Υψηλούς στόχους θέτει και για το 2021 η δανέζικη αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού Jysk, η οποία πάντως θεωρεί σίγουρο ότι θα χρειαστεί να αξιολογηθεί περαιτέρω ο ρυθμός ανάπτυξης και να γίνουν οι κατάλληλες κινήσεις αναδιάρθρωσης, ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα και παράλληλα να είναι σε θέση να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες και προϊόντα στους καταναλωτές, κρατώντας χαμηλά το εσωτερικό της κόστος.
Για το δίκτυο θέτει στόχο την ενίσχυσή του με περίπου 10 νέα καταστήματα και για την ανάπτυξη των πωλήσεων βάζει τον πήχη στο 40% πάνω από τα επίπεδα της χρήσης Σεπτέμβριος 2019/Αύγουστος 2020. Η εταιρεία προτεραιοποιεί στην τρέχουσα οικονομική χρήση, που άρχισε την περασμένο Σεπτέμβριο την προσπάθεια διατήρησης ισχυρής σχέσης με τον καταναλωτή, αλλά και την αποτελεσματική διαχείριση του κόστους -σε επίπεδο προσωπικού, διαδικασιών και οικονομιών κλίμακας.
Η δανέζικη αλυσίδα, που εγκαινίασε την παρουσία της στην Ελλάδα το 2015, διαθέτει σήμερα 44 καταστήματα, έχοντας εγκαινιάσει 4 στη νέα οικονομική χρήση. Προσβλέπει να φτάσει τουλάχιστον τα 50 μέχρι το τέλος της χρήσης ενώ επενδύσεις σχεδιάζει και στο e-shop της, προκειμένου να διατηρηθεί η δυναμική που ανέπτυξε εν μέσω πανδημίας. Επεκτείνει επίσης τις υπηρεσίες της στους επαγγελματίες.
Προϋπόθεση για να εξελιχθεί ομαλά το επενδυτικό πλάνο είναι να μην υπάρξει υποτροπή της πανδημίας και άρα lockdowns, όπως κατά τη διάρκεια του 2020, όπου τα καταστήματα της αλυσίδας χρειάστηκε να μείνουν κλειστά περίπου 2,5 μήνες.
Η πανδημία στοίχισε στην εταιρεία, καθώς την ανάπτυξη των πωλήσεων πριμοδότησαν τα 10 νέα καταστήματα. Στη χρήση 2019/2020 ο κύκλος εργασιών της Jysk (με 40 καταστήματα 31/8/2020) ανήλθε σε 39,088 εκατ. ευρώ έναντι 32,105 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας αύξηση κατά 21,7%. Ένα χρόνο πριν, χωρίς τις παρενέργειες της πανδημίας, η εταιρεία είχε καταγράψει ανάπτυξη 57,6%. Σε επίπεδο κερδοφορίας, τα αποτελέσματα μετά από φόρους της χρήσης 2019/2020 διαμορφώθηκαν σε κέρδη 21.430,70 ευρώ έναντι ζημιών 1,243 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Τα λειτουργικά αποτελέσματα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 1,463 εκατ. ευρώ έναντι 111,808.56 ευρώ της προηγούμενης χρήσης ενώ σημειώνεται το θετικό κεφάλαιο κίνησης, 3,767 εκατ. ευρώ και η ενισχυμένη καθαρή θέση, σε 14,7 εκατ. ευρώ από 9,679 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Η εταιρεία προχώρησε σε κεφαλαιακή ενίσχυση, ώστε να μπορέσει να εξυπηρετήσει αυτοδύναμα το πρόγραμμα ανάπτυξης που έχει και να εκμεταλλευτεί επενδυτικές ευκαιρίες. Πρόσφατα πιστοποιήθηκε η ολική καταβολή αύξησης μετοχικού κεφαλαίου 500.000 ευρώ, πλέον της διαφοράς υπέρ το άρτιο 4,5 εκατ. ευρώ που αποφασίστηκε από την γενική συνέλευση των μετόχων της 21/4/2020.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ίδια καταστήματα, οι πωλήσεις της εταιρείας στη χρήση 2019/2020 ήταν μειωμένες σε ποσοστό περίπου 10%, σύμφωνα με πληροφορίες. Πλέον η αλυσίδα ετοιμάζεται τον άλλο μήνα να εγκαινιάσει την παρουσία της στο River West, στην επέκταση που ολοκληρώνεται στο εμπορικό κέντρο.
Οι πωλήσεις στο επτάμηνο, μέχρι τέλος Μαρτίου, σημείωναν αύξηση 1,1%, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας στην οικονομική της έκθεση, αλλά πλέον ο ρυθμός έχει ενισχυθεί περαιτέρω, παραμένοντας σε μονοψήφιο ποσοστό, όπως αναφέρουν πηγές στην εταιρεία.