Καφούνης (ΕΣΕΕ): Θα επιδιώξουμε ενεργή παρέμβαση ΕΕ κατά του κινεζικού ανταγωνισμού

Στην ετήσια συνεδρίαση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ενώσεων Λιανικού Εμπορίου συμμετείχε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας.

Δημοσιεύθηκε: 20 Ιανουαρίου 2025 - 10:56

Load more

Στα μεγάλα θέματα που αφορούν στην επιβίωση και στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού και ευρωπαϊκού Λιανεμπορίου επικεντρώθηκε η παρέμβαση του Προέδρου της ΕΣΕΕ κ. Σταύρου Καφούνη (φωτ.), ο οποίος συμμετείχε στην ετήσια συνεδρίαση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ενώσεων Λιανικού Εμπορίου (FIRA) στη Νέα Υόρκη. Η συνεδρίαση της FIRA συγκέντρωσε περισσότερους από 60 συμμετέχοντες από 30 οργανισμούς από τις 4 ηπείρους που ασχολούνται με την εκπροσώπηση του εμπορίου. Στην κορυφή της ατζέντας βρέθηκαν οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι διακοπές στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, η πολιτική αβεβαιότητα αλλά και η οικοδόμηση της ανθεκτικότητας στον κλάδο. Εκτενής συζήτηση έγινε για τη διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού, ένα πεδίο δράσης που θα απασχολήσει ιδιαίτερα τον κλάδο το επόμενο διάστημα, καθώς ο αθέμιτος ανταγωνισμός από επιχειρήσεις από αγορές τρίτων χωρών έχει παγκόσμια διάσταση και η Ευρώπη δεν έχει βρει τις κατάλληλες απαντήσεις.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση ο κ. Καφούνης στη δική του τοποθέτηση καταρχάς αναφέρθηκε στην πολιτική σταθερότητα και τα ευοίωνα μακροοικονομικά δεδομένα για την Ελλάδα, παράγοντες που ενισχύουν τις τεράστιες επενδυτικές ευκαιρίες που δημιουργούνται στη χώρα.

Στη συνέχεια εστίασε στις τρεις προτεραιότητες που θα λάβει η νέα διοίκηση της ΕΣΕΕ, ως ο μεγαλύτερος εργοδοτικός φορέας και θεσμικός εκπρόσωπος του λιανικού εμπορίου στη χώρα μας.

Συγκεκριμένα:

  1. Μείωση φορολογικών, ασφαλιστικών, αλλά και γραφειοκρατικών βαρών ως αντιστάθμισμα στη δραστική αύξηση του λειτουργικού κόστους των εμπορικών επιχειρήσεων λόγω των αυξήσεων στις εμπορικές μισθώσεις ακινήτων, την ενέργεια, τους μισθούς και λοιπά πεδία που πλήττουν την κερδοφορία και απειλούν τη βιωσιμότητα.
  2. Upskilling και Reskilling των μερών που συναποτελούν το οικοσύστημα του λιανικού εμπορίου (εργοδοτών και εργαζομένων).
  3. Αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού από διαδικτυακές πλατφόρμες τρίτων χωρών, για την οποία εξασφάλισε τη συνεργασία όλων των ευρωπαϊκών θεσμών.

Στη δήλωσή του ο κ. Καφούνης υπογράμμισε:

«Ο αθέμιτος ανταγωνισμός που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις από πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες τρίτων χωρών είναι μια εντεινόμενη απειλή με υπαρξιακή διάσταση, όχι μόνο για την ελληνική, αλλά και για την ευρωπαϊκή αγορά. Η είσοδος προϊόντων από τρίτες χώρες που δεν είναι ασφαλή και δεν συμμορφώνονται με τους κανόνες της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, σε συνδυασμό με την έλλειψη δίκαιης φορολογικής αντιμετώπισής τους, υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι ευρωπαϊκές τελωνειακές αρχές καταγράφουν πάνω από 10 εκατομμύρια δέματα ημερησίως, δηλαδή κοντά στα 4 δις δέματα κάθε χρόνο. Αν αυτό το στοιχείο πολλαπλασιαστεί με μια μέση αξία 100 ή 150 ευρώ αντιλαμβανόμαστε όλοι την τεράστια σημασία που έχει για το πανευρωπαϊκό εμπόριο. Μόνο η αξία των προϊόντων χαμηλής αξίας (περίπου 9,5 ευρώ ανά δέμα) για το 2024 υπολογίζεται ότι ξεπέρασε τα 4 δις ευρώ το 2024. Γι’ αυτό και στις άμεσες προτεραιότητες της ΕΣΕΕ περιλαμβάνεται η συνεργασία σε εθνικό επίπεδο με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, ώστε να δημιουργηθεί μια τεκμηριωμένη πρόταση από το επιστημονικό επιτελείο του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ που θα καταγράψει το μέγεθος της απειλής για την ελληνική αγορά. Στη συνέχεια, θα επιδιώξουμε σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση να διεκδικήσουμε μια δραστική ευρωπαϊκή παρέμβαση, πριν η Ευρώπη χάσει χιλιάδες εμπορικές επιχειρήσεις και εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.»

Σημειώνεται πως η συνεδρίαση της FIRA πραγματοποιείται κάθε χρόνο στα μέσα Ιανουαρίου, στο πλαίσιο του μεγαλύτερου παγκόσμιου εκθεσιακού συνεδρίου για το λιανικό εμπόριο, που διοργανώνεται από την Αμερικανική Ένωση Εμπορίου στη Νέα Υόρκη. Σε αντίθεση με την Ευρώπη, το λιανικό εμπόριο στις ΗΠΑ παραμένει πολύ δυναμικό. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε στη συνεδρίαση ο Αμερικανός καταναλωτής περιγράφεται ως «καταναλωτής bodybuilder» που τεχνητά έχει ενδυναμωθεί από κρατικές παρεμβάσεις, οπότε και είναι επίφοβος στις κρίσεις. Επίσης, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης για την υποστήριξη της λειτουργικής αποτελεσματικότητας και της εφοδιαστικής αλυσίδας των επιχειρήσεων παραμένουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του κλάδου, καθώς διαμορφώνουν όλο το πλαίσιο της «εμπειρίας του πελάτη».

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων