Πόσοι Ευρωπαίοι θα αποδράσουν στην Ελλάδα τον χειμώνα, τι θα ξοδέψουν

Τι δείχνουν τα ευρήματα έρευνας της Ευρ. Επιτροπής Τουρισμού. Η δυναμική που αναπτύσσει η χώρα ως προορισμός για τους χειμερινούς μήνες. Οι εκτιμήσεις για τις δαπάνες των επισκεπτών.

Δημοσιεύθηκε: 25 Οκτωβρίου 2024 - 07:31

Load more

Τη δυναμική της ως τουριστικού προορισμού για τους Ευρωπαίους και κατά την περίοδο χαμηλής ζήτησης διατηρεί η Ελλάδα, η οποία με μερίδιο 4,5% κατατάσσεται στην 6η θέση μεταξύ των χωρών της Γηραιάς Ηπείρου τις οποίες επιλέγουν οι τουρίστες για τις εξορμήσεις τους μέχρι τον Μάρτιο.

Τα σκήπτρα στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων ταξιδιωτών κρατά η Ισπανία, με μερίδιο 6,9%, έπεται η Γαλλία στο 6,8% και την τριάδα συμπληρώνει η Ιταλία στο 6,2%. Σε επίπεδα λίγο υψηλότερα από την Ελλάδα βρίσκονται η Γερμανία στην 4η θέση με μερίδιο 4,8% και η Αυστρία στο 4,7%, ενώ το top 10 συμπληρώνουν Κροατία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πορτογαλία και Βέλγιο.

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τουρισμού (European Travel Commission - ETC), το 18% των Ευρωπαίων που επιλέγει να επισκεφθεί την Ελλάδα, ένα υψηλό ποσοστό σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες, ταξιδεύει για πρώτη φορά σε αυτήν. Αντίστοιχα, το 10% των ερωτηθέντων έχει επισκεφθεί τη χώρα μας και κατά το παρελθόν.

Με βάση τα στοιχεία, πάντως, η Ελλάδα βρίσκεται στο top 5 των επιλογών των Αυστριακών, των Βρετανών και των Γάλλων, ενώ απουσιάζει από τη σχετική λίστα των Βέλγων, των Ολλανδών, των Ιταλών, των Πολωνών, των Ισπανών, των Ελβετών, ακόμη και των Γερμανών, οι οποίοι παραδοσιακά αποτελούν μία από τις δύο μεγαλύτερες αγορές για τον ελληνικό τουρισμό.

Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, η χώρα μας, με μερίδιο 9%, καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, πίσω από την Ισπανία (15%), στη λίστα με τους κορυφαίους προορισμούς στους οποίους κυριαρχεί το μοντέλο «ήλιος - θάλασσα».

Οι κυρίαρχες τάσεις

Σε γενικές γραμμές, το 73% των Ευρωπαίων που συμμετείχαν στη μελέτη σκοπεύει να ταξιδέψει μέχρι τον Μάρτιο, ποσοστό που αντανακλά μια αύξηση 6% σε σχέση με πέρυσι.

Το 71% θέλει τα ταξιδέψει μέχρι το τέλος του χρόνου και το 39% σχεδιάζει να ταξιδέψει το δίμηνο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου, με το 33% να προτίθεται να επισκεφθεί κάποια γειτονική χώρα. 

Με βάση τα ευρήματα της μελέτης, το 51% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να επισκεφθεί κάποιον λιγότερο τουριστικό προορισμό στις χώρες που θα ταξιδέψει. Το 68% όσων σχεδιάζουν την επόμενη απόδρασή τους, θα κάνει ένα ταξίδι αναψυχής, το 15% θα επισκεφθεί φίλους και συγγενείς και το 8% θα ταξιδέψει για επαγγελματικούς λόγους.

Πώς επιλέγουν προορισμό

Ως προς τους παράγοντες που παίζουν ρόλο στην επιλογή προορισμού από τους εν δυνάμει ταξιδιώτες, η ασφάλεια του προορισμού αποτελεί βασική προτεραιότητα για το 18% των ερωτηθέντων και ακολουθούν οι καιρικές συνθήκες και οι προσφορές σε ποσοστό 12%.

Ενδιαφέρον είναι το εύρημα που θέλει 4 στους 5 Ευρωπαίους να προσαρμόζουν τις ταξιδιωτικές τους συνήθειες στην αλλαγή του κλίματος, με το 18% να λέει ότι τσεκάρει τις μετεωρολογικές προβλέψεις πριν οριστικοποιήσει την επόμενη απόδρασή του.

Πόσα θα ξοδέψουν

Το κόστος του ταξιδιού εξακολουθεί να προβληματίζει τους Ευρωπαίους σε ένα ποσοστό 19%, το οποίο, ωστόσο, είναι μειωμένο κατά 3% σε σχέση με πέρυσι. Το 27% διαθέτει ένα budget για τις διακοπές του μεταξύ 500 και 1.000 ευρώ ανά άτομο, ενώ ένα ποσοστό 26%, αυξημένο κατά 3% σε σύγκριση με πέρυσι, σχεδιάζει να δαπανήσει περισσότερα χρήματα, μεταξύ 1.500 και 2.500 ευρώ.

Βέβαια, παρά το κόστος του ταξιδιού και τον πληθωρισμό, το 15% εξακολουθεί να ανησυχεί για τη συνολικότερη οικονομική του κατάσταση.

Στους παράγοντες που εγείρουν ανησυχία στους ταξιδιώτες περιλαμβάνονται επίσης οι εξελίξεις στον πόλεμο Ρωσίας - Ουκρανίας, η ένταση στη Μέση Ανατολή, τα ακραία καιρικά φαινόμενα, ενδεχόμενες «αρρυθμίες» λόγω έλλειψης προσωπικού ή απεργιών και ο υπερτουρισμός.

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων