Με την κατάθεση πέντε δεσμευτικών οικονομικών και τεχνικών προσφορών ολοκληρώθηκε σήμερα το δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για το έργο επέκτασης της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ (προ ΦΠΑ), ανοίγοντας τον δρόμο για μια πολυαναμενόμενη παρέμβαση, που θα αναβαθμίσει σημαντικό τον ρόλο του διεθνώς.
Η επέκταση της 6ης προβλήτας θα επιτρέψει τον υπερδιπλασιασμό της τρέχουσας δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στο 1,2 εκατ. TEUs και θα ανοίξει τον δρόμο ώστε να προσεγγίζουν το λιμάνι και μεγαλύτερα πλοία, τύπου New Panamax, τοποθετώντας τον ΟΛΘ στον χάρτη των κύριων γραμμών.
Αναλυτικότερα, από τους έξι υποψηφίους, που είχαν προεπιλεγεί στο προηγούμενο στάδιο του διαγωνισμού, δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές κατέθεσαν σήμερα οι εξής πέντε (δεν κατέθεσε η κοινοπραξία TERNA SA - Eifagge Genie Civil Marine):
*ARCHIRODON GROUP NV
*ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA-INTERCANTIERI VITTADELLO SPA-SALES SPA
*Κ/Ξ MYTILINAIOS SA - ROVER MARITIME SL - HDK SA
*Κ/Ξ AVAX SA - ETERMAR SA - NV BESIX SA
*Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA - DREDGING INTERNATIONAL NV
Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες του ΑΠΕ, εντός της επόμενης εβδομάδας εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος των φακέλων ως προς την πληρότητά τους, ώστε ακολούθως να αρχίσει η αξιολόγηση των δεσμευτικών προσφορών. Στόχος είναι ο ανάδοχος να αναδειχθεί το συντομότερο δυνατόν.
Υπενθυμίζεται πως το έργο, που είναι το μεγαλύτερο μεταξύ των υπεσχημένων υποχρεωτικών επενδύσεων στο λιμάνι, συνολικού ύψους 180 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει:
- Την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7μ.
- Την κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος.
- Συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.
«Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει η OΛΘ Α.Ε., βάσει της σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό δημόσιο. Το εν λόγω έργο αναβαθμίζει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας προσφέροντας παράλληλα ισχυρά πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο» υπογραμμίζεται στη σχετική ανακοίνωση της OΛΘ ΑΕ.
Η κατασκευή της 6ης προβλήτας είχε αρχίσει το 1972 κι ολοκληρώθηκε στο μεγαλύτερο τμήμα της έως το 1989, χρόνο έναρξης της λειτουργίας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.