Σε δικαστικό σίριαλ μετατρέπεται η υπόθεση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) φρέναρε τον διαγωνισμό του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) μέχρι να εκδικαστούν οι προσφυγές που είχαν καταθέσει οι κοινοπραξίες Ελλάκτωρ - Roadis και Mυτιληναίος - Vinci.
Οι δύο τελευταίες ζητούσαν να παραταθεί η προθεσμία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για την Εγνατία Οδό που έληξε στις 11 Δεκεμβρίου, επικαλούμενες, μεταξύ άλλων, και το γεγονός πως η καραντίνα δυσκολεύει την κατάθεση προσφορών από πλευράς τους. Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε να προχωρήσει τη διαδικασία στην οποία κατατέθηκε μία προσφορά, από την κοινοπραξία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis Projects. Η προσφορά δεν άνοιξε σε συμμόρφωση με την προσωρινή διαταγή που είχε εκδοθεί από το ΣτΕ.
Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστές οι δικαστικές ενέργειες στις οποίες πιθανώς θα προχωρήσουν το ΤΑΙΠΕΔ ή η κοινοπραξία που κατέθεσε προσφορά. Το σίγουρο είναι πως η υπόθεση της παραχώρησης θα κριθεί τελικά από τα δικαστήρια…
Το τεύχος του διαγωνισμού προβλέπει πως στον προτιμητέο επενδυτή θα ανατεθεί η χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού και των κάθετων οδικών αξόνων Σιάτιστα - Ιεροπηγή / Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα - Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας.
Η περίοδος παραχώρησης θα έχει διάρκεια 35 ετών. Ο προτιμητέος επενδυτής, μέσω της εταιρείας παραχώρησης που θα συστήσει, υποχρεούται να μελετήσει, χρηματοδοτήσει και εκτελέσει σειρά πρόσθετων εργασιών. Στα πρόσθετα έργα που θα κατασκευάσει, περιλαμβάνονται όλες οι εργασίες που απαιτούνται για την αναβάθμιση κάθετων αξόνων όπως η αναβάθμιση σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμου των τμημάτων Χαλάστρα - Πολύκαστρο του κάθετου άξονα Χαλάστρα - Εύζωνοι και Χριστός - Κ. Αμπέλα του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας, συνολικού μήκους 54 χιλιομέτρων.