Η Vodafone ανοίγει νέο κύκλο στη μάχη της συνδρομητικής TV

Η νέα υπηρεσία της Vodafone TV με τις νέες συνεργασίες οδηγούν σε ένταση του ανταγωνισμού στη συνδρομητική τηλεόραση, την ίδια ώρα που επεκτείνονται και οι διεθνείς παίκτες του κλάδου. Οι στόχοι των εταιρειών.

Δημοσιεύθηκε: 4 Φεβρουαρίου 2020 - 08:17

Load more

Πιο σκληρή γίνεται η μάχη στη συνδρομητική τηλεόραση, μετά και τις χθεσινές ανακοινώσεις της Vodafone για νέες συνεργασίες στο περιεχόμενο, όπως η αποκλειστική συμφωνία με την HBO, και για τη διάθεση του Vodafone TV ως υπηρεσίας, ανεξάρτητα από το τηλεπικοινωνιακό δίκτυο του πελάτη (Over the Top - OTT).

Οι ανακοινώσεις της Vodafone Ελλάδας έρχονται λίγες εβδομάδες μετά τις αντίστοιχες του ΟΤΕ για τη διάθεση της συνδρομητικής πλατφόρμας της Cosmote TV ως υπηρεσία OTT. Δείχνουν, επίσης, πως ο νέος μέτοχος της Forthnet, στην περίπτωση που έχουν θετική κατάληξη οι προχωρημένες διαπραγματεύσεις των τραπεζών με τον όμιλο Μαρινάκη, θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να κερδίσει η Nova το χαμένο έδαφος. Οσο για τη Wind Ελλάς, που μπήκε τελευταία στη μάχη της συνδρομητικής τηλεόρασης, η διοίκηση δηλώνει ευχαριστημένη με την ανάπτυξη της υπηρεσίας Wind Vision, η οποία έχει και το πλεονέκτημα συνεργασίας με τη Netflix.

Η συνδρομητική βάση της τελευταίας στην Ελλάδα, όπως και της αντίστοιχης υπηρεσίας της Amazon (με την οποία θα συνεργάζεται πλέον και η Vodafone, όπως ανακοινώθηκε χθες, παράλληλα με την αποκλειστική συμφωνία με την HBO) είναι άγνωστη. Οι εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς ανεβάζουν τους συνδρομητές της Netflix σε επίπεδα μεταξύ 300.000 και 500.000…

Στο τέλος του εννεαμήνου 2019, η Cosmote TV διάθετε 549.000 συνδρομητές, ενώ η Nova είχε ανακοινώσει για το τέλος εξαμήνου 2019 περί τις 351.000 συνδρομητές λιανικής Pay TV σε Ελλάδα και Κύπρο και 108.294 συνδρομητές χονδρικής (μέσω των συνεργασιών με Vodafone, Wind, Cyta Κύπρου, Cablenet, MTN και Primetel). Χθες η διοίκηση της Vodafone Ελλάδας είπε πως η Vodafone TV έχει φτάσει τις 120.000 συνδρομητές, με στόχο να φτάσει τις 200.000 σε ένα χρόνο, ενώ στο εννεάμηνο του έτους είχε ανακοινωθεί πως η Wind Vision διαθέτει περί τις 55.000 συνδρομητές.

Οι ανακοινώσεις του OTE και της Vodafone Ελλάδος για τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης ως OTT δεν έγιναν τυχαία τις τελευταίες εβδομάδες. Όπως επισημαίνεται και στην παρουσίαση εννεαμήνου του ΟΤE προς τους επενδυτές, «οι υπηρεσίες ΟΤΤ κερδίζουν έδαφος» με αιχμή το Netflix, αλλά και νέες υπηρεσίες που ανακοινώθηκαν τους τελευταίους μήνες όπως η Apple TV+, η νέα συνδρομητική πλατφόρμα της Apple, η Disney Plus (που ήδη ξεκίνησε στις ΗΠΑ και θα λανσαριστεί σε αρκετές χώρες της Ευρώπης μέσα στον επόμενο μήνα) κ.α.

Στον OΤE υποστηρίζουν, πάλι στην παρουσίαση εννεαμήνου, πως «παρά τα χαμηλά επίπεδα διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, η αγορά δείχνει σημάδια ωρίμανσης». Οι ανακοινώσεις για υπηρεσίες ΟΤΤ και νέες συμφωνίες περιεχομένου συνδέονται, πάντως, με τον φόβο των διοικήσεων για απώλεια πελατολογίου σε βάρος των διεθνών ανταγωνιστών όπως η Netflix και η Apple. Δεν είναι τυχαίο πως χθες η Vodafone ανακοίνωσε πως η νέα υπηρεσία ΟΤΤ της Vodafone TV θα διατίθεται με 9,40 ευρώ τον μήνα, τιμή εξαιρετικά ανταγωνιστική έναντι του Netflix. Αλλά και ο ΟΤE είχε ανακοινώσει πως η αντίστοιχη υπηρεσία OTT της Cosmote TV διατίθεται με 8 ευρώ τον μήνα (το βασικό πακέτο, καθώς υπάρχουν και άλλα τρία πακέτα με τιμή μέχρι 28 ευρώ τον μήνα, για το Full Pack). Αντίστοιχη υπηρεσία είχε ανακοινώσει από τον περασμένο Απρίλιο και η Nova (Novaflix).

Η στροφή προς τις OTT υπηρεσίες συνδέεται, επίσης, με το γεγονός πως έχει ενισχυθεί η πελατειακή βάση των παρόχων που διαθέτουν ευρυζωνικές συνδέσεις με καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά σε σχέση με το παρελθόν. Οσο επεκτείνονται τα δίκτυα Νέας Γενιάς, τόσο πιο εύκολη θα γίνεται η διάθεση τέτοιων υπηρεσιών μέσω ευρυζωνικών συνδέσεων.

Η αναχαίτιση του διεθνούς ανταγωνισμού και η αξιοποίηση των δικτύων Νέας Γενιάς είναι δύο από τους λόγους για τους οποίους οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι προχωρούν εσχάτως σε νέες κινήσεις στη συνδρομητική τηλεόραση. Ο τρίτος λόγος, παρά τις δηλώσεις περί «ωρίμανσης», είναι τα σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα. Πανευρωπαϊκά η διείσδυση των αντίστοιχων υπηρεσιών φτάνει το 60%, ενώ στη χώρα μας βρίσκεται λίγο πάνω από το 30%, αν συνυπολογιστεί και το Netflix (και οι άλλοι διεθνείς «παίκτες»).

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων