Παρά το γεγονός ότι η εξαγορά της ΑΧΑ από την Generali Hellas δεν έχει ακόμη τυπικά ολοκληρωθεί (θεωρείται θέμα χρόνου να γίνει, καθώς όλες οι σχετικές εγκρίσεις των αρχών έχουν δοθεί), ο σχεδιασμός για τη λειτουργική ενοποίηση των δύο σχημάτων έχει ξεκινήσει με εντατικούς ρυθμούς και ως στόχο έχει να μην υπάρξουν προβλήματα σε κανένα από τα εμπλεκόμενα μέρη, που είναι οι εργαζόμενοι, τα δίκτυα διαμεσολάβησης και φυσικά οι πελάτες.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η τυπική ολοκλήρωση του deal αναμένεται να γίνει αρκετά σύντομα (σίγουρα πριν τις καλοκαιρινές διακοπές), ενώ μετά θα ακολουθήσει η διαδικασία απορρόφησης της ΑΧΑ από την Generali Hellas, προκειμένου να υπάρξει ενιαίο εταιρικό σχήμα (η σχετική τυπική διαδικασία θα διαρκέσει κάποιους μήνες).
Ωστόσο, ο σχεδιασμός για τη λειτουργική ενοποίηση των δύο σχημάτων έχει ήδη ξεκινήσει και προχωρεί με εντατικούς ρυθμούς, βασιζόμενος άλλωστε τόσο στη σχετική τεχνογνωσία που διαθέτει διεθνώς ο Όμιλος Generali όσο και στο γεγονός ότι η Generali Hellas έχει μεγάλη εμπειρία σε ό,τι αφορά τη συνεργασία της με ανεξάρτητα δίκτυα ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.
Σύμφωνα μάλιστα με πηγές προσκείμενες στην εταιρεία, «στόχος μας είναι αρχικά να μη δημιουργήσουμε πρόβλημα σε κανέναν από τους stakeholders -που είναι οι εργαζόμενοι, τα συνεργαζόμενα δίκτυα και φυσικά οι πελάτες- και στη συνέχεια να εντείνουμε την αναπτυξιακή μας πορεία, η οποία θα αποβεί προς όφελος όλων».
Γενικότερα, στην Generali Hellas επικρατεί κλίμα αισιοδοξίας. Το 2020 έκλεισε με αύξηση παραγωγής κατά 8% (στα 235 εκατ. ευρώ) σε μια πτωτική αγορά (διεύρυνση μεριδίου στο 6%) και με καθαρά κέρδη 5,6 εκατ. ευρώ. Κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο, η εταιρεία ανέβασε κατά 7% το ύψος της παραγωγής της σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρονιάς.
Θετικότερο ωστόσο στοιχείο για την Generali Hellas είναι η διαχρονική της πορεία, καθώς καταφέρνει επί μακρά σειρά ετών να αυξάνει την παραγωγή της με ρυθμούς πολύ υψηλότερους σε σχέση με την αγορά (το σχετικό μερίδιο από μικρότερο του 1% έχει πλέον φτάσει στο 6%, χωρίς να υπολογίζεται το deal με την AXA), μέσα αποκλειστικά από λειτουργική ανάπτυξη και με συνεχή κερδοφόρο πορεία.
Η «επόμενη μέρα» του deal
Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, οι Ιταλοί της Generali προχώρησαν στην εξαγορά της AXA στην Ελλάδα για τρεις κυρίως λόγους:
- Πρώτον, γιατί υπάρχει μια ευρύτερη στρατηγική του ομίλου για επέκταση.
- Δεύτερον, λόγω του ότι εδώ και χρόνια έχουν δημιουργήσει στην Ελλάδα μια αξιόπιστη υποδομή στελεχών και συνεργατών, πάνω στην οποία μπορούν να «χτίσουν» επεκτεινόμενοι και
- τρίτον, γιατί θεωρούν ευοίωνες τις προοπτικές τόσο για την εγχώρια ασφαλιστική αγορά όσο και για την οικονομία γενικότερα. Δεν θε πρέπει να ξεχνά κανείς ότι οι ξένες πολυεθνικές βίωσαν πολύ δύσκολες συνθήκες στην Ελλάδα κατά την προηγούμενη δεκαετία, ιδίως μέσα από το PSI (κούρεμα κρατικών ομολόγων) και τις συνέπειες που προκάλεσε. Ειδικά για την Generali Hellas μιλάμε για ένα κόστος δεκάδων εκατ. ευρώ από το συγκεκριμένη εξέλιξη. Ωστόσο, τα πράγματα έχουν αλλάξει δραστικά και οι προοπτικές διαγράφονται ανοδικές, σύμφωνα με τα όσα προβλέπουν παράγοντες του πολυεθνικού ομίλου.
Το 2020 έκλεισε με παραγωγή 235 εκατ. για την Generali Hellas και με περίπου 170 εκατ. για την ΑΧΑ. Αθροιστικά μιλάμε για παραγωγή άνω των 400 εκατ. ευρώ, που κατατάσσει την Generali Hellas στην τέταρτη θέση της αγοράς, με ανοδικές μάλιστα προοπτικές. Παράλληλα, η εταιρεία μέσα από το νέο deal αποκτά συνεργασία με την Alpha Bank και το δίκτυό της, μαζί με όλες τις συνέργειες και τις δυνατότητες που προσφέρει το bancassurance.
Μετά το deal, η Generali Hellas θα πρόκειται για μια εταιρεία που θα κατέχει υψηλά μερίδια αγοράς, ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο, πρόσβαση σε συστημική τράπεζα, δίκτυο agency και φυσικά ευρύτατες συνεργασίες με δίκτυα διαμεσολαβούντων.
Παράλληλα, θεωρείται βέβαιο πως η Generali Hellas παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις θεσμικές αποφάσεις που λαμβάνει η Πολιτεία στο μέτωπο του συνταξιοδοτικού, θεωρώντας ότι έχει όλες τις δυνατότητες να δραστηριοποιηθεί πολύ πιο έντονα στο συγκεκριμένο μέτωπο, από τη στιγμή που υπάρξει θεσμική δυνατότητα.
Τέλος, η Generali Hellas, και με τη συνδρομή του μητρικού ομίλου, έχει δουλέψει συστηματικά στο μέτωπο της ψηφιοποίησης των εργασιών της, θεωρώντας ότι οι εταιρείες που θα προσαρμοστούν γρηγορότερα στα νέα δεδομένα, θα μπορούν να ενημερώνουν καλύτερα τους πελάτες τους, πράγμα που θα ανεβάζει το ενδιαφέρον των τελευταίων, προκειμένου να ασφαλιστούν.