Ταίριαξε με την πανδημία η... πίτσα

Το lockdown έδωσε μεγάλη ώθηση στην αγορά που κατά κύριο λόγο στηρίζεται στο delivery. Το μερίδιο της Pizza Hut που σταμάτησε και η νέα πρόκληση μετά την επανεκκίνηση της εστίασης.

Δημοσιεύθηκε: 16 Μαΐου 2021 - 08:27

Load more

Ευνοημένες από την πανδημία εμφανίζονται οι πωλήσεις των αλυσίδων πίτσας, με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, παρά το γεγονός ότι η συγκυρία έφερε και λουκέτα, με ενδεικτική την διακοπή λειτουργίας της Pizza Hut στην Ελλάδα πέρυσι το καλοκαίρι.

Αν και η επανεκκίνηση της εστίασης αναδύει προκλήσεις για τον κλάδο, η ανάπτυξή του σχεδόν αποκλειστικά μέσω delivery, αποτέλεσε εργαλείο ενίσχυσης πωλήσεων το 2020, με τον ρυθμό ανάπτυξης να υπολογίζεται πάνω από 9-10% σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις.

Από το μερίδιο της Pizza Hut πήραν όλοι σχεδόν οι παίκτες που δραστηριοποιούνται στην Αττική, όπου η εταιρεία διατηρούσε 16 καταστήματα. Η Pizza Fan, ελληνικό δίκτυο που ελέγχει ηγετικά μερίδια, εμφάνισε τζίρο κοντά στα 30 εκατ. ευρώ με διψήφια ανάπτυξη που ξεπέρασε, σύμφωνα με πληροφορίες, το 10% για το δίκτυο των 80 καταστημάτων της, εκ των οποίων 77 στην Ελλάδα.

Η Φανάτικς Πίτσα, που έχει το δικαίωμα χρήσης του σήματος, ελέγχει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς πίτσας στην Ελλάδα. Πρόκειται για εγχείρημα του Κωνσταντίνου Αντάρα, με δίκτυο που αναπτύσσεται μέσω συμβάσεων δικαιόχρησης και με στόχο τα 140 καταστήματα στην ελληνική επικράτεια.

Η Anatron, Master Franchisee που αναπτύσσει την Domino's Pizza, με δίκτυο 38 σημείων πώλησης, φέρεται να έχει σημειώσει περαιτέρω ανάπτυξη εν μέσω πανδημίας, με τζίρο που πλησιάζει τα 20 εκατ. ευρώ ενώ μερίδια κερδίζει και η ελληνική αλυσίδα L'Artigiano, με δίκτυο 20 καταστημάτων και κύκλο εργασιών που πλησιάζει τα 3 εκατ. ευρώ. 

Η επανεκκίνηση της εστίασης αναδύει προκλήσεις, κάτι που αποτελεί διεθνή τάση. Μεγάλοι διεθνείς παίκτες της αγοράς πίτσας όπως οι Domino’s και Papa John βλέπουν τις πωλήσεις τους σε ίδια καταστήματα να χάνουν τη δυναμική που είχαν αναπτύξει εν μέσω πανδημίας, όταν σημείωναν αύξηση πωλήσεων μέχρι 20%. Αν και το delivery πίτσας παραμένει δημοφιλής υπηρεσία και στην μετά-Covid εποχή, οι επιλογές των καταναλωτών διευρύνονται, τόσο με την επανεκκίνηση της εστίασης όσο και με τις δυνατότητες online παράδοσης των ίδιων των εστιατορίων που αναπτύχθηκαν εν μέσω πανδημίας.

Στις ΗΠΑ το περασμένο φθινόπωρο σχεδόν το 1/4 της αγοράς πρόσθεσε σχετικές υπηρεσίες στο χαρτοφυλάκιό του. Στην Ελλάδα είναι ενδεικτικό ότι διπλασιάστηκαν οι ενάρξεις νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στον τομέα του delivery, το μόνο ανοιχτό κανάλι στο lockdown. Η τάση επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία του ΓΕΜΗ. Σύμφωνα με την Linked Business στο ξεκίνημα της χρονιάς, αν και συνολικά παρατηρήθηκε μεγάλη πτώση στις ιδρύσεις νέων εταιρειών και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη (-53%) και στην περιφέρεια (-42%) και λιγότερο στην Αττική (-39%), το delivery ήταν ανάμεσα στους κλάδους που κινήθηκαν κόντρα στο ρεύμα. Τον Ιανουάριο διπλασιάστηκαν οι ενάρξεις (105%) ενώ η τάση συνεχίζεται και με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία του Μαρτίου, η αύξηση σε ετήσια βάση φτάνει το 140% με 13.817 εταιρείες να δραστηριοποιούνται στην αγορά.

Πολλές επιχειρήσεις, από μικρές, των 2-3 ατόμων, μέχρι μεγάλα εστιατόρια και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, στράφηκαν στο delivery, παρά το αυξημένο κόστος που συνεπάγεται η δραστηριότητα. Μάλιστα η κερδοφορία υπονομεύεται περαιτέρω όταν τα δίκτυα αναγκάζονται να συνδεθούν με πλατφόρμες παραγγελιών φαγητού ακολουθώντας την τάση των καταναλωτών να παραγγέλνουν πλέον online. Το κόστος είναι υψηλό και κυμαίνεται σε 23-25% της αξίας της παραγγελίας αλλά εξίσου κοστοβόρο είναι και το αυτόνομο δίκτυο delivery, λόγω του υψηλού εργατικού κόστους έναντι των εσόδων ανά παραγγελία. Οι επιχειρήσεις του κλάδου επωμίζονται επίσης σημαντικά κόστη για να προμηθευτούν υψηλής ποιότητας πρώτες ύλες ώστε να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων τους, καθώς για να παραμείνουν βιώσιμες πρέπει να απαντούν στις εξελισσόμενες καταναλωτικές τάσεις, που τείνουν σε πιο υγιεινές επιλογές πίτσας, με φυσικά συστατικά, χαμηλής περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, ακόμη και χωρίς γλουτένη. 

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων