Εκτίναξη τζίρου 58% στην πλατφόρμα της Skroutz

Αύξηση εσόδων κατά 58% για την εταιρεία το 2019. Το νέο μοντέλο τιμολόγησης το 2020 και οι άξονες ανάπτυξης. Πώς απαντά στις πρακτικές συνεργατών της πλατφόρμας. Τα bonus στους εργαζόμενους και οι νέες προσλήψεις.

Δημοσιεύθηκε: 6 Οκτωβρίου 2020 - 08:30

Load more

Τον τζίρο που πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας της στο σύνολο του 2019 πλησιάζει να ισοφαρίσει στο οκτάμηνο του 2020 η εταιρεία Skroutz, καθώς στους ταραγμένους μήνες του 2020 πραγματοποιήθηκαν ακαθάριστες συναλλαγές ύψους 600 εκατ. ευρώ (έναντι 380 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι) και έναντι των 650 εκατ. ευρώ που πραγματοποιήθηκαν στο σύνολο του 2019.

Η οριζόντια εκτίναξη των ηλεκτρονικών αγορών προφανώς αποδίδεται στη συγκυρία της πανδημίας καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών και της διοίκησης της Skroutz, η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου κυμαινόταν στο 7% και τείνει να αυξάνει και να παγιώνεται σε υψηλότερα επίπεδα φέτος. Ωστόσο, η Skroutz AE είχε πετύχει ένα ακόμη αναπτυξιακό άλμα μέσα στο «ανέφελο» 2019.

Η περασμένη χρήση έκλεισε για την εταιρεία με έσοδα που απείχαν μόλις μερικές χιλιάδες ευρώ από τα 20 εκατ. ευρώ (19,922) έναντι εσόδων ύψους 12,648 εκατ. ευρώ το 2018 (αύξηση κατά 58%), ξεπερνώντας τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 25% που παρουσίαζε τα προηγούμενα χρόνια.

Η επίδοση αυτή, δε, έρχεται αποκλειστικά και μόνο από τη δραστηριότητα της πλατφόρμας σύγκρισης τιμών και συγκέντρωσης διαδικτυακών καταστημάτων στην ελληνική αγορά. Μέσα στην περασμένη χρονιά, η διοίκηση της Skroutz, αφενός, εισήλθε στον τομέα των online παραγγελιών φαγητού -τομέα με δυναμική ανάπτυξη στη χώρα- αφετέρου, πήρε την απόφαση απόσυρσης από την τουρκική αγορά, μετά από χρόνια προσπαθειών που δεν απέδωσαν.

Συγκεκριμένα στα τέλη Νοεμβρίου του 2019 πούλησε το σύνολο των μετοχών που κατείχε στην εταιρεία Alve, με έδρα την Κωνσταντινούπολη, έναντι 9,5 χιλιάδων ευρώ, αποεπενδύοντας χωρίς κέρδος από την τουρκική αγορά.

Όμως οι εγχώριες δραστηριότητες ώθησαν ψηλά και την κερδοφορία της, η οποία παρουσίασε αύξηση σχεδόν κατά 100%, στα 5.321 εκατ. ευρώ έναντι 2,766 εκατ. ευρώ το 2018. Τα δε διαθέσιμα στο ταμείο της στο τέλος του 2019 ανήλθαν στα 8,276 εκατ. ευρώ από 3,504 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2018.

Σημειώνεται δε ότι από τα κέρδη της χρήσης 2019 δεν διανεμήθηκε μέρισμα στους μετόχους, ωστόσο μετά από σχετική εισήγηση της διοίκησης της εταιρείας αποφασίστηκε η διανομή μέρους των κερδών, ύψους 1,1 εκατ., σε μέρος του προσωπικού της εταιρείας, που αποτελούν τους παλαιότερους υπαλλήλους.

Όσον αφορά τον άξονα των επενδύσεων, η φύση της εταιρείας και του αντικειμένου της επιτάσσουν τη συνεχή επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό. Ήδη το πρώτο οκτάμηνο του 2020 πραγματοποιήθηκαν 126 προσλήψεις νέων εργαζομένων, φτάνοντας την εταιρεία να απασχολεί συνολικά 392 εργαζομένους.

Με ελεγχόμενο δανεισμό, τον οποίο περιόρισε ακόμη περισσότερο το 2019, η εταιρεία διέθετε όλη την απαραίτητη ρευστότητα για τις νέες επενδύσεις της και τη σχεδιαζόμενη ανάπτυξη. Ωστόσο, το επενδυτικό ενδιαφέρον ενός από τα μεγαλύτερα επενδυτικά funds του πλανήτη, του CVC Capital, οδήγησε τον Απρίλιο του 2020 στην εξαγορά υψηλού μειοψηφικού ποσοστού της ελληνικής εταιρείας.

Παρά το γεγονός του ότι εκπρόσωποι της εταιρείας δεν ανέλυσαν περαιτέρω τον στρατηγικό σχεδιασμό μετά και την ολοκλήρωση της παραπάνω συμφωνίας, εντούτοις οι υπηρεσίες τόσο στον τομέα του delivery φαγητού, η ανάπτυξη του «έξυπνου καλαθιού» (πρόκειται για υπηρεσία που διατηρεί εδώ και χρόνια η Skroutz), το marketplace, που λάνσαρε στα τέλη του 2019 και δίνει τη δυνατότητα σε μικρές επιχειρήσεις να πουλήσουν τα προϊόντα τους χωρίς να διαθέτουν δικό τους e-shop (ήδη το marketplace μετρά 8 εκατομμύρια μοναδικούς χρήστες) αποτελούν άξονες της ανάπτυξης για το επόμενο διάστημα.

Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή της πολιτική, εκπρόσωποι της εταιρείας, απαντώντας στο Euro2day.gr, επιβεβαίωσαν την αλλαγή του μοντέλου -από το «κλικ» στην στάνταρντ προμήθεια. Ειδικότερα, η εταιρεία, που διατηρεί μια βάση B2B πελατών άνω των 6.000 επιχειρήσεων πλέον, αναφέρει πως από την αρχή του 2020 προχώρησε σε πλάνο σταδιακής μετάβασης σε ένα υβριδικό-συνδυαστικό μοντέλο χρεώσεων προς τους συνεργάτες της.

Ειδικότερα, εξηγεί πως ακολουθώντας τη διεθνή πρακτική στο ηλεκτρονικό εμπόριο, συνδύασε τη χρέωση με το click και την προμήθεια επί της πώλησης αναλόγως της κατηγορίας δραστηριοποίησης του κάθε συνεργάτη της. Δηλαδή, το κόστος για τους συνεργάτες της πλατφόρμας της Skroutz δεν θα συνδέεται πλέον μόνο με τo traffic και την αναζήτηση, αλλά με τις επιβεβαιωμένες πωλήσεις. Σύμφωνα με πηγές της διοίκησης της εταιρείας, «ήδη τα συμπεράσματα από το πρώτο στάδιο της εφαρμογής του νέου μοντέλου επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για μια δίκαιη, πιο αποτελεσματική και αμοιβαία επωφελή προσέγγιση».

Όσον αφορά τα περιστατικά αθέμιτων πρακτικών από ελληνικά e-shops αλλά και μορφές εξαπάτησης των καταναλωτών από ηλεκτρονικά καταστήματα-φαντάσματα, που συμπεριλαμβάνονταν μάλιστα στην πλατφόρμα της Skroutz, η διοίκηση της εταιρείας απαντά πως τις εντόπισε «σχετικά νωρίς και είχαμε προχωρήσει στην απενεργοποίηση της προβολής τους από την πλατφόρμα μας».

Η εταιρεία σημειώνει πως πρόκειται για περιστατικά που εκτός της οικονομικής ζημιάς που προκάλεσαν στους καταναλωτές, προκάλεσαν ζημιά στην αξιοπιστία του ηλεκτρονικού εμπορίου γενικότερα και στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς αυτόν τον κλάδο του εμπορίου. Προσθέτουν δε ότι καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για έλεγχο των συνεργαζόμενων καταστημάτων που συμμετέχουν στην πλατφόρμα, τηρώντας σειρά διαδικασιών και θέτοντας προδιαγραφές. Αναφέρουν ότι από το σύνολο των αιτήσεων συνεργασίας που λαμβάνουν, ποσοστό της τάξης του 50% καταλήγει σε ενεργή συνεργασία. Οι έλεγχοι που διενεργούνται πριν την αποδοχή ή απόρριψη μιας συνεργασίας περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων έλεγχο φορολογικών στοιχείων και των αντίστοιχων δραστηριοτήτων της εκάστοτε εταιρείας, έλεγχο εγγραφής στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ), ποιοτική αξιολόγηση του περιεχομένου της ιστοσελίδας του e-shop, έλεγχο της διαδικασίας αγοράς και των τρόπων πληρωμής, καθώς επίσης και της after sales εμπειρίας.

Επιπλέον, σύμφωνα με την εταιρεία, υπάρχει συνεχής και άμεση αλληλεπίδραση με όλους τους επισκέπτες της ιστοσελίδας μέσω διάφορων μηχανισμών, για τον έγκαιρο και άμεσο εντοπισμό οποιουδήποτε ζητήματος αξιοπιστίας.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων