Στην ενδελεχή εξέταση της έκθεσης της EY, που ανεβάζει όμως το σύνολο των υποχρεώσεων των Ναυπηγείων Ελευσίνας στα 420 εκατ. ευρώ, αντί των 270 εκατ. που ήταν οι αρχικές εκτιμήσεις, θα προχωρήσουν τις επόμενες ημέρες κυβέρνηση, EY και ο ενδιαφερόμενος επενδυτής, η ΟΝΕΧ.
Πηγές προσκείμενες στην πλευρά του ενδιαφερόμενου επενδυτή που έχουν γνώση του σχεδίου του συμβούλου εκφράζουν μια αισιοδοξία ότι υπό προϋποθέσεις, το σχέδιο επιβίωσης και ανάκαμψης των Ναυπηγείων Ελευσίνας είναι βιώσιμο, παρά τις υψηλότερες κατά 150 εκατ. ευρώ υποχρεώσεις που ανέδειξε οικονομικός και διαχειριστικός έλεγχος που διενεργήθηκε. Οι επιπλέον υποχρεώσεις είναι προς το Πολεμικό Ναυτικό καθώς μία ενίσχυση του ΠΝ που προοριζόταν ως χρηματοδότηση για να καταβληθούν οι μισθοί στους εργαζόμενους, τα ναυπηγεία αντί να εγγράφουν τα εν λόγω ποσά ως έξοδα (υποχρεώσεις) τα ενέγραφαν ως έσοδα.
Οι ίδιες πηγές από πλευράς ΟΝΕΧ θεωρούν πάντως ότι τίποτα ακόμη δεν έχει χαθεί για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, ενώ εγκαλούν την προηγούμενη διοίκηση ότι βάζει εμπόδια στις διαδικασίες εξυγίανσης, οι οποίες περνούν, όπως αφήνεται να εννοηθεί, μέσα από κάποιο «κούρεμα» των υποχρεώσεων καθώς και από στήριξη της μονάδας με νέες εργασίες στο πλαίσιο των νέου εξοπλιστικού προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού.
Η ONEX, που έχει ήδη αναλάβει το Ναυπηγείο της Σύρου μέσω ανάλογης διαδικασίας εξυγίανσης, εμφανίζεται διατεθειμένη να αναλάβει την αποπληρωμή υποχρεώσεων, στη βάση της πρώτης εκτίμησης των υποχρεώσεων (περί 270 εκατ. ευρώ).
Σε κάθε περίπτωση, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΝΕΧ κ. Πάνος Ξενοκώστας μέσω Facebook έστειλε το δικό του μήνυμα, με αφορμή και δηλώσεις του κ. Νίκου Ταβουλάρη, επικεφαλής μέχρι πρότινος των ναυπηγείων. Ο κ. Ξενοκώστας αρχικά αναφέρεται στο Ναυπηγείο της Σύρου και μεταξύ άλλων σημειώνει ότι:
«… Χρέη 70 εκατομμυρίων ευρώ πήρα από πάνω του (σ.σ. από την προηγούμενη διοίκηση Ταβουλάρη), τα οποία αποπληρώνω, ανελλιπώς, δουλεύοντας σκληρά με ένα ναυπηγείο που μας κάνει όλους υπερήφανους».
Στη συνέχεια προσθέτει ότι «το ίδιο επιχειρώ και στην Ελευσίνα, όπου κορυφαίος διεθνής ελεγκτικός οίκος κατέδειξε χρέη πλέον των 400 εκατομμυρίων ευρώ. Δικό του δεν ήταν το ναυπηγείο της Σύρου; Δικό του δεν ήταν το ναυπηγείο της Ελευσίνας; Αναρωτιέμαι εγώ πού έφταιξα, που παίρνω τα χρέη του;
… Το θέμα διάσωσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, όπως και των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου, είναι μια πολύ σοβαρή εθνική υπόθεση και σκοπός μου είναι να παραμείνει έτσι. Ο κάθε επιχειρηματίας κρίνεται από τα έργα και τις ημέρες του και όχι από την προσωπική του αυτοαξιολόγηση ή την εγωπάθεια που τυχόν τον διακατέχει. Ως νεότερος επιχειρηματίας και άνθρωπος, εύχομαι να μπορούσε να δει τα πράγματα στην αληθινή τους διάσταση και να γίνονταν αυτός και η οικογένειά του αρωγοί μιας λύσης που τόσο έχουν ανάγκη οι εργαζόμενοι, η οικονομία και η πατρίδα μας».