Οι επενδύσεις σε υποδομές και η ευελιξία αποτέλεσαν σύμφωνα με τη διοίκηση της Plaisio οι βασικές παράμετροι που της επέτρεψαν να αντιπαρέλθει στην «εκρηκτική» ζήτηση στο ψηφιακό κανάλι και στο call center κατά την περίοδο του lockdown.
Κατά τη διάρκεια χθεσινής virtual περιήγησης στις κεντρικές εγκαταστάσεις της και στις αποθήκες της για του δημοσιογράφους, η διοίκηση της Πλαίσιο επανέλαβε ότι με κλειστά καταστήματα κατάφερε να διαχειριστεί 10πλάσιο όγκο παραγγελιών (σε σχέση με τη συνήθη υποδοχή παραγγελιών προ πανδημίας).
Όπως ήδη έχει αναφέρει στην ΕΘΕ, στο διάστημα 18/3- 3 Μαίου, δηλαδή κατά την περίοδο του lockdown, ο όμιλος κατάφερε να καλύψει σημαντικό μέρος των πωλήσεων της περιόδου μέσω των άλλων καναλιών, καταγράφοντας πτώση πωλήσεων κατά 20%. Κατά το διάστημα του lockdown το ηλεκτρονικό κατάστημα Plaisio υποδέχθηκε 7.760.00 επισκέψεις ενώ δέχθηκε 1 εκατομμύριο κλήσεις στο call center. Εξυπηρέτησε συνολικά 330.000 παραγγελίες, αξιοποιώντας και τον ιδιόκτητο στόλο φορτηγών της και συνεργασίες με couriers, με αποτέλεσμα να διατηρήσει για σημαντικό μέρος των παραγγελιών στο μίνιμουμ τους χρόνους παράδοσης.
Κατά τη διοίκηση της εταιρίας, τόσο τα τεχνολογικά εργαλεία στο ηλεκτρονικό κατάστημα και το call center, όσο και οι εξελιγμένες αποθήκες που διευκολύνουν το picking, καθιστώντας πιο αποτελεσματική τη φόρτωση έδωσαν πλεονέκτημα σε μια κατάσταση κρίσης. Επιπλέον, η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού με ευελιξία (καθώς εργαζόμενοι μετακινήθηκαν σε τομείς αιχμής κατά το lockdown) διευκόλυναν την αντιμετώπιση του όγκου παραγγελιών.
Η στρατηγική για το β' εξάμηνο
Ο όμιλος Πλαίσιο διαβλέπει ότι μέρος της ζήτησης μετακινείται στο ψηφιακό κανάλι (σήμερα διαχειρίζεται 3.500 έως 5.000 παραγγελίες ημερησίως, έναντι 2.000 περίπου προ πανδημίας και έναντι 12.500 κατά την περίοδο του lockdown) και για αυτό θα συνεχίσει να επενδύει στην ενίσχυση του καναλιού. Κατά τον αντιπρόεδρο του ομίλου, Κώστα Γεράρδο, αυτές αφορούν σε software εργαλεία, και άρα θα απαιτήσουν περιορισμένες κεφαλαιουχικές δαπάνες.
Μέχρι στιγμής, ο όμιλος διατηρεί ικανοποιητικό επίπεδο πωλήσεων σε φυσικό και ψηφιακό κανάλι, ωστόσο, αδυνατεί να προβλέψει την εξέλιξη της ζήτησης στο β’ εξάμηνο. Παρόλα, αυτά επισήμανε πως κατά την εκτίμηση του, η όποια επίπτωση στη ζήτηση και γενικότερα στην οικονομία θα είναι «βραχυπρόθεσμη».
Παρόλα αυτά, βασίζεται στις παραπάνω υποδομές, στην υψηλή του ρευστότητα και στην ορθολογική βάση κόστους λειτουργίας του. Υπενθυμίζεται ότι τα ταμειακά διαθέσιμα στο τέλος του 2019 ανήλθαν σε 39,2 εκατ. ευρώ, ενώ ο όμιλος προχώρησε σε επιπλέον θωράκιση της ρευστότητας του, αφενός μειώνοντας το ποσό διανομής μερίσματος (0,02 ευρώ) για το 2019, και αφετέρου σκοπεύοντας να αξιοποιήσει τη δυνατότητα άντλησης δανειακών κεφαλαίων ύψους 15 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τη νέα δραστηριότητα στον κλάδο των ηλεκτρικών συσκευών- η οποία εγκαινιάστηκε μόλις πέρυσι το καλοκαίρι- ο όμιλος εκτιμά ότι το 2020, θα επιτύχει το στόχο πωλήσεων που έχει θέσει.
Σε ειδική αναφορά για τον ανταγωνισμό -σε μια εποχή που προδιαγράφεται υφεσιακή- ο μεν πρόεδρος της Πλαίσιο, Γ. Γεράρδος έκανε λόγο για την κεφαλαιοποίηση της πιστότητας πελατών στην εταιρεία, ενώ ο δε Κ. Γεράρδος ανάφερε πως οι συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού ισχύουν αδιαλείπτως από το 2005.
Χαρακτήρισε δε πιο «εύπεπτο» τον σημερινό ανταγωνισμό, καθώς η συγκέντρωση που έχει επέλθει, έχει οδηγήσει στη δημιουργία μεγάλων σχημάτων, που το καθένα διατηρεί ικανό μερίδιο αγοράς.