Κωτσόβολος: Αυξάνει επενδύσεις και διεκδικεί έξτρα μερίδιο

Ο στόχος να μεταφέρει τζίρο στα εναλλακτικά κανάλια και η είσοδος στην Κύπρο. Ανάπτυξη 7,6% στη χρήση 2020/2021 με EBITDA 43,8 εκατ. ευρώ.

Δημοσιεύθηκε: 1 Ιουλίου 2021 - 09:05

Load more

Μερίδιο στην πίτα που θα ξαναμοιραστεί στην αγορά μετά την πανδημία διεκδικεί η Κωτσόβολος, που πέτυχε ανάπτυξη 7,6%, παρά το πολύμηνο lockdown στο φυσικό της δίκτυο ενώ ετοιμάζεται για την επέκτασή της εκτός συνόρων, με αφετηρία την Κύπρο.

«Το 2021 θα είναι μια πολύ επιτυχημένη χρονιά», προέβλεψε ο Γιάννης Βασιλάκος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κωτσόβολος - Dixons South East Europe, παρουσιάζοντας χθες τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για την περίοδο Μάιος 2020 - Απρίλιος 2021. Περιέγραψε πώς η Κωτσόβολος κατάφερε να λύσει το θέμα της επιβίωσής της στην κρίση, προστατεύοντας τη ρευστότητά της και επιταχύνοντας τον ψηφιακό της μετασχηματισμό. Πλέον, όπως είπε, η εταιρεία χρειάζεται σκληρή δουλειά δύο ετών για να ενισχύσει την παραγωγικότητά της, ώστε να είναι βιώσιμη και στο μέλλον, ενώ θα συνεχίσει να επενδύει στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του brand, που το κάνουν πιο ανταγωνιστικό ειδικά στις νέες γενιές.

Ο κ. Βασιλάκος προέβλεψε ανακατατάξεις στην αγορά την επόμενη διετία, θεωρώντας ότι οι εταιρείες που κατάφεραν να μετασχηματιστούν σε συνέχεια της πανδημίας θα καταστούν βιώσιμες, ενώ άλλες θα συρρικνωθούν. Σ’ αυτό το περιβάλλον η Κωτσόβολος θα διεκδικήσει μερίδιο, χωρίς όμως να δείχνει ενδιαφέρον για εξαγορές ή μετασχηματισμό της σε marketplace. 

Επενδύει 13 εκατ. ευρώ το 2021 αυξάνοντας κατά 20% το σχετικό κονδύλι σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά και ξεπερνώντας τα 35 εκατ. ευρώ την τελευταία τριετία. Δίνει έμφαση σε εννέα διαφορετικούς τομείς της εφοδιαστικής αλυσίδας και σε στοχευμένες επενδύσεις σε ό,τι αφορά το δίκτυο των 95 καταστημάτων της. Πρόκειται για συνέχεια των ψηφιακών επενδύσεων της περασμένης χρονιάς σε μια σειρά τομείς, από τα λειτουργικά συστήματα μέχρι το «τελευταίο μίλι». Μεταξύ άλλων καινοτομιών, η εταιρεία εισήγαγε στον στόλο της τα Kvans για άμεσες παραδόσεις, ακόμα και εντός της ίδιας ημέρας, καθώς και βιντεο-κλήση στη νοηματική γλώσσα, με πιστοποιημένους Σύμβουλους Πωλήσεων. 

Στις επενδύσεις του 2021 περιλαμβάνεται επίσης το άνοιγμα στην Κύπρο, όπου η Κωτσόβολος στοχεύει σε τζίρο 50 εκατ. ευρώ σε μια πενταετία. Τα πρώτα καταστήματα ανοίγουν σε Λευκωσία και Λεμεσό στις αρχές Ιουλίου, παράλληλα με ένα σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο και ηλεκτρονικό κατάστημα kotsovolos.cy.

Το στοίχημα με τα εναλλακτικά κανάλια

Στην υφιστάμενη δραστηριότητα το στοίχημα για την Κωτσόβολος είναι πλέον να μεταφέρει στα εναλλακτικά κανάλια 30-35% του τζίρου της, το 88% του οποίου προ πανδημίας γινόταν από το φυσικό δίκτυο. Tο υπόλοιπο θα μείνει στα καταστήματα, όσα είναι βιώσιμα, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκος, σημειώνοντας ότι η επισκεψιμότητα είναι 25% χαμηλότερα από πέρυσι, ενώ τα εναλλακτικά κανάλια κινούνται με αύξηση 30%. Τόνισε πάντως ότι το εγχείρημα είναι δύσκολο και έχει πολύ δρόμο η αντικατάσταση του πωλητή, ο οποίος μπορεί να προτείνει πίστωση και να κάνει προσωποποιημένη πρόταση στον πελάτη, ενώ φέρνει 8-10 μονάδες υψηλότερη κερδοφορία από τα άλλα κανάλια. 

Για το κανάλι του Β2Β σημείωσε ότι έχει αναπτυσσόμενο μερίδιο, που ανέρχεται σε 19-20% του τζίρου, με 300.000 ενεργούς πελάτες ενώ θα ήταν υψηλότερο εάν ο κλάδος της φιλοξενίας δεν ήταν σε ύφεση.

Τα μεγέθη

Η Κωτσόβολος καταγράφει αύξηση πωλήσεων 65% τα τελευταία 7 χρόνια και ειδικότερα το οικονομικό έτος 2020-2021, που ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου, ο κύκλος εργασιών της έκλεισε στα 579 εκατ. ευρώ, με αύξηση 7,6%. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 43,8 εκατ. ευρώ από 43,6 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος και τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) ανήλθαν σε 20,9 εκατ. ευρώ από 22,4 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Οι επενδύσεις ανήλθαν σε 11 εκατ. ευρώ από 11,4 και τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 114%, φτάνοντας τα 76,6 εκατ. ευρώ. Στην κατηγορία Computing, σημειώθηκε αύξηση 33% με ώθηση από τηλεκπαίδευση και τηλεργασία, ενώ οι πωλήσεις συσκευών κινητής τηλεφωνίας αυξήθηκαν κατά 32%, με οδηγό τη ζήτηση για smartphones και tablets του προγράμματος Ψηφιακή Μέριμνα.

Στο kotsovolos.gr καταγράφηκαν 90 εκατ. επισκέψεις, με αποτέλεσμα αύξηση πωλήσεων 180%, ενώ οι πωλήσεις του τηλεφωνικού κέντρου σημείωσαν αύξηση 221%.

Ας σημειωθεί ότι η Κωτσόβολος δραστηριοποιείται σε μια αγορά περίπου 2 δισ. ευρώ, η οποία εν μέσω πανδημίας, συνολικά, διατήρησε την αξία της. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, ένα μεγάλο ποσοστό της δουλειάς μεταφέρθηκε στα supermarket ενώ σημαντικό τζίρο έδωσε στην αγορά το πρόγραμμα Ψηφιακή Μέριμνα, όπου η Κωτσόβολος είχε ισχυρό μερίδιο, με ναυαρχίδα την Apple.  

Οι προβλέψεις για το επιχειρηματικό περιβάλλον

Με ύφεση στο α’ τρίμηνο 2,3% και πτώση της καταναλωτικής δαπάνης 2,4%, οι επιδόσεις της Κωτσόβολος κρίνονται ικανοποιητικές. Για το υπόλοιπο του έτους, οι προβλέψεις που έχει ενσωματώσει στη στρατηγική της περιλαμβάνουν αύξηση του ΑΕΠ 4-4,3% φέτος και βελτίωση της κατανάλωσης, στον βαθμό που επιβεβαιωθεί το αισιόδοξο σενάριο για τα έσοδα από τον τουρισμό στο 60% του τζίρου του 2019. Επιπροσθέτως στις προβλέψεις περιλαμβάνεται και πρόοδος στο εμβολιαστικό πρόγραμμα, που σταδιακά θα φέρει κινητικότητα και αύξηση της κατανάλωσης. Πάντως ο κ. Βασιλάκος παραδέχτηκε ότι ορισμένες από τις προβλέψεις αυτές τείνουν σε αναθεώρηση, αλλά μεσοσταθμικά εκτίμησε ότι τα επόμενα πέντε χρόνια θα σημειώνεται ανάπτυξη 3-3,3%. Οπότε θεωρεί ότι το περιβάλλον ευνοεί τους στόχους της εταιρείας. 

Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «στη χώρα μας τα πράγματα δεν μπορούν να πάνε χειρότερα. Οπότε με αυτό ως βάση επιχειρούμε να ξεκλειδώσουμε επενδύσεις».

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων