Σαράντης: Ωθηση από το super market με ναυαρχίδα το home care

Χωρίς διαφημιστικά κόστη το ράλι πωλήσεων στο lockdown. Ισχυρή ζήτηση για τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού (home care), που αντιστοιχoύν σχεδόν στο 45% του κύκλου εργασιών.

Δημοσιεύθηκε: 4 Μαρτίου 2021 - 09:05

Load more

Με το 45% του τζίρου του σε είδη καθαρισμού, απολύμανσης και φροντίδας σπιτιού (home care), με ανοιχτό το βασικό κανάλι διανομής των προϊόντων του και με περιορισμένα λειτουργικά έξοδα σε μια περίοδο που τα προϊόντα «έτρεχαν» χωρίς διαφήμιση, ο όμιλος Σαράντη είναι από τους ευνοημένους της κρίσης, όπως φάνηκε στις επιδόσεις που δημοσίευσε χθες.

Ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις για το 2020 θα δημοσιεύει στις 8 Απριλίου αλλά οι βασικές τάσεις είναι ορατές στα προσωρινά στοιχεία, που δείχνουν ανάπτυξη πωλήσεων 6,3% στον όμιλο (393,38 εκατ. ευρώ το 2020). Στην Ελλάδα οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 7,8% και στις ξένες αγορές πάνω από 5,5%.

Τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και υγιεινής (health & care) και τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού (home care), μεταξύ των οποίων σακούλες απορριμμάτων αλλά και γάντια μιας χρήσης, που εμφάνιζαν τριψήφια ποσοστά ανάπτυξης στην αρχή της πανδημίας, φαίνεται ότι έκλεισαν τη χρονιά με επιδόσεις-ρεκόρ, που συγκλίνουν σε διψήφιο ποσοστό ανόδου στις αντίστοιχες κατηγορίες. Πρόκειται για προϊόντα που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή της ζήτησης στα super market, βασικό κανάλι διανομής των σημάτων του ομίλου Σαράντη, το οποίο έμεινε ανοιχτό κατά τη διάρκεια των lockdown σε όλες τις αγορές που έχει παρουσία.

Καλές επιδόσεις όμως εμφάνισε και το χαρτοφυλάκιο σημάτων στο κανάλι του φαρμακείου, με οδηγό τις βιταμίνες. Έτσι αντισταθμίστηκαν οι πιέσεις στο χαρτοφυλάκιο της επιλεκτικής (luxury cosmetics), αφού τα καλλυντικά αυτής της κατηγορίας, με κλειστά τα εξειδικευμένα καταστήματα κατά τη διάρκεια των lockdown, πωλούνταν αποκλειστικά μέσω e-shop.

Αν και η εκρηκτική ανάπτυξη ειδικά στα προϊόντα home care παρατηρήθηκε στο α’ τρίμηνο και αποτυπώθηκε στα αντίστοιχα οικονομικά μεγέθη, οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων εξομαλύνθηκαν μεν στο β’ και γ’ τρίμηνο, διατηρήθηκαν δε υψηλοί. Ενδεικτικό είναι άλλωστε ότι οι διαφημιστικές δαπάνες, που είχαν διακοπεί μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, ως μη αναγκαίες, ενεργοποιήθηκαν εκ νέου περί τα τέλη της χρονιάς, στο δ’ τρίμηνο. Έτσι ευνοήθηκε και η κερδοφορία, με τον όμιλο να εμφανίζει ρεκόρ δεκαετίας στο περιθώριο EBITDA, φτάνοντας το 15,94%.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων