Πώς κάλυψε η Metro το «κενό» της HO.RE.CA. στο cash & carry

Μείωση επισκεψιμότητας μόλις 5% το 2020 κατέγραψε η αλυσίδα παρά το πολύμηνο κλείσιμο της εστίασης και τη βουτιά της τουριστικής κίνησης. Οι κινήσεις τακτικής από τον μεγαλύτερο παίκτη της χονδρεμπορικής αγοράς.

Δημοσιεύθηκε: 15 Φεβρουαρίου 2021 - 08:14

Load more

Η μικρή λιανική στήριξε το κανάλι cash & carry του ομίλου METRO, που κατάφερε να απορροφήσει την πτώση της ζήτησης από επαγγελματίες της εστίασης και του τουρισμού.

Η επισκεψιμότητα στο δίκτυο των 50 καταστημάτων της χονδρεμπορικής αλυσίδας ήταν χαμηλότερη σε σχέση με το 2019 σε ποσοστό περίπου 5%, σύμφωνα με στοιχεία που διέθεσε στο Euro2day.gr η εταιρεία και η κάμψη αποδίδεται στους πελάτες της εστίασης.

Η πτώση δείχνει περιορισμένη συγκριτικά με το αποτύπωμα των επί μήνες κλειστών εστιατορίων, μπαρ και καταλυμάτων στη χώρα. Η METRO Cash & Carry κάλυψε ένα μέρος των απωλειών από το κανάλι της ho.re.ca. με την αύξηση των πελατών μικρής λιανικής ειδικά στις περιόδους των lockdown. Στελέχη του ομίλου προσθέτουν σχετικά, «με ειδικά προγράμματα προσέγγισης της μεταπώλησης καταφέραμε να ισοσκελίσουμε την απώλεια». Σημειώνεται ότι τα METRO Cash & Carry, με δίκτυο 50 καταστημάτων και διανομή σε όλη την Ελλάδα, καλύπτουν το σύνολο της επικράτειας και αποτελούν σταθερά τον ηγέτη στη συγκεκριμένη αγορά.

Κατά την περίοδο της πανδημίας, τα cash & carry αντιμετώπισαν μια σοβαρή απώλεια πωλήσεων λόγω του κλεισίματος της αγοράς ho.re.ca. για πάνω από 4 μήνες αλλά και της υπολειτουργίας των επιχειρήσεων το υπόλοιπο διάστημα του 2020. Παράλληλα, όπως αναφέρουν στο Euro2day.gr αρμόδια στελέχη του ομίλου METRO, είχαν να αντιμετωπίσουν προβλήματα όπως τροφοδοσία από τους προμηθευτές, διαχείριση προσωπικού και αυξημένα λειτουργικά έξοδα. Βέβαια ένα μέρος της απώλειας καλύφθηκε από την άνοδο της μεταπώλησης, όπως εξηγούν.

Αντίθετα με τους επαγγελματίες της εστίασης που περιόρισαν τις συναλλαγές τους, το 2020 αυξήθηκε η ζήτηση από τα μικρά super market, mini market και τα περίπτερα, ειδικά αυτά που είχαν τη δυνατότητα 24ωρης λειτουργίας και πρόσφεραν και υπηρεσίες διανομής στο σπίτι. Αυτές είναι οι κατηγορίες επαγγελμάτων που πρωταγωνίστησαν στη ζήτηση εν μέσω πανδημίας. Σε επίπεδο προϊόντων, οι κατηγορίες που είχαν τη μεγαλύτερη πίεση ήταν αυτές που απευθύνονται στην εστίαση, δηλαδή το κρέας, η μαναβική, η κάβα, τα τυροκομικά και τα αλλαντικά. Στον αντίποδα οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ήταν τα είδη προσωπικής υγιεινής, τα καθαριστικά σπιτιού, οι κατηγορίες ομορφιάς και περιποίησης καθώς και οι κατηγορίες των συσκευασμένων τροφίμων μακράς διαρκείας και αλεύρων.

Ως όμιλος, η METRO διαχειρίστηκε τις προκλήσεις της πανδημίας συνεχίζοντας το επενδυτικό της πλάνο, βλέποντας την επόμενη μέρα, μετά την πανδημία. Εν κατακλείδι, ο όμιλος συνεχίζει με την ίδια στρατηγική δρομολογώντας για το 2021 επενδύσεις 35 εκατ. ευρώ, έχοντας επιβεβαιώσει τις προβλέψεις του για κύκλο εργασιών 1,33 δισ. ευρώ το 2020, με αύξηση 5,5%, συμπεριλαμβανομένης της ευνοϊκής επίδρασης της ζήτησης στη λιανική και των απωλειών της χονδρικής.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων