Με την έμμεση παραδοχή της αδυναμίας διεκπεραίωσης των αιτημάτων, τα οποία αυξάνονται συνεχώς, έχοντας φτάσει πλέον τις εκατοντάδες χιλιάδων, δημοσιεύτηκε από την ΑΑΔΕ η Δ.ΟΡΓ.Α 1108246 ΕΞ 2024.
Οπωςε επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Λογιστικός Σύλλογος Αθηνών, η μη διεκπεραίωση των αιτημάτων - κάποια από τα οποία έχουν πλέον «χρονίσει» -παρουσίασε προβλήματα και στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, με τον Συνήγορο του Πολίτη να παρεμβαίνει τονίζοντας ότι «οι διαδικασίες συγχώνευσης των υπηρεσιών της φορολογικής διοίκησης φαίνεται να μην αποδίδουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα».
Στις 30/09/2024, ο Πρόεδρος του ΛΣΑ, Μιχάλης Πόλυγγερ, συναντήθηκε με στελέχη του ΚΕΦΟΔΕ, δηλώνοντας τη στήριξη του Κλάδου στους εφοριακούς υπαλλήλους.
Κατά τη συζήτηση, τα στελέχη του ΚΕΦΟΔΕ ενημέρωσαν για την έλλειψη προσωπικού και την επιβάρυνση του όγκου των αιτημάτων που αφορούν το 80% των δραστηριοτήτων των μέχρι πρότινος υφιστάμενων Δ.Ο.Υ. – γεγονός που ευελπιστούμε να διορθώσει η Δ.ΟΡΓ.Α 1108246 ΕΞ 2024, αν και διατηρούμε επιφυλάξεις, σημειώνει ο ΛΣΑ. Επισημάνθηκε ότι κάθε υπάλληλος επεξεργάζεται καθημερινά τουλάχιστον 50 αιτήματα.
Επιπλέον, αναφέρθηκε ότι αρκετά αιτήματα έχουν έλλειψη των απαραίτητων δικαιολογητικών, ενισχύοντας την καθυστέρηση της διεκπεραίωσης. Ο Πρόεδρος δεσμεύτηκε ότι, μέσω της επικοινωνίας με τους συναδέλφους Λογιστές-Φοροτεχνικούς, θα φροντίσει για την ενημέρωση, ώστε να διασφαλιστεί η πληρότητα των δικαιολογητικών.
Προτείνοντας τη συνεργασία για την εξεύρεση πρακτικών λύσεων, ο Πρόεδρος ανέδειξε:
- την επίλυση από την ΑΑΔΕ των περιπτώσεων, στις οποίες η μη διεκπεραίωση των αιτημάτων προκαλεί πρόβλημα στις πλατφόρμες της (π.χ. myDATA, φορολογικές δηλώσεις), καθόσον τα στοιχεία αντλούνται από το κεντρικό σύστημα ΑΑΔΕ (taxis-Μητρώο).
- Την αποφυγή επαναλαμβανόμενων διαδικασιών για το ίδιο αίτημα. Για παράδειγμα, η προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών να πραγματοποιείται στο περιβάλλον του taxis (π.χ. τροποποιήσεις μητρώου) κατά την αλλαγή, διακοπή ή έναρξη εγκατάστασης, αντί της επισύναψης των δικαιολογητικών αυτών στα «Αιτήματα μου».
- τον εμπλουτισμό και την αναλυτικότερη κατηγοριοποίηση των ειδών των αιτημάτων, καθώς και ένδειξη της διαδικασίας που αφορά το αίτημα (π.χ. εισόδημα, ΦΠΑ, κ.λπ.), ώστε να εξοικονομείται χρόνος για τους υπαλλήλους, οι οποίοι μέχρι σήμερα αναγκάζονται να διαβάζουν άσχετα με την επιλογή αιτήματα.
- Την αυστηρότερη επίβλεψη και καθοδήγηση στην προτεραιοποίηση των αιτημάτων (π.χ. ενάρξεις, διακοπές, έλεγχος επιστροφών, κ.λπ.)