Κεφαλογιάννη: Να διασφαλίσουμε ότι ο τουρισμός θα αποφέρει οφέλη

«Στόχος η τουριστική ανάπτυξη που βασίζεται στην ποιότητα ενός πολυθεματικού τουριστικού προϊόντος Πρόκειται για ένα μοντέλο που σέβεται το φυσικό περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες».

Δημοσιεύθηκε: 4 Δεκεμβρίου 2024 - 11:49

Load more

«Τα τελευταία χρόνια ο τουρισμός βρίσκεται αντιμέτωπος με σύνθετες και παγκόσμιες προκλήσεις, όπως η γεωπολιτική και οικονομική αστάθεια, οι εντεινόμενες επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης αλλά και οι επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης», ανέφερε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, από το βήμα του στο 35ου Greek Economic Summit που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο.

«Ωστόσο, διαμορφώνεται παράλληλα ένα νέο περιβάλλον στον τουρισμό, το οποίο καθορίζουν οι δημογραφικές εξελίξεις, τα νέα καταναλωτικά πρότυπα, οι νέες τάσεις στην τουριστική ζήτηση και ασφαλώς οι ραγδαίες εξελίξεις στην ψηφιακή τεχνολογία», πρόσθεσε.

Η κ. Κεφαλογιάννη σημείωσε ότι «ο τουρισμός έχει μία ιδιαιτερότητα. Πρέπει να έχεις μακροπρόθεσμη στρατηγική αλλά παράλληλα, πρέπει να έχεις διαμορφώσει τα εργαλεία ώστε να αντιμετωπίζεις τις κρίσεις που σε αναγκάζουν να προσαρμοστείς. Κανείς δεν μπορεί να διαμορφώσει στρατηγική πλέον χωρίς να χρησιμοποιήσει τις νέες τεχνολογίες».

Στοχευμένες παρεμβάσεις

Είναι κρίσιμο, υπογράμμισε η υπουργός Τουρισμού «να διασφαλίσουμε ότι ο τουρισμός θα συνεχίσει και στο μέλλον να αποφέρει οφέλη για την εθνική οικονομία, αλλά και τις τοπικές κοινωνίες». Και αναφέρθηκε συνοπτικά στις στοχευμένες παρεμβάσεις προς το σκοπό αυτό:

«Στοχεύουμε σε μία τουριστική ανάπτυξη που βασίζεται στην ποιότητα ενός πολυθεματικού τουριστικού προϊόντος, αλλά και στο μέτρο και την ισορροπία. Πρόκειται για ένα μοντέλο που σέβεται το φυσικό περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες, διασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα και τη μακροπρόθεσμη ευημερία», τόνισε η κυρία Κεφαλογιάννη.

Χρήση της τεχνολογίας

Ακολούθως αναφέρθηκε στην προσπάθεια αναβάθμισης της πληροφόρησης των ταξιδιωτών με έργα που αφορούν στην ανάπτυξη καινοτόμων ψηφιακών εφαρμογών και μέσων προώθησης και προβολής, με τη χρήση τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης.

Η παροχή σύγχρονων, πιο εξατομικευμένων και χρήσιμων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες, προσέθεσε η υπουργός Τουρισμού, θα αναδείξουν την ποικιλομορφία του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και το μεγάλο πολιτιστικό κεφαλαίο της Ελλάδας. Και θα ενισχύσουν την προσπάθειά μας για επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, και σε όλη την επικράτεια. Και τόνισε:

«Εργαζόμαστε για ένα ανθεκτικό, πολυδιάστατο, και ανταγωνιστικό τουριστικό προϊόν, αλλά και μία ανάπτυξη που αφορά στο σύνολο της κοινωνίας. Ο τελικός στόχος είναι ξεκάθαρος: Να αναδειχθεί η χώρα μας σε πρότυπο ανθεκτικότητας αλλά και ποιοτική ανάπτυξη του τουρισμού με όρους βιωσιμότητας σε παγκόσμιο επίπεδο».

Ο παράγοντας «Tik-Tok»

Η υπουργός Τουρισμού συμμετείχε σε πάνελ κατά τη διάρκεια του οποίου ρωτήθηκε για το πώς σχεδιάζεται η προσέγγιση της Generation Ζ, με αφορμή σχετική έρευνα της Deloitte για το πώς αντιλαμβάνονται τον τουρισμό οι νεότερες γενιές.

Η κυρία Κεφαλογιάννη στάθηκε ιδιαίτερα στη συνεργασία που επίκειται με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης «Tik-Tok» με το ανάλογο περιεχόμενο ώστε να είναι ελκυστικό στις νεότερες γενιές.

Αναφέρθηκε στην περαιτέρω ψηφιακή παρουσία μέσω του ΕΟΤ για την προώθηση και προβολή της Ελλάδας στη διεθνή τουριστική αγορά σε όλες τις ηλικίες και έκανε μνεία στη μελέτη που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την ανάπτυξη του «SilverTourism».

Η υπουργός Τουρισμού απάντησε και σε ερώτηση σχετικά με την εποχικότητα του τουρισμού αναφέροντας την επιτυχία της Αθήνας που πλέον έχει επισκέπτες όλο το χρόνο και έχει γίνει προορισμός «city break» ενώ στάθηκε στη νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Τουρισμού για τις λειτουργικές προδιαγραφές και τις προδιαγραφές ασφαλείας αλλά και την κυβερνητική παρέμβαση που έθεσε κανονιστικό πλαίσιο στη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

Και προσέθεσε: «Αξιοποιούμε όλα τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας ώστε να επιτύχουμε τη 12μηνη διάρκεια στον τουρισμό σε όλες τις Περιφέρειες. Εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση και αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για την επόμενη δεκαετία».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων