Η επιλογή κυριακάτικης λειτουργίας επιλεγμένων σημείων της αλυσίδας Jumbo απάντησε σε μια ανάγκη «της κοινωνίας και των καταναλωτών», υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος και μεγαλομέτοχος της εταιρείας Απόστολος Βακκάκης, στο περιθώριο της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων της.
Μετά την απόφαση λειτουργίας των καταστημάτων Jumbo σε Κατερίνη και Πρέβεζα όλες τις Κυριακές του έτους και των ακόλουθων αντιδράσεων, o κ. Βακκάκης τοποθετήθηκε εκτενώς επί του θέματος, τονίζοντας ότι η εταιρεία επέλεξε εντός του πλαισίου που ορίζουν οι νόμοι και οι αποφάσεις των τοπικών αρχών να διευρύνει το ωράριο λειτουργίας στις 7 ημέρες εβδομαδιαίως, με τους εργαζόμενους ωστόσο να διατηρούν πλήρως τα δικαιώματα της 40ωρης απασχόλησης.
Κατά τον κ. Βακκάκη, η απόφαση αυτή στηρίζει την τοπική απασχόληση (καθώς για τα συγκεκριμένα σημεία δεν διακόπηκαν οι συμβάσεις του 30% των εργαζομένων, που θεωρούνταν εποχικοί υπάλληλοι), αλλά και τους καταναλωτές. Παράλληλα ωστόσο υπογράμμισε πως η εταιρεία απάντησε και στον τοπικό ανταγωνισμό, που ούτως ή άλλως λειτουργούσε με διευρυμένο πλαίσιο και τις Κυριακές.
«Εάν είχαμε την πολυτέλεια, θα πρότεινα να μη δουλεύουμε ούτε τις Δευτέρες, ούτε τις Τετάρτες», ανέφερε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας πως η συγκεκριμένη απόφαση προσθέτει κόστος λειτουργίας έναντι μιας ελπίδας αύξησης της αποτελεσματικότητας σε ετήσια βάση.
Σε ερώτηση του Euro2day.gr, ο κ.Βακκάκης απάντησε ότι η κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων της αλυσίδας αναμένεται να επεκταθεί σε όποιες τουριστικές περιοχές παρέχεται η δυνατότητα. Αναφέρθηκε επίσης στις στρεβλώσεις που διατηρούνται σε διάφορες τοπικές αγορές, όπου με φωτογραφικές ρυθμίσεις και διατάξεις, τμήματα της αγοράς εξαιρούνται. «Με μεγάλη χαρά θα δεχόμαστε κανείς να μη δουλεύει τις Κυριακές, αλλά το να δουλεύουν οι μισοί και να μη δουλεύουν οι άλλοι μισοί είναι πρόβλημα». Έκανε μάλιστα ειδική αναφορά στην πόλη των Χανίων, όσον αφορά το καθεστώς λειτουργίας την Κυριακή και τους διαχωρισμούς των επιχειρήσεων που επιτρέπεται να λειτουργούν με χωροταξικά κριτήρια.
Πέρα από τη συζήτηση για την κυριακάτικη λειτουργία, ο κ. Βακκάκης εκτίμησε πως ο τρόπος λειτουργίας της αγοράς βαθμηδόν θα αναμορφωθεί, προκειμένου να αντέξει τόσο το κόστος λειτουργίας όσο και το σύγχρονο μοντέλο κατανάλωσης. «Δεν αυξάνουν οι καταναλωτές παρά μόνο στην τουριστική περίοδο, οπότε θα οδηγηθούμε σε λιγότερα καταστήματα με περισσότερους εργαζόμενους», είπε.
Σε ό,τι αφορά τη νέα χρήση, ο κ. Βακκάκης έκανε λόγο για έναν «εκνευριστικά θετικό Ιανουάριο» τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, σημειώνοντας ωστόσο ότι αυτός ακολουθεί έναν «κακό» Δεκέμβριο. Υπογράμμισε πως υπάρχει μετακίνηση των καταναλωτών σε παιδικά δώρα μεγάλης αξίας που ξεφεύγουν από την κλασική περιοχή του παιχνιδιού, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ανατάραξη τόσο στη βιομηχανία όσο και στο λιανεμπόριο.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η αλυσίδα, προβλέποντας την τάση αυτή, δεν υπερ-αποθεματοποίησε, ξεκινώντας τη χρονιά «χωρίς δουλείες» και χωρίς να έχει υποχρεωθεί σε μεγάλες εκπτώσεις που θα ροκάνιζαν το μεικτό περιθώριο κέρδους της.
Κατά την πρόβλεψη, το 2020, αναμένεται ανάπτυξη πωλήσεων της τάξης του 5%-6%, βασιζόμενη στην παραδοχή πως δεν θα υπάρξει μεγάλη διακύμανση στη σχέση ευρώ - δολαρίου και στο γεγονός του ότι η ελληνική αγορά θα παραμείνει σταθερή.
Πρόσθεσε πάντως χαρακτηριστικά πως η υπερβολή στη διαχείριση υποθέσεων που αφορούν για παράδειγμα την ένταση στα Ελληνοτουρκικά, ενδεχομένως να επηρεάσει την καταναλωτική ψυχολογία.