Ανακάμπτουν οι πωλήσεις της H&M στην Ελλάδα, η οποία πάντως παραμένει μία από τις λίγες χώρες του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου του πολυεθνικού ομίλου που γράφει διψήφια πτώση στο α’ εξάμηνο παρά την αύξηση πωλήσεων κατά 46% στο β’ τρίμηνο.
Οι πωλήσεις της αλυσίδας H&M στη χώρα μας εμφάνισαν πτώση 50% στο α’ τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης (Δεκέμβριος 2020 - Φεβρουάριος 2021). Ακολούθησε αύξηση κατά 46% σε τοπικό νόμισμα στο β’ τρίμηνο (Μάρτιος - Μάιος 2021), που μετρίασε την πτώση στο α’ εξάμηνο σε 18%.
Στο σύνολο των 61 χωρών που έχει παρουσία η H&M, η Ελλάδα εμφανίζει την τρίτη χειρότερη επίδοση, κυρίως εξαιτίας της μακράς περιόδου lockdown στο τοπικό λιανεμπόριο. Έξι ακόμη χώρες εμφανίζουν διψήφια πτώση στο α’ εξάμηνο: Δανία (-10%), Γερμανία (-13%), Χονγκ Κονγκ (-18%), Λετονία (-34%), Λιθουανία (-20%) και Μακάο (-12%).
Παρά την υστέρηση, οι πωλήσεις της H&M στην Ελλάδα εμφανίζουν ισχυρή ανάκαμψη, αποτέλεσμα που έρχεται σε συνέχεια της επανεκκίνησης του λιανεμπορίου αλλά και της σύγκρισης με τη χαμηλή βάση του 2020, καθώς το αντίστοιχο β’ τρίμηνο πέρυσι συνέπεσε με την περίοδο του πρώτου lockdown για την αντιμετώπιση της πανδημίας (Μάρτιος - Μάιος 2020).
Σε αξία, οι πωλήσεις που ανακοίνωσε ο σουηδικός όμιλος για την Ελλάδα στο β’ τρίμηνο του 2021 διαμορφώθηκαν σε 305 εκατ. σουηδικές κορώνες (ή 30,04 εκατ. ευρώ με σημερινή ισοτιμία) από 224 εκατ. σουηδικές κορώνες (ή 22,06 εκατ. ευρώ) στο β’ τρίμηνο του 2020. Πρόκειται για αύξηση 36% σε σουηδικό νόμισμα ή 46% μετά τις προσαρμογές σε ευρώ, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της μητρικής εταιρείας προσιτής μόδας. Σημειώνεται ότι στο εξεταζόμενο διάστημα, η H&M έχει προσθέσει ένα ακόμη κατάστημα στο δίκτυό της. Πρόκειται για την πρώτη boutique COS που άνοιξε στο Golden Hall, αυξάνοντας σε 36 το σύνολο των καταστημάτων του δικτύου.
Σε επίπεδο εξαμήνου (1η Δεκεμβρίου του 2020 μέχρι 31 Μαΐου του 2021), οι πωλήσεις του δικτύου H&M στην Ελλάδα ανήλθαν σε 515 εκατ. σουηδικές κορώνες ή 50,72 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση 22% σε σουηδικό και 18% σε τοπικό νόμισμα συγκριτικά με τα στοιχεία του α’ εξαμήνου της χρήσης 2019/2020.
Ο διεθνής όμιλος στο α’ εξάμηνο της οικονομικής χρήσης εμφάνισε καθαρές πωλήσεις 86,5 δισ. σουηδικές κορώνες ή 8,5 δισ. ευρώ, εμφανίζοντας αύξηση 12% σε τοπικά νομίσματα κι ενώ η πανδημία οδήγησε σε κλείσιμο 36% των καταστημάτων του δικτύου. Τα κέρδη μετά από φόρους του ομίλου ανήλθαν σε 1,697 δισ. σουηδικές κορώνες από ζημιές 3,063 σουηδικές κορώνες στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Μάλιστα η διοίκηση σχολιάζει τις καλές επιδόσεις των διαδικτυακών πωλήσεων ακόμη και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων στα φυσικά καταστήματα. Όσο για τον Ιούνιο, οι καθαρές πωλήσεις του ομίλου H&M αυξάνονται με ρυθμό 25% σε τοπικά νομίσματα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, αν και συνεχίζουν να επηρεάζονται από τα περιοριστικά μέτρα. Σημειώνεται ότι σήμερα 95 καταστήματα H&M είναι προσωρινά κλειστά αλλά η ανάπτυξη συνεχίζεται, με τοποθέτηση του σήματος H&M στην Καμπότζη το 2022 μέσω συνεργασίας franchise.