Το IGB είναι ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος αγωγός φυσικού αερίου στη Βουλγαρία και την Ελλάδα. Ο διαχειριστής ICGB χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες για την παρακολούθηση και τον έλεγχο του αγωγού, παρέχοντας δεδομένα και ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο για ενδεχόμενα προβλήματα όπως διαρροές και επιτρέπει την έξυπνη συντήρηση μέσω ανάλυσης δεδομένων.
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του ICGB, Γιώργος Σάτλας, μίλησε στο 7ο Συνέδριο Αυτοματισμού και Ψηφιοποίησης (Automation and Digitalisation Congress – AUTOMA), τονίζοντας τον ρόλο των σύγχρονων τεχνολογιών στη διασφάλιση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας.
«Το όραμά μας να προχωρήσουμε προς πλήρως μη επανδρωμένους σταθμούς είναι μια διαδικασία που βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη. Ο ICGB συνεχίζει να διερευνά την ενσωμάτωση νέων έξυπνων τεχνολογιών για την υποστήριξη απομακρυσμένων λειτουργιών και τη βελτίωση της ανίχνευσης διαρροών», είπε ο κ. Σάτλας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η τεχνητή νοημοσύνη δεν έχει ακόμη ενσωματωθεί στα συστήματα του αγωγού, αλλά διερευνώνται λύσεις που βασίζονται στη νέα τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης για να καθοριστεί εάν και πώς μπορούν να ενισχύσουν τον ICGB.
«Όσο ευρύτερο είναι το φάσμα των τεχνολογιών, τόσο πιο ασφαλείς θα γίνονται οι λειτουργίες», σχολίασε ο Γ. Σάτλας συζητώντας την πιθανή υλοποίηση οπτικών συστημάτων χρησιμοποιώντας τεχνολογία λέιζερ.
Ωστόσο, ο καλύτερος τρόπος για να κατοχυρωθεί η ασφαλής και αποτελεσματική λειτουργία του αγωγού φυσικού αερίου είναι ο συνδυασμός προηγμένων τεχνολογιών μαζί με την ανθρώπινη τεχνογνωσία.
«Στον ICGB, έχουμε δημιουργήσει μια ισχυρή ομάδα αφοσιωμένων επαγγελματιών και αυτό έχει τεράστιο αντίκτυπο στην εξαιρετική απόδοσή μας με μεγάλα ατυχήματα μέχρι σήμερα», σημείωσε ο κ. Σάτλας.