«Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα οριστικοποιήθηκαν οι κανονισμοί για την αμμωνία και θα τροποποιηθούν σύντομα και οι κανονισμοί που αφορούν στη μεταφορά και τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Μηνάς Διακάκης PhD Senior Engineer, Global Systems Centre of Shipping , American Bureau of Shipping μιλώντας σε πάνελ στο συνέδριο για το υδρογόνο Hydrogen Summit που διοργάνωσε η Boussias events.
Ο κ. Διακάκης τόνισε πως «μέχρι πρόσφατα απαγορευόταν η χρήση της αμμωνίας, πλέον αφαιρέθηκε αυτό το εδάφιο κι ανοίγει ο δρόμος ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί η αμμωνία στη ναυτιλία, επίσης συμφωνήθηκε ότι μέσα στο 2025 θα έχουν οριστικοποιηθεί τα αντίστοιχα guide lines για το υδρογόνο. Άρα είναι σαφέστατη η πρόθεση της διεθνούς ναυτιλίας να εισαχθούν τα δύο αυτά καύσιμα στην ναυτιλία» ανέφερε ο ίδιος.
Επίσης ο κ. Διακάκης υποστήριξε πως «η απόφαση αυτή δίνει έναν ορίζοντα μέχρι το 2030 και για αυτό η ελληνική ναυτιλία θα πρέπει να προετοιμαστεί κατάλληλα. «Θα πρέπει να ξεκινήσουμε γρήγορα να προετοιμάζονται τα λιμάνια, ώστε να μπορούν να εφοδιάζονται με αυτά τα δύο καύσιμα τα καράβια. Γιατί εάν δεν το κάνουμε εμείς, θα το κάνουν κάποιοι άλλοι» τόνισε ο ίδιος.
Αναφερόμενος στη διαδικασία που λήφθηκε η απόφαση ο κ. Διακάκης εξήγησε πως ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ, International Maritime Organization) που είναι ο εξειδικευμένος οργανισμός του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών που επιβλέπει τη σωστή και ασφαλή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των χωρών - μελών του στον τομέα της ναυσιπλοΐας δέχεται συμβουλές από ένα σύνολο επιτροπών. «Μία εξ αυτών είναι ο οργανισμός των νηογνωμόνων (International Association of Classification Societies – IACS. Κάθε έξι μήνες, συζητιούνται κι εξετάζονται εισηγήσεις, οι οποίες αφορούν σε νέες τεχνολογίες, ώστε στη συνέχεια ο ΙΜΟ να καταλήξει σε αποφάσεις» κατέληξε ο ίδιος.