Εθνική: Η αθόρυβη μεταμόρφωση του ελληνικού τουρισμού

Ποιες είναι οι πιθανότητες επιτυχίας και τα περιθώρια στην εν εξελίξει μετάβαση σε ένα λιγότερο εποχικό μοντέλο, συμβαδίζοντας με τις νέες τάσεις διεθνούς ζήτησης, σύμφωνα με τους αναλυτές της τράπεζας.

Δημοσιεύθηκε: 2 Οκτωβρίου 2024 - 12:15

Load more

Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί σε νέα χρονιά-ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό, με αφίξεις της τάξης των 36 εκ. τουριστών (+10% σε σχέση με πέρυσι). Παράλληλα, πίσω από τα ψηλά αυτά νούμερα, κρύβεται μια λιγότερο «θορυβώδης» αλλά περισσότερο ουσιαστική εξέλιξη:

O ελληνικός τουρισμός σταδιακά αλλάζει. Το νέο τεύχος της σειράς μελετών «Τάσεις του επιχειρείν» της Διεύθυνσης Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας αναδεικνύει αυτή τη μετάβαση σε ένα λιγότερο εποχικό μοντέλο, επισημαίνοντας τόσο τις υψηλές πιθανότητες επιτυχίας όσο και τα μεγάλα περιθώρια περαιτέρω ενίσχυσής της καθώς συμβαδίζει πλήρως με τις νέες τάσεις διεθνούς ζήτησης.

Ειδικότερα:

Η ανάλυση καταρχάς αναδεικνύει το γεγονός ότι οι βάσεις για τις υψηλές επιδόσεις του 2024 τέθηκαν κυρίως στο 1ο εξάμηνο του έτους (+16%), με αιχμή την άνοιξη (+21%).

Η ανοδική αυτή πορεία – που αποτυπώθηκε σε καθαρή αύξηση των προσλήψεων κατά 5% ετησίως – διατήρησε το προβάδισμα της χώρας στη μεσογειακή αγορά (αφίξεις 21% υψηλότερα του 2019, έναντι 9% στη Μεσόγειο). Για το 2ο εξάμηνο, εκτιμούμε ότι οι θετικές επιδόσεις θα συνεχιστούν με μικρότερη δυναμική (+8%), διατηρώντας όμως κομβικό ρόλο στο ετήσιο αποτέλεσμα λόγω υψηλής εποχικότητας.

Υποστηρικτικά των παραπάνω είναι (i) τα πρώτα στοιχεία του διμήνου Ιούλιος-Αύγουστος (+6-7%) και (ii) η τάση των πρόδρομων δεικτών του φθινοπώρου, όπου αναμένουμε επιδόσεις οριακά υψηλότερες του καλοκαιριού (+9% ετησίως σε όρους αφίξεων, με αιχμή τη σταδιακή επαναφορά των οδικών αφίξεων).

Συμβατές με τη μετάβαση σε ένα νέο – λιγότερο εποχικό – μοντέλο τουρισμού είναι οι διαφαινόμενες αλλαγές στις προτιμήσεις των τουριστών, όπως αναδεικνύει η Έρευνα Συγκυρίας της Εθνικής Τράπεζας σε δείγμα ελληνικών ξενοδοχείων.

Βασικό εύρημα της έρευνας είναι το αυξημένο ενδιαφέρον των τουριστών για τοπικές δραστηριότητες και προϊόντα, σε αντιδιαστολή με την εξασθένηση του ενδιαφέροντος για all-inclusive υπηρεσίες που συνδέονται με το μαζικό καλοκαιρινό τουρισμό.

* Δείτε όλη την ανάλυση στη στήλη "Συνοδευτικό Υλικό"

Load more

Δείτε επίσης

Load more

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες, όπως cookies, και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως διευθύνσεις IP και αναγνωριστικά cookies, για να προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο με βάση τα ενδιαφέροντά σας, για να μετρήσουμε την απόδοση των διαφημίσεων και του περιεχομένου και για να αποκτήσουμε εις βάθος γνώση του κοινού που είδε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο. Κάντε κλικ παρακάτω για να συμφωνήσετε με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας και την επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων για αυτούς τους σκοπούς. Μπορείτε να αλλάξετε γνώμη και να αλλάξετε τις επιλογές της συγκατάθεσής σας ανά πάσα στιγμή επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο.



Πολιτική Cookies
& Προστασία Προσωπικών Δεδομένων