Πέντε από τους επτά ομίλους που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για ένα από τα μεγαλύτερα λιμενικά έργα στην ευρύτερη περιοχή, την επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ, περνούν σύμφωνα με πληροφορίες στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού και θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές. Η προεπιλογή για το έργο των 130 εκατ. ευρώ αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των προσεχών ημερών.
Στο διαγωνισμό για την επέκταση του έκτου προβλήτα είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον σημαντικά ονόματα του κλάδου των κατασκευών και των λιμενικών έργων από την Ελλάδα, τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ιταλία και την Πορτογαλία. Πρόκειται για τις:
1. EIFAGGE - TEΡNA,
2. ARCHIRODON,
3.Ενωση INTRAKAT – VITTADELLO – SALES,
4.Κοινοπραξία «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ROVER MARITIME S.L. – Χριστόφορος Κωνσταντινίδης Α.Ε.»,
5. Κοινοπραξία «ΑΒΑΞ Α.Ε. – ETERMAR S.A. – NV BESIX SA»,
6. Κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – ΤΕΚΑΛ Α.Ε και
7.ACCIONA CONSTRUCCION.
Τα νέα έργα, όπως έχει ανακοινώσει η διοίκηση του OΛΘ, θα δώσουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τη δυνατότητα να υποδέχεται πλοία μεγάλου βυθίσματος και χωρητικότητας, τύπου «Super Post New Panamax», αναβαθμίζοντας τον ρόλο του στην ευρύτερη περιοχή. Επιπλέον αποτελούν το σημαντικότερο μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων, τις οποίες έχει αναλάβει ο ΟΛΘ βάσει της σύμβασης παραχώρησης με το ελληνικό δημόσιο.
Με βάση την διακήρυξη του διαγωνισμού ο ανάδοχος θα προχωρήσει, μεταξύ άλλων:
Πρώτον στην κατασκευή ενός νέου επιπρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθείας προέκτασης του ήδη υφιστάμενου (κρηπιδότοιχου 26), με ελάχιστο συνεχές μήκος 440 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -17,60 μέτρων από τη Μέση Στάθμη της Θάλασσας (ΜΣΘ).
Δεύτερον, την κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο και τρίτον την εκτέλεση όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής, που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος - 17,60 μέτρα από ΜΣΘ, τα δάπεδα του χερσαίου χώρου, καθώς και τα απαραίτητα δίκτυα επικοινωνιών και υπηρεσιών.
Η χερσαία ζώνη του λιμένος Θεσσαλονίκης καλύπτει έκταση περίπου 1.550.000 τετραγωνικών και εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.500 μέτρων. Διαθέτει 6.150 μέτρα κρηπιδωμάτων, έξι προβλήτες, κτήρια διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, αποθήκες και υπόστεγα, ειδικό εξοπλισμό και λοιπές εγκαταστάσεις.
Η South Europe Gateway Thessaloniki, που κατέβαλε 232 εκατ. για το 67% του ΟΛΘ στο πλαίσιο του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ, ελέγχεται κατά 47% από το γερμανικό επενδυτικό κεφάλαιο Deutsche Invest Equity Partners (DIEP), κατά 33% από την κινεζικών και γαλλικών συμφερόντων Terminal Link και κατά 20% από την Belterra Investments του ομίλου Ιβάν Σαββίδη.