενδύσεις, σαφέστατα κοιτάζουμε το λιμάνι του Ηρακλείου, δεν έχουμε αποφασίσει ακόμη αν θα προχωρήσουμε. Κοιτάζουμε ξενοδοχειακές μονάδες. Δεν βλέπουμε να έχει ωριμάσει κάποιος άλλος κλάδος, για να μπορέσουμε να επενδύσουμε», είπε.

Η πρόβλεψη για το 2021

Ο ίδιος τόνισε πως οι τουρίστες που επισκέπτονται τα νησιά δεν χρειάζονται μεγάλα καταστήματα και χώρους εστίασης στα αεροδρόμια, αλλά γρήγορη εξυπηρέτηση, γρήγορη επιβίβαση και αποβίβαση, ώστε να περνούν τον διαθέσιμο χρόνο τους στους προορισμούς στους οποίους ταξιδεύουν.

«Τα αεροδρόμια χρειάζονται μεγάλους αεροδιαδρόμους για να προσγειώνονται μεγάλα αεροπλάνα, γρήγορη αποβίβαση και γρήγορη επιβίβαση. Αυτό νομίζω πως είναι το ιδανικό μοντέλο αεροδρομίου», επεσήμανε χαρακτηριστικά, ενώ αναφερόμενος στις επιπτώσεις της μετάλλαξης Δέλτα στην επιχειρηματικότητα και στον τουρισμό, ο CEO του ομίλου IOGR είπε: «Όταν ξεκινήσαμε την επένδυση, δεν είχαμε τη μετάλλαξη Δέλτα, ήμασταν στο σημείο μηδέν. Θα έχει συνέχεια η πανδημία, έχει δυσκολίες, αυτό δεν πρέπει να επηρεάσει την ψυχολογία μας. Ο ξένος θέλει μια σταθερότητα, θέλει να ξέρει ότι αυτός ο προορισμός θα έχει αυτή την αξία, σε αυτόν τον προορισμό θα ξοδέψει αυτό, δεν θέλει να βλέπει, όπως τώρα, εισιτήρια από το Παρίσι για την Κρήτη ή τη Ρόδο με 900 ευρώ. Αυτά τα νούμερα είναι εξωφρενικά, δεν φέρνουν κόσμο. Είμαστε βέβαιοι πως ακόμη κι αν διατηρηθεί αυτή η ιστορία του κορωνοϊού για 6 μήνες ακόμη κι έναν χρόνο, η εταιρεία έχει φτιάξει το business plan της για να το αντέξει. Από κει και πέρα, αν δεν βελτιωθεί η κατάσταση σε έναν χρόνο, δεν θα υπάρχει τίποτα στη γη επάνω», επεσήμανε.

Ο Γ. Γρύλος χαρακτήρισε last minute τη φετινή χρονιά, ενώ τόνισε πως υπάρχουν κρατήσεις μέχρι τον Οκτώβριο από Γερμανούς και πως οι Γάλλοι και οι Πολωνοί επιδεικνύουν μία ξεχωριστή δυναμική. «Μπορεί να είμαστε τυχεροί και να παραταθεί η χρονιά λίγο. Μπορεί να δούμε τον Οκτώβριο να είναι σαν τον καλό Αύγουστο του 2019», είπε χαρακτηριστικά.

Κρατική ενίσχυση

Μάλιστα, τόνισε πως αν χρειαστεί, η εταιρεία θα ζητήσει κρατική ενίσχυση. «Σκεφτόμαστε να ζητήσουμε κρατική ενίσχυση. Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα. Θέλω να πω ότι θα δούμε τη συνέχεια της κατάστασης με τον κορωνοϊό. Αν ο κορωνοϊός συνεχίσει και έχουμε θέματα τον χειμώνα, όπως πέρυσι ξαφνικά τον Οκτώβριο που έκλεισαν τα πάντα, τότε θα αρχίσουμε να το σκεφτόμαστε. Εξάλλου, εμείς το κεφάλαιό μας το έχουμε επενδύσει. Δεν περιμέναμε το κράτος να έρθει και να μας δώσει χρήματα», είπε, ενώ προανήγγειλε τον προγραμματισμό μίας νέας πτήσης που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Πάρο μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Επένδυση στον τουρισμό

«Η ενίσχυση του στόλου μας με τα ATR ήταν ένας πολύ σημαντικός σταθμός για την εταιρεία μας, ένα πολύ σημαντικό βήμα. Ξεκινήσαμε από τα νησιά με τα ATR της προηγούμενης γενιάς. Τώρα μπαίνουμε στη νέα γενιά με τα αεροσκάφη που έχουν χαμηλότερο θόρυβο, εκπέμπουν σημαντικά λιγότερους ρύπους και είναι το αεροσκάφος που προορίζεται κυρίως για τη νησιωτική χώρα. Η εταιρεία μας είναι εδώ, επενδύει στην Ελλάδα, επενδύει στον τουρισμό, επενδύει στο μέλλον όλων μας», επεσήμανε την ίδια στιγμή η Βασιλική Χριστίδη, γενική διευθύντρια του ομίλου IOGR, αναφερόμενη στην επένδυση των 200 εκατ. ευρώ.

Το «παρών» στην ειδική εκδήλωση έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ATR Στέφανο Μπορτόλι. «Δεν υπάρχει καλύτερη και πιο βιώσιμη λύση που να προσφέρει ουσιαστική συνδεσιμότητα από το ATR 72-600, το σημείο αναφοράς για τη σύγχρονη περιφερειακή αεροπορία. Σύμφωνα με μελέτες, μια αύξηση 10% στις περιφερειακές πτήσεις μπορεί να οδηγήσει σε αντίστοιχη ενίσχυση του τοπικού ΑΕΠ κατά 5%, αποδεικνύοντας την αξία των περιφερειακών αεροπορικών μεταφορών και τον θεμελιώδη ρόλο της περιφερειακής σύνδεσης. Ευχόμαστε και άλλες αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Sky Εxpress και να εμπιστευτούν τα αεροσκάφη turboprop, τα οποία αποτελούν την πλέον ανταγωνιστική λύση για τη μείωση των εκπομπών στις αερομεταφορές», τόνισε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά της, η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη αναφέρθηκε στις στρατηγικές προτεραιότητες της κυβέρνησης για τη στήριξη του τουρισμού και την ενίσχυση των εναλλακτικών μορφών του, ενώ τόνισε ότι η Sky Εxpress με τις επενδύσεις της στηρίζει έμπρακτα την περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας.

Στη χειρότερη κρίση όλων των εποχών στον τομέα της αεροπλοΐας αναφέρθηκε η Μοντσεράτ Μπάριγκα, γενική διευθύντρια της ERA (European Regions Airline Association), επισημαίνοντας πως παρά την πανδημία και τη σφοδρότητά της, κάποιες πτήσεις, ουσιώδεις για τους ανθρώπους, πραγματοποιήθηκαν. Μάλιστα, τόνισε πως στόχος της αεροπορικής βιομηχανίας είναι το 2050 οι εκπομπές ρύπων των αεροσκαφών να είναι μηδενικές.

Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος ανέφερε ότι συμφωνίες όπως της Sky Εxpress με την ATR αποτελούν σημάδια για ένα καλύτερο μέλλον. «Κάποιοι έχουν δει την προοπτική ή την κτίζουν. Αυτές οι συμφωνίες ανοίγουν το έδαφος για να φέρουμε θέσεις εργασίας και μεγαλύτερη ανάπτυξη», είπε χαρακτηριστικά.

Η Sky express αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη ελληνική αεροπορική εταιρεία. Διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο στο εσωτερικό της χώρας και πρόσφατα ξεκίνησε τις διεθνείς πτήσεις, καλύπτοντας συνολικά 48 προορισμούς σε 9 χώρες.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου IOGR Γιάννης Γρύλος και ο CEO της ATR Στέφανο Μπορτόλι 
Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων