Τέλος για το πλαφόν «ανεκτέλεστου έργου» στις μικρές κατασκευαστικές

Μετά από σχετική απόφαση του ΣτΕ προωθείται και νομοθετικά η κατάργηση του ορίου για τις εταιρείες με πτυχία κατώτερα της 7ης τάξης. Οι επόμενες διεκδικήσεις για την επανάκριση πτυχίων.

Δημοσιεύθηκε: 13 Δεκεμβρίου 2024 - 07:28

Load more

Άρση του πλαφόν όσον αφορά το ύψος του ανεκτέλεστου έργου που εμπόδιζε τις εταιρείες κατώτερης τάξης να διεκδικήσουν νέα έργα φέρνει διάταξη που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την «Αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα και την ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών» που κατατέθηκε στη Βουλή.

Έτσι ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των εργοληπτικών εταιρειών που δεν ανήκουν στην 7η ανώτατη τάξη (που έχει απεριόριστη δυνατότητα διεκδίκησης έργων) να διεκδικήσουν νέα έργα, ιδίως σε μια εποχή όπου οι δημοπρατήσεις δημόσιων και ιδιωτικών έργων είναι υπέρογκες, δημιουργώντας μάλιστα πρόβλημα στην εκτέλεση τους λόγω της έλλειψης τεχνικών και φυσικών πόρων.

Είναι χαρακτηριστικό πως για τις κατασκευαστικές με πτυχίο 6ης τάξης το όριο συμμετοχής τους σε νέους διαγωνισμούς προέβλεπε να μην έχουν σχηματίσει ανεκτέλεστο υπόλοιπο άνω των 130 εκατ. ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση η νομοθετική τροποποίηση αποτελεί συμμόρφωση της Πολιτείας σε απόφαση του ΣτΕ (1271/2024) (μετά από προσφυγές των τεχνικών εταιρειών) και στην υπ’ αρ. 419/2023 απόφαση του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων σύμφωνα με τις οποίες έχει κριθεί ότι οι διατάξεις που αφορούν στο ανεκτέλεστο αντίκεινται εν γένει στις γενικές αρχές που διέπουν τις δημόσιες συμβάσεις, όπως η απαγόρευση των διακρίσεων και οι αρχές της ίσης μεταχείρισης, της ελεύθερης ανάπτυξης του ανταγωνισμού, της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών, της αναλογικότητας και της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.

Έτσι στο άρθρο 30 του νομοσχεδίου που κατατέθηκε προβλέπεται η τροποποίηση του «κόφτη» που έθετε ο νόμος 4472/2017, διατηρώντας βέβαια κριτήρια και προϋποθέσεις για την ανάληψη έργων σε συνάρτηση «με το οργανόγραμμα, το χρονικό προγραμματισμό ή άλλα στοιχεία που αποδεικνύουν και εγγυώνται τη δυνατότητα των φυσικών προσώπων και την κατάλληλη επάρκεια σε ανθρώπινους και τεχνικούς πόρους για την άρτια και έγκαιρη εκτέλεση του έργου, καθώς και την πιστοληπτική τους ικανότητα».

Η συγκεκριμένη εξέλιξη έρχεται σε μια εποχή που έχει φουντώσει η δυσαρέσκεια των τεχνικών εταιρειών για διακριτική μεταχείριση των εταιρειών 7ης τάξης με αφορμή τα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας, όπως φάνηκε από την κοινή επείγουσα επιστολή από τις τρεις εργοληπτικές οργανώσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ.

Υπενθυμίζεται πως πέρα από την παραπάνω εξέλιξη, διατηρείται η διεκδίκηση αναβάθμισης πτυχίων από εύρωστες εταιρείες κατώτερων τάξεων που περιμένουν να λειτουργήσουν οι προβλέψεις του σχετικού νόμου, η ενεργοποίηση του Π.Δ και των σχετικών ερμηνευτικών εγκυκλίων με ορίζοντα το πρώτο δίμηνο του 2025.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων