Πώς ξοδέψαμε 8,9 δισ. στα σούπερ μάρκετ, πόσο αυξήθηκε ο λογαριασμός

Νέα αύξηση της κατανάλωσης στο εννεάμηνο πριμοδοτούμενη από τον τουρισμό. Τα στοιχεία της Circana. Ποιες Περιφέρειες σημειώνουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη και τι έγινε τον Σεπτέμβριο.

Δημοσιεύθηκε: 10 Νοεμβρίου 2024 - 09:18

Load more

Μια ανάσα από τα 9 δισ. ευρώ έφθασε ο λογαριασμός που πληρώσαμε στα σούπερ μάρκετ το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, αυξημένος κατά 261 εκατ. ευρώ έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2023. Μάλιστα μόνο τον Σεπτέμβριο πληρώσαμε επιπλέον 31 εκατ. ευρώ από τις δαπάνες που είχαμε πραγματοποιήσει τον αντίστοιχο μήνα έναν χρόνο πριν.

Με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωσε την Παρασκευή η Circana, τη μερίδα του λέοντος αυτού του τζίρου ελέγχουν τα προϊόντα σταθερού barcode, δηλαδή τα τυποποιημένα με πωλήσεις 7,02 δισ. ευρώ (από 6,81 δισ. ευρώ) ενώ οι πωλήσεις των επί ζυγίω προϊόντων αυξήθηκαν με μικρότερο ρυθμό με αποτέλεσμα το μερίδιο τους να έχει υποχωρήσει στο 22%.

Στους ταχυκίνητους κωδικούς -σ.σ. πρόκειται για προϊόντα καθημερινής χρήσης- οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν 3,1%, ο όγκος 3,2% ενώ η τιμή ανά τεμάχιο υποχώρησε οριακά κατά 0,1%. Σε ότι αφορά στον όγκο κατανάλωσης αύξηση 3,2% στα τρόφιμα, 3,4% στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας και 2,1% στα καθαριστικά.

Στους μεγάλους κερδισμένους της κατανάλωσης αναδεικνύονται τα αλκοολούχα ποτά (+7,5%), τα αναψυκτικά (+5,7%), τα γαλακτοκομικά (+7,1%) και τα κατεψυγμένα (+4,8%). Πορεία που συνδέεται και με την αύξηση του τουριστικού ρεύματος και της μετακίνησης της κατανάλωσης από την εστίαση στα σούπερ μάρκετ.

Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι Περιφέρειες όπως η Κρήτη, η Πελοπόννησος και η Βόρεια Ελλάδα σημείωσαν τις υψηλότερες επιδόσεις με άνοδο 5,7%, 3,7% και 5,2% αντίστοιχα. Με τις πωλήσεις στην Αττική να έχουν αυξηθεί μόλις κατά 2,2%, στη Θεσσαλονίκη 2,9% και 2,4% στην Κεντρική Ελλάδα συμπεριλαμβανομένης της Ηπείρου.

Σε ό,τι αφορά τους τύπους καταστημάτων, από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι τα μικρά, δηλαδή μέχρι 400 τ.μ. αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 5,8% και το μερίδιό τους στο 11,9%. Στο 3,9% ήταν η αύξηση των πωλήσεων των υπερμάρκετ που μέσω αυτών περνά το 11,5% του τζίρου των σούπερ μάρκετ.

Με +3% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των καταστημάτων από 1.000-2.500 τ.μ., δηλαδή της κατηγορίας που ελέγχει το 43,5% της αγοράς ενώ οριακή 1,9% ήταν η αύξηση των πωλήσεων των καταστημάτων με εμβαδόν 400-1.000 τ.μ.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων