Attica DPS: Πόσο επηρέασαν lockdown και ύφεση τις πωλήσεις εξαμήνου

Με διαφορετικές «ταχύτητες» λειτουργούν τα πολυκαταστήματα του ομίλου, επηρεασμένα από την έλλειψη τουριστών και την προβληματική μετακίνηση καταναλωτών. Οι άμυνες και οι νέες επενδύσεις σε νέο e-shop.

Δημοσιεύθηκε: 21 Ιουλίου 2020 - 08:36

Load more

Απέφυγε στο α’ εξάμηνο του 2020 το «χειρότερο σενάριο», ωστόσο ο όμιλος Αττικά Πολυκαταστήματα μετρά απώλειες από το lockdown και την υποχώρηση της καταναλωτικής ζήτησης. Στο πλαίσιο αυτό, επανεξετάζει κάθε γραμμή κόστους αλλά και τις αμυντικές στρατηγικές του για το υπόλοιπο της χρονιάς, για το οποίο εξακολουθεί να επικρατεί η αβεβαιότητα αλλά και οι δυσμενείς εκτιμήσεις όσον αφορά την κατανάλωση.

Αναλυτικότερα και σύμφωνα με πηγές της διοίκησης του εμπορικού ομίλου, η πτώση πωλήσεων έφθασε το 35% για το σύνολο του α’ εξαμήνου του έτους. Μετά τη φάση επανεκκίνησης, οι απώλειες περιορίστηκαν στο 20% ενώ, αν εξαιρεθούν οι tax free πωλήσεις (χωρίς ΦΠΑ σε τουρίστες τρίτων χωρών, που φέτος είναι δυσεύρετοι), η πτώση σε ομοειδή βάση περιορίζεται στο 10%.

Η παραπάνω ενοποιημένη εικόνα συμπεριλαμβάνει τις διαφορετικές «ταχύτητες» με τις οποίες τρέχουν τα πολυκαταστήματα του ομίλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αποτελώντας ταυτόχρονα μια απεικόνιση της αγοράς στη μετά Covid-19 περίοδο. Μετά την άρση του lockdown και την επανεκκίνηση της λειτουργίας των πολυκαταστημάτων, τις βαρύτερες απώλειες καταγράφει εκείνο στο CityLink, στο αθηναϊκό κέντρο, με πτώση πωλήσεων κατά 31% (-21%, αν εξαιρεθούν οι tax free πωλήσεις της αντίστοιχης περυσινής περιόδου). Η υστέρηση αποδίδεται, αφενός, στην πτώση του τουρισμού, αλλά και στην απροθυμία των καταναλωτών να προσεγγίσουν το αθηναϊκό κέντρο με τα ΜΜΜ. Στα αρνητικά της εποχής περιλαμβάνεται επίσης η τηλεργασία, που απομάκρυνε σημαντικό ποσοστό δυνητικών αγοραστών από το κέντρο της πόλης, αλλά και οι επεμβάσεις του Μεγάλου Περιπάτου.

Είναι χαρακτηριστική δε η απόσταση από το έτερο αθηναϊκό πολυκατάστημα στο Golden Hall στο Μαρούσι, όπου η πτώση πωλήσεων μετά την επανεκκίνηση περιορίστηκε στο 8,1% (-7,1%, χωρίς τις tax free πωλήσεις).

Στη Θεσσαλονίκη, το πολυκατάστημα εντός του Mediterranean Cosmos παρουσίασε πτώση πωλήσεων κατά 8% (εξαιρουμένων των tax free πωλήσεων θα ήταν στα ίδια με τα περυσινά επίπεδα), ενώ το πολυκατάστημα επί της οδού Τσιμισκή καταγράφει πτώση πωλήσεων κατά 14% μετά τη λήξη του lockdown (αν εξαιρεθούν οι tax free πωλήσεις, θα ήταν οριακά θετικό, +1%).

Σ’ αυτό το περιβάλλον, ο όμιλος των Αττικών Πολυκαταστημάτων αξιοποίησε τα κυβερνητικά μέτρα όσον αφορά τις εκπτώσεις ενοικίων αλλά και τη στήριξη εργαζομένων. Σήμερα καταβάλλει το ελάχιστο συμφωνημένο μίσθωμα για τα ακίνητα που απασχολεί, με προσαρμοσμένο επιπλέον τίμημα ανάλογα με τον τζίρο που πραγματοποιεί. Επίσης το σύνολο των εργαζομένων έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ (διατηρώντας το 85% περίπου των ονομαστικών αμοιβών), ενώ η ανώτατη ομάδα διοίκησης και στελεχών έχει αυτοβούλως περικόψει κατά 50% τις απολαβές της.

Σε επίπεδο επενδύσεων, ο όμιλος έλαβε επίσης την απόφαση συγκράτησης, μεταθέτοντας για τον Μάρτιο του 2021 την έναρξη των εργασιών επέκτασης του κεντρικού πολυκαταστήματος στο CityLink, ένα έργο που προϋπολογίζεται στα 5 εκατ. ευρώ. Αντιθέτως προχωρά σε επένδυση 1 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος, όπου σε πρώτη φάση θα πωλούνται αξεσουάρ, με ορίζοντα λειτουργίας πριν το τέλος του καλοκαιριού.

Σημειώνεται ότι το ψηφιακό κανάλι έχει ήδη δοκιμαστεί από το ομόσταβλο AtticaBeauty, στον τομέα των καλλυντικών, το οποίο παρουσιάζει αλματώδη ανάπτυξη. Έως και τον Απρίλιο και μεσούσης της καραντίνας, κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 103%.

Στο α’ εξάμηνο, ο συνολικός κύκλος εργασιών του ανήλθε στα 5,7 εκατ. ευρώ, ξεπερνώντας ήδη τον περυσινό τζίρο 12μήνου, ο οποίος είχε διαμορφωθεί στα 5,5 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, η πρόβλεψη για τη φετινή χρονιά κάνει λόγο για πωλήσεις ύψους 10, 5 εκατ. ευρώ, καθιστώντας το με διαφορά το πρώτο e-shop καλλυντικών στην ελληνική αγορά.


Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων