Το 2028 πια αναμένεται -εκτός νέας παράτασης- να παραδοθεί το κρίσιμο οδικό έργο της Εύβοιας, δηλαδή η Παράκαμψη Χαλκίδας - Ψαχνών, καθώς χθες το υπουργείο Υποδομών έδωσε νέα 18μηνη παράταση στη σύμβαση εκτέλεσης του έργου, το οποίο έχει αναλάβει ως οριστικός ανάδοχος η ΜΕΤΚΑ.
Οι λόγοι που έχουν εμποδίσει την έναρξη των εργασιών βαρύνουν το ελληνικό δημόσιο και αφορούν στην καθυστέρηση μετακίνησης βασικών δικτύων και υποδομών αλλά και στον ρυθμό των απαλλοτριώσεων. Έτσι, παρά το γεγονός του ότι το έργο έχει διευρυνθεί, καθώς τον περασμένο Αύγουστο το ΥΠΟΜΕ ενέκρινε τις προαιρέσεις και την κατασκευή δύο επιπλέον οδικών τμημάτων, προς το παρόν δεν έχουν ξεκινήσει κατασκευαστικές εργασίες.
Αναλυτικότερα, με τη χθεσινή απόφασή του το ΥΠΟΜΕ χορήγησε παράταση συνολικής προθεσμίας με αναθεώρηση κατά δεκαοκτώ μήνες, ήτοι έως τις 2 Σεπτεμβρίου του 2028 για την ολοκλήρωση των εργασιών.
Υπενθυμίζεται πως το έργο συμβασιοποιήθηκε την άνοιξη του 2023 και προέβλεπε 12 μήνες περίπου μελέτης εκ μέρους του αναδόχου.
Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί, με ΦΠΑ, στα 210 εκατ. ευρώ (169,35 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το κυρίως έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 125 εκατ. ευρώ και η προαίρεση άλλα 85 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από τη Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου, μήκους 2 χλμ. και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7 χλμ.
Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα:
α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου - Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου,
β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και
γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας - Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.