Λογισμικό ελέγχει τη λειτουργία του πλοίου από το γραφείο

Ένα μεγάλο πλοίο μπορεί να απαιτήσει επένδυση της τάξης των 100 εκατ. ευρώ. Τα έξυπνα πλοία απαιτούν έξυπνα λιμάνια. Σε εξέλιξη συστήματα στην Αλεξαδρούπολη για καταγραφή δεδομένων κυκλοφοριακής κίνησης ενόψει της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού.

Δημοσιεύθηκε: 3 Ιουνίου 2021 - 14:52

Load more

Τεχνολογία που αναπτύσσεται 100% στην Ελλάδα και, τρόπον τινά, φέρνει το πλοίο... στο γραφείο της ναυτιλιακής εταιρείας έχει τοποθετηθεί σε περισσότερα από 500 μεγάλα καράβια, που πλέουν στις θάλασσες ανά την υφήλιο.

Πρόκειται για το σύστημα λογισμικού «i-platform» της ελληνικής εταιρείας MTIS, το οποίο «δουλεύει» πάνω σε προϊόντα της CISCO (hardware και software).

Το σύστημα συγκεντρώνει κι αναλύει στοιχεία για τη λειτουργία του καραβιού εν πλω, επιτρέποντας στη ναυτιλιακή εταιρεία να ελέγχει από τα χερσαία γραφεία της ό,τι συμβαίνει πάνω στο πλοίο, βοηθώντας και στην καταγραφή του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος και τη μείωση αυτού.

«Είναι για εμάς πολύ σημαντικό ότι έρχονται εταιρείες από το εξωτερικό ν' αγοράσουν ελληνική τεχνολογία για τα πλοία τους. Κι είναι σημαντικό για τις ίδιες τις ναυτιλιακές να αξιοποιούν τις δυνατότητες της τεχνολογίας.

Ένα μεγάλο πλοίο μπορεί να απαιτήσει επένδυση της τάξης των 100 εκατ. ευρώ. Είναι, δηλαδή, θαρρείς και έχεις μια ολόκληρη ΦΑΓΕ ή ΔΕΛΤΑ να πλέει στη θάλασσα, χωρίς να είναι ψηφιοποιημένη. Παρόλα αυτά, η ναυτιλία υστερούσε για χρόνια σε θέματα ψηφιακού μετασχηματισμού και μεταφοράς πληροφορίας, κάτι που με την ευρυζωνικότητα, τις μεγαλύτερες ταχύτητες διασύνδεσης και τη μείωση του κόστους της τεχνολογίας έχει αρχίσει να αλλάζει» είπε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Μαρινάκης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας MTIS, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, με αφορμή την κλειστή ημερίδα, με τίτλο «Καινοτόμες Τεχνολογίες και Έξυπνα Λιμάνια», που διοργανώνει η εταιρεία, σε συνεργασία με τη Cisco, στο Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Ψηφιακών Δεξιοτήτων (DT&S), στη Θεσσαλονίκη.

Τα έξυπνα πλοία απαιτούν έξυπνα λιμάνια

Φυσικά, πρόσθεσε ο κ.Μαρινάκης, τα έξυπνα πλοία απαιτούν έξυπνα λιμάνια και τα λιμάνια πρέπει με τη σειρά τους να αναπτύσσουν στενούς δεσμούς με τις πόλεις: «ένα λιμάνι, όσο έξυπνο και αν είναι, δεν θα έχει προστιθέμενη αξία για το περιβάλλον και την κοινωνία αν δεν αγκαλιάσει τα προβλήματα των πόλεων και αν οι πόλεις δεν το αγκαλιάσουν κι αυτές».

Την εκτίμηση ότι οι νέες τεχνολογίες μπορούν να βοηθήσουν ένα λιμάνι να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις -είτε αυτές αφορούν την επιβατική και εμπορική κίνηση είτε την επέκταση του φυσικού χώρου του λιμανιού είτε την περιβαλλοντική επέκταση, την κυβερνοασφάλεια και τον τρόπο με τον οποίο η λειτουργία του επιδρά στην πόλη- διατύπωσε ο επικεφαλής του DT&S, Νίκος Λαμπρογεώργος, Senior Account Manager- Public Sector της Cisco Hellas.

Ήδη, η CISCO, μέσω του DT&S, έχει σε εξέλιξη συνεργασία με τον δήμο Αλεξανδρούπολης, με στόχο -μεταξύ άλλων- την καταγραφή δεδομένων κυκλοφοριακής κίνησης και τη χρήση τους με προβολή για τη χάραξη σεναρίων για το μέλλον, ώστε να διαφανεί η επίδραση του λιμανιού στην πόλη, όταν αυτό αναπτυχθεί και μεγαλώσει, μετά την ιδιωτικοποίησή του.

Το έργο, με τον τίτλο «ψηφιακός τροχονόμος» ή «διασυνδεδεμένη διασταύρωση», αναμένεται να ολοκληρωθεί ώς το τέλος του 2021, ενώ μετά την παράδοσή του και έχοντας πλέον στα χέρια της ένα εκτελεσμένο πρότζεκτ, η CISCO θα επιδιώξει συνεργασία και με άλλες ελληνικές πόλεις, στις οποίες υπάρχουν λιμάνια υπό ανάπτυξη.

Υποκατάστημα ...εν πλω

Συνδεδεμένη με το αντικείμενο του Διεθνούς Κέντρου Ψηφιακής Τεχνολογίας και Καινοτομίας της CΙSCO και της ΟΝΕΧ στη Σύρο, είναι η σημερινή ημερίδα, όπως επισήμανε ο Νικόλαος Μποτίνης, διευθυντής περιφερειακών πωλήσεων της εταιρείας για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα.

«Ευελπιστούμε το hub της Σύρου να αποτελέσει κέντρο ενός οικοσυστήματος καινοτόμων ελληνικών επιχειρήσεων, που θα δίνουν συγκεκριμένες λύσεις στη λιμενική αγορά, με λογισμικό για τη βελτίωση της λειτουργίας της» επισήμανε ο κ.Μποτίνης και πρόσθεσε πως στόχος του Κέντρου, που τώρα ξεκινάει, είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών, ήδη από το στάδιο της ναυπήγησης τους, καθώς «το πλοίο είναι ένα υποκατάστημα εν πλω της επιχείρησης», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων