Στην τελική της φάση εισέρχεται η διαδικασία ανάθεσης των έργων αποκατάστασης του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου στην περιφέρεια Θεσσαλίας και περιοχές της Αν. Στερεάς και Εύβοιας που υπέστησαν σοβαρές ζημιές σε πολλά σημεία, λόγω των θεομηνιών που έπληξαν τις περιοχές την περασμένη χρονιά.
Ειδικότερα, δόθηκε η έγκριση της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, για την ανάθεση των τεσσάρων έργων συνολικού προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ για το οδικό δίκτυο και των πέντε για το σιδηροδρομικό δίκτυο (400 εκατ. ευρώ), συνολικού προϋπολογισμού δηλαδή 1,3 δισ. ευρώ (έχουν επίσης χρηματοδότηση ύψους 600 εκατ. ευρώ από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης).
Το ΥΠΟΜΕ καλεί τις εργοληπτικές επιχειρήσεις οι οποίες διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία στην εκτέλεση έργων αντίστοιχης κατηγορίας υποδομών να λάβουν μέρος στη διαδικασία, ήτοι τις Άβαξ, Aktor, METKA (Metlen) και ΤΕΡΝΑ. Σημειώνεται ότι στις προσκλήσεις δεν σημειώνεται η ημερομηνία αποσφράγισης οικονομικών προσφορών, ωστόσο κατά τον αρχικό σχεδιασμό αυτή είχε τοποθετηθεί για τις 19 Δεκεμβρίου.
Τα οδικά έργα
Υπενθυμίζεται πως τα τέσσερα κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των οδικών υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias», συνολικού προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ είναι:
- Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel») και «Elias» Δήμων: Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό: 278.200.000.
- Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel») και «Elias» Δήμων: Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό: 267.500.000 ευρώ.
- Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel») και «Elias» Δήμων: Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό: 184.000.000 ευρώ.
- Κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των υποδομών συνεπεία των έντονων καιρικών φαινομένων «Daniel») και «Elias» Δήμων: Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό: 170.000.000 ευρώ.
Τα σιδηροδρομικά
Τα πέντε έργα που αφορούν στην αποκατάσταση των σιδηροδρομικών δικτύων της περιοχής συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ.ευρώ περίπου είναι:
- Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών - Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 173.600.000€ (με ΦΠΑ).
- Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου - Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias” με Προϋπολογισμό 57.660.000€ (με ΦΠΑ).
- Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας - Βόλου μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 181.660.000€ (με ΦΠΑ).
- Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου - Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200) μετά τις θεομηνίες “Daniel” και “Elias”, με Προϋπολογισμό 1.860.000,00€ (με ΦΠΑ).
- Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία “Daniel”, με Προϋπολογισμό 37.200.000,00€ (με ΦΠΑ).